W 2007 roku na tokijskim salonie samochodowym Toyota przedstawiła długo oczekiwanego następcę Land Cruisera serii J100 – model J200. Na wielu rynkach wóz ten otrzymał nazwę Land Cruiser V8, żeby odróżnić go od odmiany J150/Prado. Ponadto nowy wielki pojazd terenowy miał instalowane pod maską tylko V-ósemki.
Długi na prawie 5 m i szeroki na 2 m samochód wygląda imponująco, choć dość skromnie. Brak w jego nadwoziu chromowanych elementów, a wszystko jest możliwie proste. Przednie światła są bardzo duże.
Wnętrze Land Cruisera jest obszerne i nawet wysokie osoby nie powinny narzekać na brak miejsca na nogi czy nad głowami. Siedzenia również są duże i bardzo wygodne. Auto jest oferowane nie tylko w odmianie 5-osobowej, ale także z miejscami dla siedmiu osób. Wtedy dwa siedziska zajmują przestrzeń bagażową. Są one mniejsze i mniej wygodne od standardowych foteli, ale podróż na krótkim dystansie nie powinna stanowić problemu dla niezbyt wysokich osób. Typowa jest też dla tego modelu szeroka konsola środkowa.
W Polsce Land Cruiser V8 oferowany jest z trzema pakietami wyposażenia, przy czym dwa ostatnie różnią się tylko liczbą siedzeń dostępnych w samochodzie. W wyposażeniu standardowym znajdują się: przednie poduszki gazowe dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne z przodu i z tyłu, a także poduszki kolanowe dla kierowcy i pasażera, ABS, EBD, system wspomagania nagłego hamowania BA, ESP (VSC), skórzana tapicerka, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka i kierownica wyposażone w system zapamiętywania ustawień, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, kamera cofania, odtwarzacz DVD, lodówka w podłokietniku, komputer pokładowy itd. Wyposażenie podstawowe w zasadzie pokrywa się z całym oferowanym przez Toyotę.
Tak jak w poprzedniczce w J200 producent postawił na niezależne przednie zawieszenie z amortyzatorami i sprężynami śrubowymi. Z tyłu nadal znajduje się sztywna oś również zawieszona na sprężynach śrubowych. Napęd realizowany jest na stałe przez wszystkie koła.
Jako źródło zasilania instalowany jest jeden z pięciu silników. Cztery z nich to jednostki benzynowe, trzecia jest motorem wysokoprężnym.
Podstawowy silnik w Polsce (jedyny benzynowy sprzedawany w naszym kraju) to 4,7-litrowy agregat o ośmiu cylindrach w układzie widlastym. Motor ten rozwija imponującą moc maksymalną 288 KM i ma maksymalny moment obrotowy 430 Nm.
W innych krajach najmniejszą jednostką napędową jest V8 o objętości 4,0 l, która ma 240 KM mocy i 360 Nm momentu obrotowego, lub również 8-cylindrowiec, ale o objętości 4,6 l i 304 KM mocy maksymalnej oraz 440 Nm momentu obrotowego.
Największym montowanym pod maską motorem dostępnym w Toyocie Land Cruiser jest 5,7-litrowy silnik V8 osiągający moc maksymalną aż 388 KM i moment obrotowy na poziomie 543 Nm. Ta potężna jednostka napędowa jest oferowana w Japonii oraz w krajach Bliskiego Wschodu.
Prawie w każdym kraju, w którym można kupić J200, w tym również w Polsce, dostępny jest diesel z dwiema turbosprężarkami. On także ma układ V8, a jego objętość skokowa wynosi 4,5 l. Ten silnik może się pochwalić mocą około 270 KM i maksymalnym momentem obrotowym 650 Nm.
W Polsce najtańsza wersja Land Cruisera J200 kosztuje 399 000 zł (stan na 30.03.2012 r.).
Marka | Toyota |
---|---|
Model | Toyota Land Cruiser |
Produkcja od | 2007 |
Produkcja do | 2012 |