Ford Transit 5 generacji

Generacja

Transit piątej generacji wszedł do sprzedaży w 2000 roku. Ford postarał się, by jego nowy flagowy okręt w segmencie samochodów dostawczych wyglądał atrakcyjnie. Dlatego stylistyka nowego Transita została podporządkowana nurtowi New Edge, zgodnie z którym producent projektował wszystkie swoje ówczesne modele. Na bokach pojawiły się przetłoczenia, światła stały się bardziej wyraziste. Wół roboczy Forda wyglądał dobrze.

Liczba dostępnych wersji nadwozia wzrosła w stosunku do poprzedniej generacji. Teraz osoba kupująca Transita miała do wyboru aż trzy rozstawy osi. Co więcej, oprócz tego można było wybrać wersję przedłużonym tyłem, co oznaczało, że dla tego samego rozstawu istniały dwa rozmiary nadwozia. Tak jak w poprzedniku piąta generacja miała opcjonalne trzy różne wysokości dachu. Były jednak nałożone na nie pewne ograniczenia. Każda długość Transita występowała tylko w dwóch wysokościach. Przykładowo, najkrótszy Transit dostępny był jedynie z najniższym i średnim dachem.
Oprócz wersji z 3-osobowym nadwoziem i dużą przestrzenią ładunkową Ford sprzedawał swoją furgonetkę również w odmianach wyposażonych w dodatkowe rzędy siedzeń. Dzięki temu najdłuższa odmiana mogła służyć jako mikrobus.

Trzecią wersją Transita było nadwozie z platformą. Umożliwiało ono przedsiębiorcom samodzielne wyposażenie swojego auta, w zależności od potrzeb, w chłodnię, otwartą skrzynię ładunkową lub w skrzynię z plandeką.

Nowy Transit dostępny był z napędem na przednią i tylną oś. W zależności od tego, który wariant wybrał klient, miał do dyspozycji różne skrzynie biegów. Automatyczna przekładnia Durashift EST występowała jedynie jako opcja w odmianach z napędem na tył. Co ciekawe, można było kontrolować sposób jej pracy za pomocą przełączników, którymi można wskazać sterownikowi przekładni, w jakim trybie powinna pracować. Dostępne były ustawienia dla sterowania ręcznego, holowania, do jazdy ekonomicznej oraz tryb zimowy.

Paleta silników dla Transita piątej generacji obejmowała jedynie jednostki wysokoprężne. Osiem z nich było wyposażone w turbosprężarkę. Tylko jedna była silnikiem wolnossącym i jednocześnie najsłabszą z dostępnych, przy mocy 70 KM i pojemności 2,2 l. Najmocniejszy motor z gamy to 144-konny turbodiesel o pojemności 2,4 l. Co ciekawe, jednostkę Duratorq z Transita stosowano również w Jaguarze X-Type.

Produkcję Transita V zakończono w 2006 roku. Była to wyjątkowa generacja tego samochodu, ponieważ w 18 lipca 2005 roku zjechał z linii produkcyjnych 5-milionowy Transit.

Za dużą zaletę tej generacji uważa się jednostki. Są bardzo trwałe i wytrzymują duże przebiegi. Niestety, skrzynie biegów nie wypadają już tak dobrze. To one mogą sprawiać najpoważniejsze problemy, i to kosztowne.

3.79
Ocena na postawie 35 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord Transit
Produkcja od2000
Produkcja do2006

Wybrane wersje Ford Transit 5 generacji

Inne generacje Ford Transit

Inne modele Ford

Oceny użytkowników (1)

Ford Transit 5 generacji: newsy, testy i recenzje

Opel Grandland X - test w wersji Grand

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie