Volkswagen przygotował samochód wyścigowy do TCR International Series [aktualizacja]
Volkswagen wchodzi do nowej, dynamicznie rozwijającej się serii wyścigowej TCR International Series, gdzie powalczy z Hondą, Oplem oraz…. Seatem i Audi!
12.07.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:49
Wewnętrzna rywalizacja w Grupie Volkswagena to nic nowego. W wyścigach długodystansowych walkę „na śmierć i życie” toczą ekipy Audi i Porsche. Jednak w TCR będzie jeszcze więcej marek. Do Seata i Audi dołącza Volkswagen. Volkswagen Golf Racer powstał na bazie i doświadczeniach zdobytych przez Seata przy budowie już 100 egzemplarzy Leona Cupra 280. Zgodnie z regulaminem serii ma 2-litrowy, 330-konny silnik napędzający za pośrednictwem skrzyni biegów DSG z mechaniczną szperą* na przednią oś. Maksymalny moment obrotowy to 410 Nm. Ma też stosowny pakiet aerodynamiczny z solidnym, charakterystycznym dla serii poszerzeniem nadwozia o 400 mm i ogromnym skrzydłem. Całe podwozie jest przeniesione z Seata Leona Cupra 280. Minimalna masa własna to 1260 kg z kierowcą. Szczegółowe regulacje techniczne znajdziecie na oficjalnej stronie serii tcr-series.com.
Nowo utworzona kategoria TCR zapewnia obiecującą platformę wyścigową dla klienta, na poziomie krajowym i międzynarodowym. Ciekawe wyścigi, technologia i sensowne koszty oferują nowe perspektywy dla prywatnych zespołów wyścigowych. – powiedział Jost Capito, szef Volkswagen Motorsport.
Wyścigi TCR to pochodna WTCC utworzone m. in. przez byłego promotora WTCC Marcello Lotti i producentów, którzy zrezygnowali z udziału w WTCC. Jej format wyścigowy jest identyczny z Mistrzostwami Świata Samochodów Turystycznych, a wyścigi rozgrywane są na całym świecie. Obecnie trwa pierwszy sezon, który wygląda zdecydowanie atrakcyjniej niż wyżej pozycjonowana w FIA seria WTCC. Kierowcy TCR pochodzą m. in. z WTCC i innych serii turystycznych i to samo można powiedzieć o zespołach. Obecnie liderem klasyfikacji generalnej jest Stefano Comini przed Pepe Oriolą i Giannim Morbidellim. Do końca sezonu zostały 4 weekendy wyścigowe. W ten weekend rozgrywają się wyścigi w Austrii.
Pierwszym zespołem, który skorzystał z Volkswagenów jest Liqui Moly Team Engstler, który już prowadzi testy w warunkach bojowych, czyli w ostatnich wyścigach sezonu. Kierowcami są Rosjanin Mikhail Garchev, jeżdżący wcześniej Seatem w TCR oraz Pol Rosell biorący dotychczas udział w serii jednomarkowej Seat Eurocup. Obecnie samochody biorą udział w testach na Red Bull Ringu w Austrii, gdzie już w debiucie uzyskują konkurencyjne z czołówką czasy okrążeń. Nic dziwnego, skoro to zwycięski Leon Cupra 280 w innym przebraniu.
VW Golf TCR breaks cover
[aktualizacja 12 lipca]
Volkswagen Golf R wygrał w drugim wyścigu TCR International Series na torze Red Bull Ring. Pol Rosell doprowadził Golfa na pierwszej pozycji z przewagą 0,38 s nad drugim Pepe Oriolą, obecnie liderem klasyfikacji generalnej. Co ciekawe, Pol Rossel podobnie jak Volkswagen Golf R zespołu Liqui Moly Team Engstler debiutował w serii TCR. Drugi Volkswagen przyjechał na metę na szóstej pozycji.
W pierwszym wyścigu, cztery pierwsze pozycje przypadły Seatom Leonom Cupra 280. Najszybszy Volkswagen, prowadzony przez Mikhaila Gracheva zameldował się na siódmym miejscu, natomiast Pol Rossel ukończył wyścig na dziewiątej pozycji. Zwycięzcą został Stefano Comini, który walczy o zwycięstwo z Oriolą w całej serii.*
rywale spoza grupy VW używają skrzyń sekwencyjnych od zewnętrznych dostawców jak Sadev i Drexler.
Zobacz także