Toyota Avensis III T27

Generacja
Toyota Avensis III T27 Zobacz 5 zdjęć
Toyota Avensis III T27 - test i recenzja

Po sześciu latach produkcji japoński wytwórca zmienił w 2009 roku model Avensis II na nowszy samochód produkowany do dziś. Avensis trzeciej generacji został oficjalnie po raz pierwszy zaprezentowany na salonie samochodowym w Paryżu w 2008 roku, zaś produkcja i sprzedaż rozpoczęły się w 2009 roku. Toyota klasy średniej wytwarzana jest tak jak poprzedniczka w Wielkiej Brytanii w fabryce w Derbyshire.

Avensis III, w przeciwieństwie do poprzedniczek, wygląda bardzo nowocześnie. Nadwozie jest masywne i poprzecinane ostrymi krawędziami. Znakiem rozpoznawczym tego wozu są wielkie i zachodzące daleko na boki przednie reflektory główne. Tylne światła zespolone również do małych nie należą. Avensis ponownie nieco urósł w każdą stronę, jednak jest mniejszy, niż można by sądzić, oglądając go od zewnątrz.

W wozie trzeciej serii Toyota zrezygnowała z najmniej popularnej odmiany liftback. Pozostały więc 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi.

Spore rozmiary karoserii przekładają się na duże wnętrze. Przednie fotele i tylna kanapa są duże i szerokie, dzięki czemu nawet potężne osoby poczują się na nich swobodnie. Twarde siedziska sprawiają, że podróż nawet na dużych dystansach nie jest dla nikogo męcząca. Nie brakuje miejsca na nogi i nad głowami. Tutaj narzekać mogą tylko wysokie osoby, które zajmą środkowe miejsce na tylnej kanapie.

Deska rozdzielcza i konsola środkowa prezentują się dużo bardziej świeżo niż w poprzednich modelach. Wszystkie przełączniki znajdują się na swoich miejscach i łatwo je odnaleźć. Materiały wykorzystane do obudowania deski rozdzielczej, drzwi i siedzeń są dobrej jakości i dokładnie je spasowano. W niektórych modelach z początku produkcji zdarzają się jednak wady materiałowe, co na przykład na fotelach objawia się szybkim zużyciem wykładziny.

Wyposażenie samochodu nawet w wersji podstawowej jest dość bogate i obejmuje pięć poduszek powietrznych (dwie przednie i dwie boczne dla kierowcy i pasażera oraz poduszka kolanowa dla pasażera), ABS z EBD, ESP, manualną klimatyzację i radioodtwarzacz z CD i MP3. W droższych odmianach są: automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, skórzana tapicerka, światła LED do jazdy dziennej, biksenonowe skrętne reflektory, kamera cofania, a w kombi panoramiczny dach.

Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i nowoczesna konstrukcja sprawiły, że podczas czołowego testu zderzeniowego przeprowadzonego przez EuroNCAP Toyota Avensis III uzyskała maksymalny wynik pięciu gwiazdek.

Atutem auta jest też spory bagażnik. W sedanie jego pojemność wynosi 510 l, w kombi 543 l, a po złożeniu siedzeń w tej ostatniej wersji nawet 1610 l.

Pod maską Avensisa instalowane są trzy silniki benzynowe i dwa spalające olej napędowy. Wśród jednostek benzynowych najmniejsza ma objętość skokową 1,6 l i osiąga moc 132 KM. Większy, 1,8-litrowy motor ma moc 147 KM, a największy 2-litrowiec - 152 KM mocy maksymalnej. Wszystkie trzy silniki zaopatrzono w system Valvematic.

Najmniejszym i najsłabszym dieslem jest 126-konny 2-litrowiec D4-D. Lepsze osiągi zapewnia 2-litrowy silnik o mocy 150 KM, który występuje zarówno w wersji D4-D, jak i D-CAT. Na szczycie listy znajduje się ten sam motor (2.2 D-CAT), ale w odmianie aż 180-konnej.

W 2011 roku Avensis został poddany drobnej modernizacji nadwozia, ale auta po liftingu w Polsce są dostępne dopiero od tego roku. W naszym kraju najtańszy Avensis kosztuje niespełna 83 000 zł (stan na 26.03.2012 r.).

4.60
Ocena na postawie 68 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Avensis
Produkcja od2009
Produkcja do2011

Inne generacje Toyota Avensis

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (29)

Przejdź do strony: 1 2

Toyota Avensis III T27: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Żegnamy Toyotę Avensis. Ostatnie sztuki na sprzedaż

... Toyota Avensis zniknęła z oferty polskiego importera marki, a na stronie internetowej nie ma już cennika. Model trzeciej generacji zastąpi większa Toyota Camry. Ostatni Avensis był sprzedawany w Polsce od 2009 roku. Poznaj kilka ciekawych faktów ...

8 miesięcy temu

Używana Toyota Prius III w pigułce. Idealna alternatywa dla diesla

... Nie stać cię na nową hybrydę, a chciałbyś mieć takie auto w miarę młode i bezawaryjne? Toyota Prius III wydaje się być ideałem. Sprawdzamy, czy to dobra propozycja. ... Roczniki: 2009-2015 Ceny rynkowe: 30 000-60 000 zł Awaryjność: niska Koszty ...

8 miesięcy temu

Wyścigowa Toyota GR Supra GT4 w sprzedaży od 2020 roku

... Toyota GAZOO Racing wprowadzi do sprzedaży specjalną wersję Supry przygotowaną z myślą o zespołach prywatnych w seriach wyścigowych. Poza mocniejszym silnikiem, innym wydechem oraz lepszym układem hamulcowym, auto dostało m.in. imponujący i ...

2 tygodnie temu

Używana Toyota Avensis II [2003-2008] - poradnik kupującego

... Zdaniem niektórych użytkowników, ale też mechaników, Toyota Avensis drugiej generacji była najmniej udaną Toyotą nie tylko z tego okresu, ale także tej klasy. Od debiutu w 2003 roku zaczęto się bać ... Charakterystyka i budowa Kolejna Toyota, ...

9 miesięcy temu

Używana Toyota Avensis III [awarie i problemy]

... , gadżety zwiększające bezpieczeństwo, mocne i oszczędne silniki to najczęstsze wabiki na klientów. Jakie wyjątkowe cechy ma Toyota Avensis III? Czy wyeliminowano wpadki z poprzedniego modelu? ... , gadżety zwiększające bezpieczeństwo, mocne i ...

dawno temu

Toyota C-HR Modellista zmodyfikowana w azjatyckim stylu

... Stylistyka Toyoty C-HR zdążyła się już nieco opatrzeć. Nadal jednak możną ją określić mianem kontrowersyjnej. Jeśli mimo to uważacie, że seryjna C-HR nie przykuwa uwagi wystarczająco mocno, japońska firma tuningowa Modellista ma kilka dodatków, ...

4 tygodnie temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie