Złotko – Ruf 911 RT 12R (2011)
W tym roku stoisko zasłużonego tunera Porsche – firmy Ruf – uświetnia model 911 RT 12R, czyli rozwinięcie RT 12S z 2009 roku. Pomalowany na złoty kolor może się pochwalić 730 KM mocy.
05.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:26
W ostatnich latach zakład Aloisa Rufa zrobił się niezwykle aktywny na tuningowym rynku. Samochody przedstawiane przez tunera są bardzo interesujące, a ich lista jest długa: elektryczny eRuf, wspomniany 911 RT 12S, 911 RGT-8 z ośmiocylindrowym widlastym silnikiem czy supersportowy CTR 3 (niejako następca - przynajmniej to sugeruje nazwa Yellow Birda) zbudowany na bazie Caymana.
To, czym przede wszystkim ma imponować „eRka”, to potężny silnik. Oczywiście bazą do rozwoju był „bokser” Porsche, ale ten starszy o objętości skokowej 3,6 l, który nie ma jeszcze bezpośredniego wtrysku paliwa. Fachowcy pracujący dla Rufa powiększyli objętość jednostki napędowej do 3,75 l. Prawdopodobnie - tak jak w przypadku RT 12S - silnik pochodzi z Porsche 911 Turbo i jest od razu zaopatrzony w turbosprężarki VGT.
Już w RT 12S udało się wykrzesać z silnika 685 KM i 880 Nm, nie zmieniając turbosprężarek. Teraz inżynierowie zrobili znowu krok do przodu i wycisnęli aż 730 KM przy 7000 obr./min mocy i 942 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 3500 obr./min.
Do motoru zamocowana jest 6-biegowa skrzynia przekładniowa z możliwością sekwencyjnego wyboru biegów. Napęd przekazywany jest na… i właśnie tutaj nie ma żadnych danych. W RT 12S klient wybierał sobie, czy chce mieć napęd na wszystkie, czy tylko tylne koła. Nie ma informacji na temat zawieszenia tego superauta, natomiast o hamulcach wiadomo tyle, że z przodu ceramiczne tarcze hamulcowe mają średnicę 380 mm, z tyłu – 350 mm. Auto stoi na 19-calowych kołach z oponami Michelin 245/35 R 19 (przód) i 325/30 R 19 (tył).
Dzięki zastosowaniu przedniego zderzakospojlera i dachu z włókna węglowego, aluminiowych paneli drzwi i poliwęglanowych niektórych szyb masa własna gotowego do jazdy bolidu ma wynosić tylko 1495 kg. To nadal 90 kg więcej niż w Porsche 911 GT2 RS, ale ponad 100 kg mniej niż waży RT 12S.
Tylne błotniki RT 12R zostały nieco poszerzone i znalazło się w nich miejsce na wloty powietrza. Na klapie silnika zainstalowano spory spojler podobno pochodzący z Porsche 911 GT3 RSR. Tuner wybrał złoty kolor jako barwę najlepiej oddającą charakter samochodu. Złoto jest przełamane pewną ilością czerni i czerwieni. Wszystko ma przypominać kolory niemieckiej flagi.
Poza wstawieniem klatki bezpieczeństwa i wymianą foteli na takie, których skorupa jest wykonana z kompozytu węglowego, wnętrze oferuje te same luksusy, co seryjne Porsche.
Za tymi wszystkimi modyfikacjami powinny iść nieziemskie osiągi. Czy tak rzeczywiście jest, powinniśmy się wkrótce dowiedzieć. Na razie Ruf informuje, że 911 RT 12R ma osiągać ponad 370 km/h. Zważywszy na to, że słabszy RT 12 S przyspieszał do 100 km/h w 3,60 s, wynik 3,50 s do setki nie powinien stanowić problemu.
Alois Ruf wycenia RT 12R na 279 tys. euro (bez podatków).
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: B6, M97/70S
- Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3746 cmsup3/sup
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki (VGT?)
- Moc maksymalna: 730 KM przy 7000 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 194,88 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 942 Nm przy 3500 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm
- Koła przednie: 9,0 x 19”
- Koła tylne: 12,0 x 19”
- Opony przednie: 245/35 R 19 Michelin
- Opony tylne: 325/30 R 19 Michelin
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1495 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,05 kg/KM
- Rozstaw osi: 2350 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: Ponad 370 km/hblock position=\inside8187/block