Volvo PV544 z silnikiem z czołgu - powstaje gigant z ponad 500-konnym motorem

Obecnie Volvo nawet do swojego flagowego SUV-a XC90 montuje pod maski 2-litrowe jednostki. Ich wydajność w połączeniu z motorami elektrycznymi jest na tyle duża, że pozwala bardzo sprawnie napędzać wielkie auta. Aksamitna praca i niskie zużycie paliwa nie są jednak kluczowymi cechami dla wszystkich entuzjastów czterech kółek. Dowód stanowi klasyczne Volvo PV544 z jednostką z czołgu.

Volvo PV544 z silnikiem z czołguVolvo PV544 z silnikiem z czołgu
Źródło zdjęć: © fot. MaskinarN / garaget.org
Mariusz Zmysłowski

Victor Jonsson wziął na warsztat wyjątkowo zgrabnego klasyka. Jest nim wspomniany model PV544. Volvo produkowało ten samochód w latach 1958-1965. W standardzie pod jego maską pracował silnik generujący prawie 70 KM. W tamtych czasach był to przyzwoity wynik. Obecnie - już nie do końca. Jak daleko można się posunąć, by nadać nieco więcej wigoru tylnym kołom takiego auta?

Można na przykład zamontować zamiast fabrycznego silnika ogromną, 38,8-litrową jednostkę V12 z czołgu. Silnik ten był montowany w rosyjskim T-55, jednak ten konkretny egzemplarz pochodzi z innego nosiciela widlastej dwunastki. Był nim Brobandvagn 971. To szwedzki pojazd gąsienicowy, który zamiast działa przewozi mobilny, rozkładany most.

Brobandvagn 971

Jak widzicie, jest to pojazd znacznie cięższy niż przeciętne Volvo PV544. Ma też więcej miejsca na silnik. Dlatego pięknego klasyka trzeba było rozciąć. Po wstawieniu wysokoprężnej jednostki V12 między kabinę a przednią oś, pojazd mierzy blisko 6 m.

Volvo PV544 z silnikiem z czołgu
Volvo PV544 z silnikiem z czołgu © fot. MaskinarN / garaget.org

Volvo o mocy 587 KM nie jest jeszcze gotowe. Autor opisał swój projekt na 50 stronach forum Garaget. Nie możemy doczekać się końca prac nad tym wozem. Jeśli całość będzie wykończona na wysoki połysk, będzie to wyjątkowo spektakularny projekt. Nieźle wyglądałaby też wersja typu rat-rod.

Znacie podobne projekty? Sami budujecie coś podobnego w Polsce? Prześlijcie zdjęcia na redakcja@autokult.pl.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów