Wygrały plebiscyt Car Of The Year. Sprawdziliśmy, jak sprawują się po latach

Kiedyś wygrały Car Of The Year, dzisiaj mają już po kilkanaście lat i setki tysięcy pokonanych kilometrów. Sprawdzamy, czy po latach można im zaufać.

Alfa Romeo 156 GTA

Alfa Romeo 156 GTA (fot.materiały prasowe)

Ten artykuł ma 5 stron:

Renault Megane Scenic I (1997–2003)

Renault Megane Scenic

Renault miało już doświadczenie z klasą vanów, jako pierwsza marka w Europie przetarła szlaki w tej klasie rewolucyjnym modelem Espace. Jednak po jakimś czasie pojawiła się potrzeba stworzenia czegoś mniejszego i tańszego, modelu dla mniej licznej rodziny, który nie straciłby zalet swojego większego brata. Tak powstało Renault Megane Scenic, który 20 lat temu zapoczątkował nową klasę kompaktowych miniwanów.

Nadwozie wygląda jak Megane na sterydach, ale nawet dziś może się podobać. Renault zadbało o wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu. W roku 1999 model przeszedł lifting, w którym zmieniono m.in. kształt tylnych i przednich świateł oraz atrapę chłodnicy. Jednak największe wrażenie robił we wnętrzu. Jak na tamte czasy i swoje gabaryty, był niezwykle przestronny oraz oferował sprytne rozwiązania we wnętrzu. Można było składać i wyjmować tylny rząd siedzeń, dzięki czemu z kompaktowego Renault robiła się mała bagażówka. Nie brakowało tu schowków, miał je dosłownie wszędzie: na podszybiu, pod podłogą, pod siedzeniem. Jakość użytych materiałów i spasowania może dzisiaj rozczarowywać.

Wnętrze Renault Megane Scenic

Megane Scenic I generacji nie zapewni bezproblemowej eksploatacji, ale większość usterek można usunąć relatywnie niskim kosztem. Czasem szwankuje alternator albo pompa paliwa, pojawiają się wycieki na chłodnicy. Po przekroczeniu 200 tys. zużywa się tylna belka, zużyciu ulegają dyferencjale skrzyń biegów. Aby zmniejszyć ryzyko wpadki, warto wybrać wersje po liftingu z prostymi silnikami benzynowymi – szesnastozaworowe 1.6 (107 KM), 2.0 (139 KM) lub 1.8 (116 KM).

Ceny używanych egzemplarzy kształtują się od 2 do 10 tys. zł.

Ceny części: Renault Megane Scenic I

  • Amortyzator przedni — 200 zł
  • Wahacz przedni — 170 zł
  • Klocki hamulcowe przednie — 70 zł
  • Tarcze hamulcowe przednie — 230 zł
  • Reflektor przedni — 40 zł

Zobacz również: Ford Focus ST 2.0 TDCI - test

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego J.D. Power: samochody, które sprawiają najmniej kłopotów Przejechał ponad 2 mln sto tysięcy kilometrów i się nie poddaje Osiem kabrioletów za 10 tys. zł Używany Volkswagen Golf IV - stworzony dla Polaka Używane, popularne SUV-y premium. Który z nich jest najlepszy? Sportowe wersje zwykłych samochodów mogą być pułapką Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.2] Kupujemy klasyka: Daewoo-FSO Polonez Caro/Atu Plus [1997-2002] Najbardziej niedoceniane samochody, czyli okazje rynku wtórnego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.1] Używane Subaru Legacy IV BL/BP [2003-2009] - poradnik kupującego Używany Jaguar X-Type [2001-2010] – poradnik kupującego Japońskie samochody klasy średniej za mniej niż 10 000 zł Najmniej kłopotliwe SUV-y i samochody 4x4 Używany Nissan Note [2006-2013] – poradnik kupującego Używany Peugeot 3008 [2009-2016] - poradnik kupującego Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003]

Popularne w tym tygodniu:

VW T5 szybszy od Porsche. Szalony pomysł berlińskiej firmy Używane Renault Clio III: francuski maluch zaskakuje niezawodnością i niskimi kosztami Ryzykowne wersje popularnych aut. Tanie w zakupie, drogie w utrzymaniu Używana Honda FR-V [2004-2009]: dziwna, ale bardzo praktyczna Używany Volkswagen Lupo: godny uwagi maluch za dwie pensje