Tata Indigo 1 generacji

Generacja
Tata Indigo 1 generacji

Indigo to model małego samochodu (segment B) produkowanego przez indyjski koncern Tata Motors od 2002 roku. W Polsce auto było dostępne do roku 2010. Indigo jest odmianą modelu Indica, produkowaną w wersjach nadwozia kombi (Marina) i sedan. Na rynku polskim występuje wyłącznie samochód z nadwoziem typu kombi.

Ponieważ Indigo bazuje w znacznej części na Indice, wiele elementów w obu autach jest wspólnych, począwszy od mechanizmów jazdy, a skończywszy na wyposażeniu wnętrza. Spora różnica tkwi natomiast w zawieszeniu. Z przodu Indigo wyposażono w kolumny MacPhersona z dolnymi wahaczami trójkątnymi, a z tyłu ma zawieszenie 3-drążkowe również z kolumnami MacPhersona.

Tata Indigo sprzedawana jest z dwoma silnikami w trzech specyfikacjach mocy każdy. Pierwszy to jednostka benzynowa o objętości skokowej 1,4 l. W najmocniejszej wersji 4-cylindrowy, 16-zaworowy silnik ma moc 101 KM przy 6100 obr./min i maksymalny moment obrotowy 124 Nm przy 3900 obr./min. W Polsce motor sprzedawany był w odmianie 85-konnej. Druga jednostka to silnik wysokoprężny o objętości 1,4 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa. To źródło napędu także miało kilka wariantów mocy, ale w Polsce dostępny był tylko 75-konny.

Powodem zniknięcia tych silników, podobnie jak całego modelu Indigo z oferty importera indyjskich aut do Polski, było niespełnianie przez nie norm czystości spalin Euro 5, które weszły w życie w 2010 roku. Z montowanymi z przodu poprzecznie motorami łączona była 5-biegowa, manualna skrzynia, która przekazywała napęd na przednie koła.

Do niezbyt mocnych stron Indigo należy układ hamulcowy z tarczami z przodu i bębnami z tyłu. Część z modeli została wezwana przez polskiego importera do warsztatów na przegląd i ewentualną naprawę. Powodem była zbyt mała odległość jednego z przewodów hamulcowych od gorących elementów silnika, co mogło utrudniać hamowanie.

Również do komfortu jazdy można mieć spore zastrzeżenia. Przyczyn jest kilka. Pierwsza z nich to zbyt sztywno zestrojone zawieszenie, przez co samochód jest twardy. Nie oznacza to jednak, że można jeździć Tatą dynamicznie, bo auto zaskakująco mocno wychyla się na zakrętach. Do tego dochodzi nieprecyzyjnie działający układ kierowniczy, który zmniejsza nie tylko komfort jazdy, ale też bezpieczeństwo.

Położenie kierownicy bez regulacji także pozostawia wiele do życzenia. Nawet kierowcy średniego wzrostu mogą mieć problem z dobraniem prawidłowej pozycji jazdy. Nie pomaga nawet odsunięcie fotela do samego końca. Fotele, nie dość, że mają zbyt mały zakres regulacji, to jeszcze są niewygodne i mają zbyt krótkie siedziska. Całe wnętrze, podobnie jak siedzenia, jest niskiej jakości. Uwagę zwraca zwłaszcza jakość materiałów i ich spasowanie na desce rozdzielczej.

Niewątpliwą zaletą wersji kombi jest spory jak na tak mały samochód bagażnik (410 l). Po złożeniu foteli (tworzy się równa podłoga) jego pojemność rośnie do 1370 l.

Tata Indigo w Polsce sprzedawana była tylko w jednej wersji wyposażeniowej - GLX. Trzeba przyznać, że wyposażenie jest całkiem niezłe. Kupując auto, klient otrzymywał system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS), poduszkę powietrzną dla kierowcy i pasażera, manualną klimatyzację, radioodtwarzacz i wszystkie szyby sterowane elektrycznie. Dodatkowo w ramach wyposażenia zewnętrznego auto dostawało aluminiowe felgi oraz funkcjonalne relingi dachowe.

W 2009 roku Tata rozpoczęła produkcję drugiej generacji Indigo. Obecnie samochody są produkowane równolegle.

4.89
Ocena na postawie 49 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaTata
ModelTata Indigo
Produkcja od2006
Produkcja do2010

Wybrane wersje Tata Indigo 1 generacji

Inne generacje Tata Indigo

Inne modele Tata

Tata Indigo 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Jeździłem nową Toyotą Suprą. Spełnia wszystkie oczekiwania, ale prawdziwy potencjał odkryją tunerzy

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie