Toyota Land Cruiser Prado J90

Generacja
Toyota Land Cruiser Prado J90 Zobacz 10 zdjęć

W roku 1996 Toyota opracowała nową wersję modelu Prado (na niektórych rynkach zwaną Colorado lub Challenger). Prado, podobnie jak Bundera, były wersjami Land Cruisera, które zapewniały nieco większy komfort podróży za cenę gorszych własności terenowych. Model J90 zastąpił bezpośrednio J70, które było wytwarzane od lat 80. ubiegłego wieku. Zresztą J70 produkowane jest do dziś.

Nowy samochód otrzymał zupełnie nową ramę, do której przymocowano bardzo atrakcyjnie wyglądające nadwozie. Auto wyglądało na potężniejsze niż w rzeczywistości. Z przodu uwagę zwracały duże reflektory i kierunkowskazy nawiązujące do zmodernizowanych odmian modelu J70.

Land Cruiser Prado sprzedawany był w wersji krótkiej wyposażonej w troje drzwi i długiej z pięciorgiem drzwi. Niezależnie od tego samochód zawsze miał 5-miejscowe wnętrze. Kabina pasażerska, jak przystało na tak duży pojazd, była bardzo obszerna i nawet wysokie osoby nie miały problemu ze znalezieniem miejsca na nogi czy nad głowami.

Deska rozdzielcza wyglądała na nieco zbyt kanciastą, ale jednocześnie prezentowała się świeżo i nowocześnie. Wszystkie pokrętła i przyciski rozmieszczono tak, że kierowca bez trudu mógł je odnaleźć. Tworzywa użyte do obicia wnętrza były twarde, ale spasowano je dobrze. W bogatszych wersjach na siedzeniach znajdowała się skórzana tapicerka. Atutem odmiany pięciodrzwiowej był sporych rozmiarów bagażnik.

W Prado J90 przednia oś pochodziła z Toyoty 4Runner Surf. Była to oś z zawieszeniem niezależnym, na które składały się dwa wahacze trójkątne. Zamiast resorów piórowych zastosowano sprężyny śrubowe, co co prawda pogorszyło własności jezdne samochodu w trudnym terenie, ale poprawiło jego zachowanie na drogach utwardzonych.

System bezpieczeństwa w Prado nie był szczególnie rozbudowany. W późniejszych stosowano dwie czołowe poduszki powietrzne, zaś prawie od początku produkcji, bo od roku 1997, na większości rynków standardem stały się systemy ABS, ASR i ESP.

Do napędu Land Cruisera Toyota przeznaczyła pięć różnych jednostek napędowych: dwie benzynowe i trzy wysokoprężne, przy czym jeden z tych trzech nie miała doładowania.

To właśnie 4-cylindrowy, 3-litrowy diesel był najsłabszym źródłem napędu terenowego samochodu, bo rozwijał moc 94 KM. Znacznie większy zapas mocy (130-140 KM) miała jednostka napędowa wzmocniona turbosprężarką. Ten sam 3-litrowy turbodiesel generował jeszcze więcej mocy w wersji układem rozrządu wyposażonym w dwa wałki (moc maksymalna sięgała 170 KM).

Wśród jednostek napędowych spalających benzynę mniejsza miała cztery cylindry ustawione w rzędzie i objętość skokową 2,7 l. Dzięki temu silnik rozwijał 150 KM mocy maksymalnej. Najwięcej koni mechanicznych, 185 KM, miał widlasty 6-cylindrowy motor o objętości 3,4 l.

Po sześciu latach od debiutu Toyota zdecydowała się zakończyć produkcję Land Cruisera Prado w Japonii, w Kolumbii auto wytwarzano do 2009 roku. Dwa lata wcześniej z rynku kolumbijskiego zniknęła odmiana 5-drzwiowa.

3.93
Ocena na postawie 44 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Land Cruiser Prado
Produkcja od1996
Produkcja do2000

Wybrane wersje Toyota Land Cruiser Prado J90

Inne generacje Toyota Land Cruiser Prado

Inne modele Toyota

Toyota Land Cruiser Prado J90: newsy, testy i recenzje

Ford Kuga, jeden model z trzema hybrydami.

Toyota Land Cruiser doczekała się 10 mln egzemplarzy

... Toyota Land Cruiser to bez wątpienia jedna z największych motoryzacyjnych legend. Świetna terenówka, która od niemal 70 lat dzielnie służy na najtrudniejszych trasach całego globu. Auto powstało już w 10 mln egzemplarzy, a w planach są już ...

dawno temu

Nowa Toyota Land Cruiser będzie hybrydą? Wszystko na to wskazuje

... To musiało nastąpić. Toyota będąca jednym z liderów rozwoju technologii hybrydowych zamierza napędzać swoją największą terenówkę właśnie takim napędem. Dziwne, że Japończycy nie zrobili ... Japoński portal motoryzacyjny bestcarweb.jp donosi, że ...

8 miesięcy temu

Toyota Mega Cruiser. Kiedy Japończycy chcieli mieć własnego Hummera

... Już sama nazwa – Mega Cruiser – daje do zrozumienia, że Toyota nie oszczędzała na projekcie tej gigantycznej terenówki. Pomimo jednak dużych rozmiarów, sprawdzała się ona zarówno w ciasnych, miejskich uliczkach jak i na polu walki, gdzie była ...

3 miesiące temu

Nowa Toyota Yaris – bezpieczeństwo to standard

... Zestaw nowoczesnych systemów bezpieczeństwa oferowany w standardowym wyposażeniu samochodu miejskiego? Takie rzeczy tylko w nowej Toyocie Yaris. ... ^^^Internetowe mądrości głoszą, że tylko duże samochody są w stanie zapewnić bezpieczeństwo. ...

2 tygodnie temu

Toyota Yaris. Hybryda 4. generacji

... Miejski model Toyoty od lat występuje z napędem hybrydowym, jednak nowy model otrzymał usprawniony i bardziej zaawansowany układ. Zużycie paliwa? Zaledwie 3,8 l/100 km. ... Toyota od lat jest liderem technologii hybrydowej, nic więc dziwnego, że ...

tydzień temu

Toyota Yaris – samochód miejski nowej generacji

... Wielu producentów traktuje auta miejskie jako tanie pojazdy o nieskomplikowanej technice, co innego Toyota – nowy Yaris otrzymał zaawansowane rozwiązania z droższych modeli marki. ... ^^^Mowa o technice zwanej Toyota New Global Architecture, w ...

tydzień temu

Nowa Toyota Yaris – witaj piękna!

... Mocniejsza, ale niesłychanie ekonomiczna, bardziej przestronna, lecz zaskakująco zwinna w mieście. Toyota Yaris czwartej generacji właśnie zadebiutowała w Polsce. ... Nowoczesne samochody wymagają nowoczesnych rozwiązań, dlatego najnowsza Toyota ...

3 tygodnie temu

Nowa Toyota Land Cruiser we Frankfurcie

... Od jakiegoś czasu w Internecie pojawiały się zdjęcia rzekomo przedstawiające następcę Land Cruisera. Teraz jednak jak podał japoński producent, całkowicie nowy model olbrzymiej Toyoty zostanie zaprezentowany na Frankfurt Motor Show. ... Od ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie