Kolejny wyścig Kia Platinum Cup wystartował!

BMW Serii 7 E65/E66

Generacja
BMW Serii 7 E65/E66 Zobacz 2 zdjęcia

BMW E65 to czwarta odsłona flagowego modelu firmy z Monachium. Produkowana w Dingolfing seria 7 w 2001 roku zastąpiła montowane od 1994 roku E38. Pojazd zaprojektowany przez Chrisa Bangle'a zapadł w pamięć wszystkim; kontrowersyjna stylistyka (głównie tylnej części nadwozia) jednych zachwycała, innych – wręcz przeciwnie. Ogólnie jednak auto zostało docenione.

Pod awangardową, innowacyjną karoserią kryła się technologia najwyższych lotów. Najwyższe auto w gamie producenta miało stanąć w szranki z takimi modelami, jak Lexus LS, Mercedes klasy S oraz Audi A8, więc inżynierowie nie mogli pozwolić sobie na niedopracowanie. Dzięki olbrzymiemu nadwoziu o wymiarach 5029 mm x 1902 mm x 1492 mm piątka pasażerów podróżowała w komfortowych warunkach. Pojemność bagażnika pozostała niezmieniona względem poprzednika i wynosiła równe 500 l.

Deska rozdzielcza, równie futurystyczna jak nadwozie, podkreślała nowoczesność projektu, który do dziś emanuje świeżością. Na konsoli centralnej ulokowano panel sterowania automatyczną klimatyzacją oraz zestawem audio, a na tunelu środkowym pokrętło sterujące systemem iDrive, który krytykowano za zawiłość obsługi oraz brak precyzyjności joysticka. Skórzane obicia były standardowym wyposażeniem BMW serii 7 E65, podobnie jak ABS, kontrola trakcji, przyzwoite radio, czujnik deszczu, elektryka szyb i foteli, automatycznie włączające się światła czy dwustrefowa klimatyzacja. Pojazd mógł być wyposażony także w kilka innych, bardziej ekskluzywnych dodatków, takich jak podgrzewana kierownica i podgrzewane fotele z masażem, nawigacja satelitarna, szklany dach, dostęp do Internetu czy zaawansowany zestaw multimedialny z profesjonalnym nagłośnieniem i monitorem dla pasażerów tylnej kanapy.

Opcjonalny pakiet Adaptive Drive zawierał aktywne stabilizatory redukujące przechyły boczne i amortyzatory z regulowaną siłą tłumienia, a właściciel mógł zamówić także m.in. Night Vision (system wyświetlający prędkość jazdy na szybie) czy asystenta świateł drogowych. Aby podkreślić wyjątkowy charakter najwyższego modelu w gamie BMW, prestiżowy samochód segmentu F sprzedawano również w wersji Li (pojazd dłuższy o 14 cm o oznaczeniu kodowym E66), a nawet w odmianie opancerzonej (E67). W 2005 roku przeprowadzono lifting, obejmujący złagodzenie kontrowersyjnej linii nowymi lampami i zderzakami oraz modyfikację wnętrza: wizualną i techniczną (z naciskiem na poprawę systemu iDrive).

Samochód można było zakupić w wersjach 735i (272 KM), 740i V8 (305 KM), 745i (333 KM) oraz najmocniejszej 760i V12 (445 KM), rozpędzającej się do 100 km/h w 5,5 s. Oferowano także jednostki wysokoprężne: 730d (217 KM) oraz 740d (262 KM). W 2004 roku w ofercie BMW pojawiła się wersja 730i generująca 258 KM. Rok później dołączyły odmiany 730d po modernizacji (230 KM) oraz 745d (335 KM). W 2006 roku dodano model 750i rozwijający moc 366 KM z silnika V8. Silniki napędzały tylne koła za pomocą 5- lub 6-stopniowego automatu, którego dźwignia znajdowała się za kołem kierownicy.

Pojazd montowany był w Niemczech (Dingolfing), Tajlandii (Rayong), Egipcie (Cairo), Meksyku (Toluca) oraz Rosji (Kaliningrad). BMW serii 7 E65 do 2008 roku oferowano na rynkach: europejskim, amerykańskim, tajlandzkim oraz egipskim. Zastąpiła je nowa generacja modelu, fabrycznie oznaczona kodem F01.

Plusy:
- przyciąga uwagę na drodze
- bogate wyposażenie seryjne
- ilość miejsca wewnątrz
- dynamiczne jednostki napędowe
Minusy:
- kontrowersyjna stylistyka
- wysokie koszty zakupu i utrzymania auta

4.10
Ocena na postawie 54 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaBMW
ModelBMW Serii 7
Produkcja od2001
Produkcja do2005

Wybrane wersje BMW Serii 7 E65/E66

Inne generacje BMW Serii 7

Inne modele BMW

Oceny użytkowników (13)

BMW Serii 7 E65/E66: newsy, testy i recenzje

WP Express. Wyścig Mille Miglia

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie