Hit sprzedaży. Polacy oszaleli na punkcie auta z Japonii

W ciągu tylko pierwszej godziny sprzedaży polscy klienci zarezerwowali 462 egzemplarze nowej Toyoty Land Cruiser – informuje importer Toyoty. Na liście jest już 702 chętnych na zakup samochodu i ciągle ich przybywa. Podobnie jak na innych rynkach, japońska terenówka odniosła sprzedażowy sukces i nie przewiduję, by miało być inaczej w kolejnych miesiącach.

Toyota Land Cruiser Executive
Toyota Land Cruiser Executive
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ireneusz Rek
Marcin Łobodziński

17.02.2024 | aktual.: 17.02.2024 15:02

Na pytanie, ile aut sprzeda polski importer Toyoty, jest tylko jedna odpowiedź: wszystkie. Moce przerobowe fabryki nie są na tyle duże, by zaspokoić rynki na całym świecie. Również polski przydział nie wystarczy, by zrealizować wszystkie zamówienia na nowego Land Cruisera.

Pierwsze dane z rezerwacji online Toyoty Land Cruiser potwierdziły, jak bardzo polscy klienci czekali na nową odsłonę tego auta. Według oficjalnego komunikatu 9 lutego o godz. 11 uruchomiono możliwość zarezerwowania auta w jednej z dwóch najwyższych wersji wyposażenia – Executive oraz limitowanej First Edition. W ciągu pierwszej godziny zarezerwowano 462 auta w obu wersjach, a do środy 14 lutego liczba ta zwiększyła się do 702 egzemplarzy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Według doniesień klientów, sprzedaż rozpoczęto na pięć minut przed godziną 11 i o godzinie 11 nie było już wersji First Edition. Dobrze poinformowane osoby będące blisko z dealerami twierdzą, że spora część ze 120 egzemplarzy First Edition ma trafić do salonów, gdzie będą stanowiły przez jakiś czas egzemplarze prezentacyjne. Dość dziwny byłby to ruch, bo takich aut i tak już nie można kupić w salonie, poza tymi pojedynczymi sztukami.

Jak informuje importer, najwięcej aut klienci zarezerwowali do tej pory w najbogatszej standardowej specyfikacji Executive (621 sztuk), kosztującej 409 900 zł. Najczęściej wybieranym lakierem w przypadku nowego Land Cruisera Executive jest Avant-garde Bronze (czyli srebrny). Klienci chętnie decydują się także na lakier Sand (piaskowy żółty, jak wersja First Edition), a także klasyczny lakier Attitude Black (czarny metalik).

Komentarze (24)