Nissan X-Trail T31

Generacja
Nissan X-Trail T31

Nissan X-Trail II należy do klasy kompaktowych SUV-ów. Jego konkurencją w segmencie są Toyota RAV4, Honda CR-V i Suzuki Grand Vitara. Drugą generację zaprezentowano w 2007 roku, auto sprzedawane jest do dzisiaj.

X-Traila oparto na płycie podłogowej Nissan C, stosowanej także w innych modelach Nissana (Qashqai) i Renault, np. w Koleosie. Nadwozie nie przeszło radykalnych zmian wizualnych względem poprzednika. Auto mogło występować z napędem zarówno na przednie, jak i wszystkie 4 koła. Pięciodrzwiowa bryła o wymiarach 4630 mm długości i 1796 mm szerokości w zależności od wersji napędu i wyposażenia miała od 1689 mm do 1770 mm wysokości w wersji 4WD.

Auto o zwiększonym względem klasycznych samochodów miejskich prześwicie pozwala na sprawne poruszanie się w trudniejszych warunkach. Choć nie można nazwać go terenowym, nadzwyczaj dobrze radzi sobie w delikatnym terenie. Obszerne wnętrze mieści wygodnie 5 dorosłych osób, a dzięki dużej przestrzeni ładunkowej daje możliwość przewiezienia sporej ilości bagażu.

Linie nadwozia, które w porównaniu z poprzednią generacją zyskało na wielkości, zaprojektowano konserwatywnie. Próżno szukać stylistycznych smaczków czy charakterystycznych detali. Projektanci skupili się raczej na podkreśleniu klasycznego, nieco off-roadowego stylu auta. Zaletą takiego designu jest znacząco osłabiony czasowo proces starzenia się konstrukcji. Dla ceniących skromność dodatkową zaletą jest pewność, że nie zostanie się posądzonym o ekstrawagancję.

Nissan X-Trail drugiej generacji dostępny był z kilkoma jednostkami napędowymi. Producent oferował dwie 4-cylindrowe jednostki benzynowe: słabszą o pojemności 2 l (MR20DE) i znany z poprzedniej odsłony modelu motor 2,5 l (QR25DE) o mocy odpowiednio 141 KM i 169 KM. Nowy, dynamiczny 2 l turbodiesel dCi o kodzie M9R (także 4-cylindrowy), dysponujący mocą 150 lub 175 KM, wydaje się najlepszym wyborem. Zapewnia zadowalające osiągi, zachowując przy tym umiarkowany apetyt na olej napędowy. Diesel, tak samo jak jednostki benzynowe, może współpracować albo z 6-stopniową przekładnią automatyczną, albo z 6-biegową skrzynią manualną. Nowością w ofercie Nissana była bezstopniowa przekładnia CVT.

Zawieszenie modelu X-Trail ma dość miękkie nastawy, o czym łatwo się przekonać, pokonując chociażby nierówności. Auto jest wysoko zawieszone, co korzystnie wpływa na widoczność i poczucie bezpieczeństwa. Wadą takiego zestrojenia jest niepewność podczas szybszego pokonywania zakrętów. Jest lepiej niż w poprzedniku, ale pod tym względem auto nadal nieco odbiega od konkurencji. Nadwozie wciąż widocznie przechyla się na zakrętach. Wada wskazuje na nie do końca udany kompromis między komfortem a zdolnościami jazdy w terenie. Za zaletę należy uznać niską awaryjność podzespołów resorujących.

W 2010 roku auto poddano liftingowi. Nadwozie X-Traila nieznacznie urosło, a zmianom, których nie można określić jako gruntowne, poddano kształt przednich i tylnych świateł. Delikatnie przemodelowano też zderzaki. Znaczących mechanicznych modyfikacji nie wprowadzono.

4.48
Ocena na postawie 22 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan X-Trail
Produkcja od2007
Produkcja do2010

Wybrane wersje Nissan X-Trail T31

Inne generacje Nissan X-Trail

Inne modele Nissan

Oceny użytkowników (4)

Nissan X-Trail T31: newsy, testy i recenzje

Opel Grandland X - test w wersji Grand

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie