Nissan 350Z Z33

Generacja
Nissan 350Z Z33

Nissan 350Z jest bezpośrednim następcą modelu 300ZX i 5. generacją serii Z (oznaczenie kodowe Z33). Zaprezentowano go w 2002 roku. Początkowo oferowany był tylko w odmianie coupé, ale już w 2004 roku doczekał się odmiany kabriolet, dostępnej później w sieci dealerskiej Nissana o jeden rok dłużej – do 2009 roku. Promocję jego następcy, 370Z coupé, rozpoczęto na początku roku 2009.

350Z to 2-drzwiowy, 2-osobowy, sportowy pojazd wyposażony w napęd na tylne koła. Design oparty na opadającej linii dachu typu fastback powstał w kalifornijskim oddziale projektowym Nissana. Charakterystyczna bryła nadwozia mierzy 4303 mm długości i 1816 mm szerokości. Wysokość w zależności od wersji wynosi 1320 mm i 10 mm więcej w przypadku odmiany z miękkim dachem.

W momencie premiery pod maską 350Z znajdował się 3,5 l motor V6 o mocy 280 KM. Silnik o kodowym oznaczeniu VQ35DE jest rozwinięciem konstrukcji o pojemności 3 l, udoskonalonej o system zmiennych czasów otwarcia zaworów. Producent z powodzeniem stosował go w wielu modelach Nissanów i Infiniti.

Jednostka napędowa otrzymała zastrzyk mocy podczas pierwszego liftingu 350Z na rok modelowy 2006 – 300 KM osiągane w nieco szerszym zakresie obrotów. Drugie odświeżenie modelu zaplanowane na 2007 rok obejmowało już większą ingerencję w mechanikę. Nowocześniejsza jednostka napędowa o oznaczeniu VQ35HR generowała już 315 KM, a przestylizowana maska w wyniku modyfikacji rozpórki kielichów i zastosowania podwójnego układu dolotu powietrza otrzymała charakterystyczne przetłoczenie w środkowej części.

Przez cały okres produkcji Nissan 350Z dostępny był z dwoma rodzajami skrzyni biegów: 6-stopniową przekładnią manualną oraz 5-stopniowym automatem.

Zawieszenie, jak przystało na auto o sportowych aspiracjach, jest zestrojone sztywno. Rozmieszczenie kół jak najbliżej narożników nadwozia i precyzyjny układ kierowniczy o bezpośrednim przełożeniu korzystnie wpływają na jakość prowadzenia. Delikatny charakter zawieszenia zmusza do dużej ostrożności podczas jazdy na nierównych nawierzchniach. Ogromnym minusem są ceny oryginalnych części zamiennych, zarówno w autoryzowanych serwisach, jak i jednostkach zewnętrznych. Znalezienie zamiennika w korzystniejszej cenie wymaga dużo wysiłku.

Wnętrze 350Z wykonano z twardych, ale wytrzymałych na ścieranie i uderzenia plastików z wykorzystaniem elementów szczotkowanego aluminium. Charakterystyczne dla tego modelu jest zespolenie głównej tablicy wskaźników (obrotomierz, prędkościomierz) bezpośrednio z kolumną kierowniczą, co pozwala na ciekawą indywidualizację ustawień. Warto wspomnieć także o wysokiej klasy sprzęcie audio marki Bose, będącym w wyposażeniu bogatszych wersji.

Wersje specjalne 350Z, dostępne w limitowanej liczbie egzemplarzy, to Gran Turismo 4 Edition (2003 r.) oraz 35th Anniversary (2005 r.). Występujące w ograniczonej palecie kolorów wyróżniały się bogatszym wyposażeniem i silnikiem o mocy 300 KM.

Najmocniejszą, dostępną na specjalne zamówienie wersją 350Z jest produkt fabrycznego tunera Nissana – marki Nismo. Auta o zmienionych nastawach zawieszenia, wzmocnionych silnikach i zmodyfikowanej aerodynamice adresowane były do miłośników wypraw na tor.

4.43
Ocena na postawie 59 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan 350Z
Produkcja od2001
Produkcja do2009

Wybrane wersje Nissan 350Z Z33

Inne modele Nissan

Oceny użytkowników (10)

Nissan 350Z Z33: newsy, testy i recenzje

Niebezpieczna jazda na zderzeku - Škoda Safety

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie