Żegnamy Toyotę Avensis. Ostatnie sztuki na sprzedaż

Toyota Avensis zniknęła z oferty polskiego importera marki, a na stronie internetowej nie ma już cennika. Model trzeciej generacji zastąpi większa Toyota Camry. Ostatni Avensis był sprzedawany w Polsce od 2009 roku. Poznaj kilka ciekawych faktów na temat jego historii w naszym kraju.

Toyota Avensis III znika z oferty w Polsce. Prawdopodobnie już nigdy nie wróci.Toyota Avensis III znika z oferty w Polsce. Prawdopodobnie już nigdy nie wróci.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

Krótki życiorys modelu przygotował Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR w oparciu o dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów.

Trzecia Avensis zadebiutowała w 2008 roku, ale pierwszy egzemplarz zarejestrowano w Polsce w roku 2009. I jednocześnie był to najlepszy okres dla tej generacji – łącznie 6572 rejestracje. Rok później zarejestrowano 5003 avensisy, a w latach 2011-2018 regularnie co rok pojawiało się od 3 do 4,9 tys. tych aut w bazie CEP. Warto zaznaczyć, że w połowie 2015 roku miał miejsce duży lifting modelu i rynek szybko na to odpowiedział wzrostem liczby rejestracji w latach 2015 i 2016.

Łącznie w Polsce zarejestrowano 44 674 szt. Avensisa III. Toyota świetnie sprzedawała się w swoim segmencie - polscy klienci cenią ją za niezawodność. Największym wzięciem, wbrew trendom rynkowym, cieszyły się proste odmiany benzynowe (56,9 proc.), a nie diesle. Wśród benzyniaków najczęściej wybierano odmianę 1.8 o mocy 147 KM, a nie 2.0 o mocy 152 KM. Natomiast co do wariantów nadwozia, to wybór klientów rozłożył się prawie po równo – sedany 51,1 proc.

Ostatnie egzemplarze Toyoty Avensis stoją jeszcze u dilerów. Na serwisie ogłoszeniowym Otomoto znalazłem pięć sztuk oznaczonych jako nowe. Wszystkie to wersje wysokoprężne 2.0 D-4D o mocy 143 KM. Ceny od 95 100 do 105 900 zł.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Kolejna marka przeprasza się z przyciskami, ale z ekranów nie zrezygnuje
Kolejna marka przeprasza się z przyciskami, ale z ekranów nie zrezygnuje
Duster doczekał się wersji pick-up. Wiemy, gdzie go kupicie
Duster doczekał się wersji pick-up. Wiemy, gdzie go kupicie
10 lat od Dieselgate. Jak wielkie oszustwo zmieniło Volkswagena i cały nasz świat
10 lat od Dieselgate. Jak wielkie oszustwo zmieniło Volkswagena i cały nasz świat
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
Od 19 września droższy przegląd. To jeszcze nie koniec zmian w przepisach
Od 19 września droższy przegląd. To jeszcze nie koniec zmian w przepisach
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło