Renault Espace 2 generacji

Generacja
Renault Espace 2 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Renault Espace został zaprezentowany przez francuską markę w 1991 r. jako następca pierwszego prawdziwego europejskiego vana o tej samej nazwie. Druga generacja tego pojazdu zaskoczyła klientów futurystycznym designem. „Espace” oznacza po francusku ‘miejsce, przestrzeń, obszar’, których w tym pojeździe jest pod dostatkiem.

Klienci mają do wyboru trzy wersje silnikowe: benzynowe 2,2 l o mocy 107 KM i 2,8 l V6 o mocy 150 KM lub dieslowskie, turbodoładowane 2,2 l o mocy tylko 88 KM. Nie poleca się wersji 2,2i Quadra (napęd 4x4), ponieważ samochody te są bardzo awaryjne.

Renault Espace to wybór na długie lata bez zagrożenia korozją! Karoseria tego pojazdu wykonana jest z tworzywa sztucznego! Co z tego wynika? Żeby jeździć „plastikowym” samochodem, nie trzeba kupować małego i niewygodnego Smarta ForTwo lub czegoś podobnego. Wystarczy nabyć Espace’a i można zapomnieć u wizytach u blacharza. Poza tym przestrzeń ładunkowa po złożeniu tylnych siedzeń jest naprawdę ogromna (3mkw.) i pozwala na przewiezienie motocykla czy nawet 40 opon. Ogromna szyba przednia sprawia, że kierujący ma wrażenie, iż prowadzi ciężarówkę.

Renault Espace nie jest jednak pojazdem idealnym. Jego liczne wady odstraszyły już wielu chętnych na jego zakup. Francuzi upodobali sobie faszerowanie swoich samochodów elektroniką. Owszem, jest to wygodne, ale trzeba zrobić to na tyle solidnie, żeby obyło się bez awarii. W Espace może zepsuć się wszystko, co związane z elektroniką – sterowniki szyb, centralny zamek, przełącznik świateł, rozrusznik, czujnik temperatury silnika czy układ zapłonowy. Niektóre awarie są naprawdę problematyczne, np. kiedy zanika iskra na świecach, a komputer nie wykazuje żadnego błędu. Niedoświadczony mechanik będzie miał kłopot z ustaleniem przyczyny.

Karoseria nie sprawia wielu problemów, ale solidna stalowa rama może zacząć korodować. Rdza na początku będzie widoczna na delikatniejszych elementach, takich jak stalowa rama drzwi. Kiedy korozja wkroczy do akcji, najlepiej od razu działać. W przeciwnym razie może być za późno na ratowanie auta. Jedynym mankamentem plastikowej karoserii jest dach, na którym lakier z biegiem czasu może zacząć się łuszczyć. Sporo kłopotów mogą przysporzyć zamki i prowadnice tylnych foteli, które się zacinają.
Serce Espace’a też może sprawić problem. Rozszczelniające się chłodnice, pękające przewody układu chłodzenia, psujące się rozruszniki czy cieknące pompy wody to codzienność dla posiadaczy tych modeli Renault. Możemy być zaskoczeni pęknięciem paska rozrządu. Na szczęście nie jest to nagminna usterka. Najdroższy w eksploatacji jest widlasty silnik 6-cylindrowy. Choć w wersji 2,8 V6 ma trwały i niezawodny łańcuch rozrządu, to przy większości napraw wymagane jest wyjęcie go z pojazdu. Jeśli już planuje się naprawę jakichś podzespołów w silniku, lepiej sprawdzić też inne części, ponieważ bardziej opłacalne może się okazać skrócenie eksploatacji któregoś z podzespołów niż kolejna naprawa wymagająca ponownego wyjęcia silnika. W modelach z silnikami V6 nawet zwykła wymiana świec jest nie lada wyzwaniem. Właściciele Espace’a powinni poszukać lojalnego i doświadczonego mechanika.

Espace, podobnie jak Laguna, ma - jak przystało na francuza - bardzo miękkie zawieszenie, które często nie daje sobie rady na polskich drogach. Sworznie wahaczy, tuleje metalowo-gumowe i amortyzatory często nie przechodzą próby czasu. Podczas jazdy próbnej warto zwrócić uwagę nie tylko na odgłosy dochodzące z podwozia, ale także na pracę układu kierowniczego. Ciężko obracająca się kierownica może zwiastować uszkodzenie przegubu kolumny kierowniczej.

4.00
Ocena na postawie 16 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Espace
Produkcja od1991
Produkcja do1996

Wybrane wersje Renault Espace 2 generacji

Inne generacje Renault Espace

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (11)

Renault Espace 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Nowe Renault Espace już w salonach. Znamy ceny modelu w Polsce

... Renault Espace po faceliftingu oficjalnie wjeżdża do polskich salonów. Auto będzie oferowane w dwóch wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Za podstawowe wydanie zapłacimy co najmniej 169 900 zł. ... Piąta generacja Renault Espace, która jest z ...

4 miesiące temu

Volvo S60 Polestar Engineered, czyli auto zgodne z koncepcją zero energy waste

Renault zrezygnuje z Espace? Na celowniku również Talisman i Scenic

... Anonimowe źródła cytowane przez Reutersa donoszą, że Renault zamierza w najbliższym czasie zrezygnować z nierentownych modeli. Na pierwszy ogień pójdzie najprawdopodobniej Espace, a potem dołączą do niego Talisman i Scenic. ... . Nieoficjalnie ...

4 miesiące temu

Nowe Renault Espace – SUV i MPV w jednym

... Szef designu Renault Laurens van den Acker zapowiedział, że nowa generacja Espace będzie crossoverem. ... Szef designu Renault Laurens van den Acker zapowiedział, że nowa generacja Espace będzie crossoverem. Obecne wcielenie Espace jest obecne ...

dawno temu

Drobny facelifting Renault Espace IV (2012)

... Renault ujawniło pierwsze zdjęcia modelu Espace IV po faceliftingu. Może to oznaczać, że obecna generacja będzie obecna na rynku jeszcze przez kilka lat. ... Renault ujawniło pierwsze zdjęcia modelu Espace IV po faceliftingu. Może to oznaczać, ...

dawno temu

Nowe Renault Espace – van nowej generacji [wideo]

... Renault Espace przekształciło się z normalnego pojazdu typu MPV w crossovera. ... Samochód został wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Nowe Renault Espace ma 4,85 m długości, 1,87 m szerokości i 1,68 m wysokości ...

dawno temu

2013 Renault Espace - szczegóły faceliftingu

... Ponad miesiąc temu informowaliśmy o tym, że Renault przygotowuje drobny facelifting największego auta w swojej ofercie, czyli modelu Espace. W sieci pojawiły się nowe zdjęcia oraz bardziej szczegółowy opis przeprowadzonych zmian. ... szczegółowy ...

dawno temu

Znamy ceny nowego Renault Espace

... Renault Espace w podstawowej wersji będzie kosztować w Polsce 119 000 zł. ... 130 i Energy dCi 160 oraz motor benzynowy Energy TCe 200 EDC. Renault Espace w odmianie Life zostało wycenione na 119 000 zł. W wyposażeniu auta znajdą się m.in.: ...

dawno temu

Nowe Renault Espace zostało crossoverem

... Renault zaprezentowało nowe Renault Espace przed oficjalną premierą publiczną na targach samochodowych w Paryżu. ... , jednak mówi się o zastosowaniu głównie małych, doładowanych silników. Nowe Renault Espace 2015 - oficjalna galeria zdjęć ...

dawno temu

Renault Talisman przeszło facelifting. Ceny modelu w Polsce

... Flagowy model Renault jest z nami od 2015 roku. Niedawno został odświeżony. Chętni klienci mogą już składać zamówienia na egzemplarze po liftingu. Za "nowego" Talismana trzeba wyłożyć co najmniej 119 400 zł. ... Renault Talisman nie jest ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie