Toyota GR Super Sport Concept. Hybryda nie musi być nudna

Samochody Toyoty są przewidywalne, mało emocjonujące i uchodzą za niezawodne. GR Super Sport Concept zdecydowanie łamie stereotyp "nudnej marki". To hybrydowy potwór o mocy 999 KM.

Koncepcyjna Toyota jest potwierdzeniem na to, że hybrydowy samochód nie musi być nudnyKoncepcyjna Toyota jest potwierdzeniem na to, że hybrydowy samochód nie musi być nudny
Źródło zdjęć: © mat. pras.
Tomasz Budzik

Hybrydowa bestia

GR Super Sport Concept to wyczynowy samochód, który został stworzony przez zespół Toyota GAZOO Racing na podstawie doświadczeń zebranych w zawodach z cyklu World Endurance Championship (WEC). Co jednak najciekawsze, szef GAZOO Racing stwierdził, że na podstawie tego pojazdu w przyszłości może powstać seryjny supersamochód. To byłoby coś.

Choć GR Super Sport Concept jest hybrydą, przyspieszy bicie serca każdego, kto usiądzie za jego kierownicą. Silnik V6 o pojemności 2,4 l dzięki układowi biturbo i współpracy z motorem elektrycznym dysponuje mocą 735 kW, czyli 999 KM. Samochód o wyglądzie wyczynowej maszyny posadowiono na 18-calowych kołach.

To dopiero początek

W przypadku pojazdu o tak imponujących parametrach ogromne znaczenie ma aerodynamika. O przyczepność przedniej i tylnej osi przy wyższych prędkościach walczą tu potężne spojlery zapewniające docisk. To jednak nie wszystko. By poprawić własności aerodynamiczne samochodu, Toyota zrezygnowała z bocznych lusterek i zastąpiła je kamerami.

GR Super Sport Concept robi ogromne wrażenie. Co jednak najważniejsze, pojazd ten nie trafi tylko do muzeum japońskiej marki. W najbliższych latach zespół Toyota GAZOO Racing ma budować wyczynowe samochody koncepcyjne, by na ich podstawie projektować seryjne sportowe auta. Takie rozplanowanie prac ma zapewnić bezkompromisowość nowych modeli i rzeczywiste sportowe wrażenia podczas jazdy.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik