Toyota Avensis T25 (2003-2008) - opinie i typowe usterki

Od premiery Toyoty Avensis II upłynęło już 20 lat. Model ten pięknie się zestarzał, choć nie uniknął pewnych wpadek. Jeszcze niedawno był samochodem za kilkadziesiąt, dziś jest tanim autkiem za kilka tysięcy złotych. Jednak zadbane egzemplarze są wciąż w cenie. Choć opinie o tej generacji bywają kiepskie.

Toyota Avensis T25Toyota Avensis T25
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Marcin Łobodziński

Avensisa drugiej generacji (T25) zaprezentowano na początku 2003 r. Zyskał nie tylko na rozmiarach względem poprzednika, ale także na wyglądzie. Stał się nowocześniejszy, lepiej wyposażony, wygodniejszy. Należy do najprzestronniejszych modeli w segmencie D z tego okresu. Był wówczas tak duży, że w Europie (przynajmniej zachodniej) zastąpił Toyotę Camry.

W 2006 r. Toyota Avensis przeszła lifting. Zmiany obejmowały kierunkowskazy, od tej pory w lusterkach bocznych, nowy przedni zderzak i osłonę chłodnicy. Delikatnie zmieniono także wnętrze, choć zmiany te dostrzegą najwyżej osoby posiadające takie auto. Dość szybko zakończono produkcję, bo już w 2008 r., w którym pojawił się następca.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wybrane dla Ciebie

Aston Martin DB12 S. Kiedy wiele to wciąż za mało
Aston Martin DB12 S. Kiedy wiele to wciąż za mało
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą drogową
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą drogową
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Tankujesz paliwo E10? Badania pokazują, że tylko pogarsza sprawę
Tankujesz paliwo E10? Badania pokazują, że tylko pogarsza sprawę
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Nie zmieścił się pod wiaduktem. To był dopiero początek kłopotów
Nie zmieścił się pod wiaduktem. To był dopiero początek kłopotów
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Silnik przejedzie 300 tys. km. Rób inaczej niż każe instrukcja
Silnik przejedzie 300 tys. km. Rób inaczej niż każe instrukcja
Kierowcy myślą, że można. Wielka akcja policji do niedzieli
Kierowcy myślą, że można. Wielka akcja policji do niedzieli
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Škoda Fabia 130 Sport debiutuje jako najszybszy hatchback w historii marki
Škoda Fabia 130 Sport debiutuje jako najszybszy hatchback w historii marki
Nie będzie strefy czystego transportu. Miasto ominęło nakaz
Nie będzie strefy czystego transportu. Miasto ominęło nakaz