Toyota Land Cruiser J200

Generacja
Toyota Land Cruiser J200 Zobacz 10 zdjęć

W 2007 roku na tokijskim salonie samochodowym Toyota przedstawiła długo oczekiwanego następcę Land Cruisera serii J100 – model J200. Na wielu rynkach wóz ten otrzymał nazwę Land Cruiser V8, żeby odróżnić go od odmiany J150/Prado. Ponadto nowy wielki pojazd terenowy miał instalowane pod maską tylko V-ósemki.

Długi na prawie 5 m i szeroki na 2 m samochód wygląda imponująco, choć dość skromnie. Brak w jego nadwoziu chromowanych elementów, a wszystko jest możliwie proste. Przednie światła są bardzo duże.
Wnętrze Land Cruisera jest obszerne i nawet wysokie osoby nie powinny narzekać na brak miejsca na nogi czy nad głowami. Siedzenia również są duże i bardzo wygodne. Auto jest oferowane nie tylko w odmianie 5-osobowej, ale także z miejscami dla siedmiu osób. Wtedy dwa siedziska zajmują przestrzeń bagażową. Są one mniejsze i mniej wygodne od standardowych foteli, ale podróż na krótkim dystansie nie powinna stanowić problemu dla niezbyt wysokich osób. Typowa jest też dla tego modelu szeroka konsola środkowa.

W Polsce Land Cruiser V8 oferowany jest z trzema pakietami wyposażenia, przy czym dwa ostatnie różnią się tylko liczbą siedzeń dostępnych w samochodzie. W wyposażeniu standardowym znajdują się: przednie poduszki gazowe dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne z przodu i z tyłu, a także poduszki kolanowe dla kierowcy i pasażera, ABS, EBD, system wspomagania nagłego hamowania BA, ESP (VSC), skórzana tapicerka, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka i kierownica wyposażone w system zapamiętywania ustawień, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, kamera cofania, odtwarzacz DVD, lodówka w podłokietniku, komputer pokładowy itd. Wyposażenie podstawowe w zasadzie pokrywa się z całym oferowanym przez Toyotę.

Tak jak w poprzedniczce w J200 producent postawił na niezależne przednie zawieszenie z amortyzatorami i sprężynami śrubowymi. Z tyłu nadal znajduje się sztywna oś również zawieszona na sprężynach śrubowych. Napęd realizowany jest na stałe przez wszystkie koła.

Jako źródło zasilania instalowany jest jeden z pięciu silników. Cztery z nich to jednostki benzynowe, trzecia jest motorem wysokoprężnym.

Podstawowy silnik w Polsce (jedyny benzynowy sprzedawany w naszym kraju) to 4,7-litrowy agregat o ośmiu cylindrach w układzie widlastym. Motor ten rozwija imponującą moc maksymalną 288 KM i ma maksymalny moment obrotowy 430 Nm.

W innych krajach najmniejszą jednostką napędową jest V8 o objętości 4,0 l, która ma 240 KM mocy i 360 Nm momentu obrotowego, lub również 8-cylindrowiec, ale o objętości 4,6 l i 304 KM mocy maksymalnej oraz 440 Nm momentu obrotowego.

Największym montowanym pod maską motorem dostępnym w Toyocie Land Cruiser jest 5,7-litrowy silnik V8 osiągający moc maksymalną aż 388 KM i moment obrotowy na poziomie 543 Nm. Ta potężna jednostka napędowa jest oferowana w Japonii oraz w krajach Bliskiego Wschodu.

Prawie w każdym kraju, w którym można kupić J200, w tym również w Polsce, dostępny jest diesel z dwiema turbosprężarkami. On także ma układ V8, a jego objętość skokowa wynosi 4,5 l. Ten silnik może się pochwalić mocą około 270 KM i maksymalnym momentem obrotowym 650 Nm.

W Polsce najtańsza wersja Land Cruisera J200 kosztuje 399 000 zł (stan na 30.03.2012 r.).

3.67
Ocena na postawie 7 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Land Cruiser
Produkcja od2007
Produkcja do2012

Wybrane wersje Toyota Land Cruiser J200

Inne generacje Toyota Land Cruiser

Inne modele Toyota

Toyota Land Cruiser J200: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie