Połączone siły – Racing One R8 V10 (2012)
Choć wóz reklamowany jest jako produkt firmy Racine One, nie ukrywa ona, że w budowie brali udział specjaliści z Cam Shaft. Dzięki modyfikacjom przeprowadzonym przez obu tunerów Audi wyróżnia się nie tylko wyglądem, ale też mocą silnika.
22.06.2012 | aktual.: 13.10.2022 13:57
Choć wóz reklamowany jest jako produkt firmy Racine One, nie ukrywa ona, że w budowie brali udział specjaliści z Cam Shaft. Dzięki modyfikacjom przeprowadzonym przez obu tunerów Audi wyróżnia się nie tylko wyglądem, ale też mocą silnika.
To już drugie w ostatnim czasie Audi R8 V10 po tuningu. Ten projekt nie wygląda jednak tak kontrowersyjnie jak wóz firmy XXX Performance. Zmianami mechanicznymi w prezentowanym sportowym coupé spod znaku Audi zajęło się przedsiębiorstwo Racing One, a o wygląd zadbał warsztat Cam Shaft, który jest odpowiedzialny m.in. za budowę jednego z szybszych Cadillaców CTS-V.
To Audi R8 jest uzbrojone w centralnie umieszczony 10-cylindrowy widlasty silnik. Wolnossąca jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa ma objętość skokową 5,2 l i w fabrycznej konfiguracji charakteryzuje się mocą 525 KM przy 8000 obr./min oraz maksymalnym momentem obrotowym 530 Nm przy 6500 obr./min.
Z motoru moc trafia do skrzyni biegów (6-biegowa, automatyczna), a dalej na wszystkie koła, gwarantując przyspieszenie do setki w 3,90 s i prędkość maksymalną 316 km/h.
Racing One zapewniło skok mocy tego supersamochodu do 610 KM. Uzyskano to w dość prosty sposób (obyło się bez instalowania sprężarek). Zamontowano nowy moduł sterujący silnikiem oraz wymieniono układ wydechowy na sportowy, przygotowany przez firmę, której nikomu przedstawiać nie muszę – Akrapović (to ona odpowiada za budowę wyścigowych układów wylotowych do Audi R18 e-tron quattro i Ultra).
Aby móc w pełni korzystać z dodatkowych koni, mechanicy zamienili seryjne zawieszenie na regulowany zestaw Bilstein i wzmocnili hamulce, wstawiając klocki o większym tarciu. Do tego wszystkiego pojawiły się opony typu semi-slick.
W kabinie Audi w miejscu normalnych znajdują się 6-punktowe pasy bezpieczeństwa. Jest nawet system gaśniczy.
Jak wspomniałem wcześniej, za rekonstrukcję nadwozia odpowiada firma Cam Shaft, a więc można było spodziewać się zmiany barw karoserii za pomocą okleiny. I tak właśnie jest – czarne dotąd nadwozie oklejono zieloną matową folią, dzięki której patrząc z dala, można odnieść wrażenie, że ta maszyna to wóz wyścigowy.
Nie wiadomo, jak to auto jeździ (ile szybciej od fabrycznego). Racing One informuje, że przebudowa kosztuje 26 000 euro.
Lista konkurencyjnych samochodów znajduje się poniżej.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V10, 90supo/sup
- Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 610 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 117,22 KM/l (seryjny – 100,88 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1700 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,79 kg/KM (seryjny – 3,24 kg/KM)
- Długość: 4431 mm
- Szerokość: 1904 mm
- Rozstaw osi: 2650 mmblock position=\inside5429/block
Źródło: automobilesreview