Nissan Patrol Y61

Generacja
Nissan Patrol Y61 Zobacz 7 zdjęć

Nissan Patrol Y61 jest piątą generacją modelu o tej nazwie. Konstrukcja zadebiutowała w 1997 roku, a ze względu na jej dużą popularność na niektórych rynkach sprzedaż kontynuowana jest do dziś, równolegle z szóstą generacją modelu, dostępną oficjalnie od 2010 roku.

Y61, tak jak jego poprzednicy, jest autem terenowym, które dzięki możliwości bogatego wyposażenia i bardzo wysokiej jakości doskonale sprawdza się w charakterze obszernej i bezpiecznej limuzyny. Cechami wyróżniającymi są także wyjątkowa trwałość i solidność konstrukcji.

Nadwozie Patrola oparte jest na stalowej ramie, która zapewnia m.in. odpowiednią sztywność podczas manewrów w terenie, ale odbija się na masie auta. Wersja 5-drzwiowa, 5-osobowa mierzy odpowiednio 5080 mm długości, 1940 mm szerokości i 1855 mm wysokości. Pojemność bagażnika w tej wersji to 688 l. Ładowność w zależności od wersji wyposażenia waha się między 700 a 835 kg.

Trzydrzwiowe nadwozie jest zdecydowanie krótsze i węższe; mierzy 4395 mm długości i 1840 mm szerokości. Wysokość obu wersji jest identyczna, rozstaw osi różni się zaś między wersjami o 570 mm na korzyść wersji 5-drzwiowej. Masa własna auta w 5-drzwiowym wariancie zabudowy oscyluje wokół 2400 kg.

Wygląd Patrola bardzo dobrze znosi próbę czasu. Klasycznie, choć efektownie zaprojektowane nadwozie wygląda świeżo, a za sprawą imponujących gabarytów nadal budzi respekt na drodze.

Najpopularniejszym silnikiem do napędu Patrola jest diesel. Na początku miał on 2,8 l pojemności i 130 KM. Jednak nie zapewniał odpowiedniej dynamiki tak ciężkiemu samochodowi jak Patrol, dlatego w 2000 roku pod maskę trafił nowy silnik wyposażony w system Common Rail o pojemności 3 l, który rozwijał moc 158 KM i 354 NM momentu obrotowego. Ten motor pracował pod maską największego terenowego Nissana do liftingu, który przeprowadzono w 2004 roku.

Wówczas moc tej jednostki wzrosła do 160 KM, a moment obrotowy do 380 Nm. Silniki spalają niewielkie (oczywiście jak na pojazd, w którym się znajdują) ilości paliwa: 2,8 TD - 13 l, a 3,0 około 11,5 l/100 km. Jednostki te są sprzężone z 4-stopniową automatyczną bądź 5-biegową skrzynią manualną, obie oczywiście z reduktorem. Na rynku wtórnym można znaleźć Nissana Patrola z benzynowym silnikiem o pojemności 4,5 l bądź 4,8 l (245 KM), lecz jest to bardzo nikły procent w stosunku do aut zasilanych olejem napędowym.

W pełni niezależne zawieszenie Patrola, które bez najmniejszych problemów chłonie wszystkie drogowe nierówności, oparte jest na dwóch sztywnych mostach. To rozwiązanie, którego nie spotyka się już w nowszych konstrukcjach. Zabezpiecza ono przed przypadkowymi uszkodzeniami i jest proste w naprawie, ale cierpi na tym komfort i precyzja jazdy na asfaltowych drogach. Bardzo prosty jest układ napędowy – stały napęd na tył i dołączany na sztywno przód. Ciekawostką jest elektromechanicznie odłączany stabilizator z tyłu.

Poza nie najlepszym wyciszeniem i niewielkimi brakami w ergonomii do wnętrza Patrola nie można mieć większych zastrzeżeń. Zaletą jest bogate wyposażenie, wadą zaś, charakterystyczną dla wielu generacji tego modelu, mało miejsca nad głową.

W 2004 roku Nissan przeprowadził jedyny facelifting generacji Y61. Dzięki niemu przedni pas wraz ze światłami otrzymał zmodyfikowany delikatnie kształt. W tym roku z oferty zniknęła także wersja 3-drzwiowa.

3.51
Ocena na postawie 28 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Patrol
Produkcja od1997
Produkcja do2010

Wybrane wersje Nissan Patrol Y61

Inne generacje Nissan Patrol

Inne modele Nissan

Oceny użytkowników (1)

Nissan Patrol Y61: newsy, testy i recenzje

Volvo XC40 T3 - idealne do miasta? Czy może za duże?

Wyprzedaż rocznika 2020 – Nissan z podwójną korzyścią

... Chętni na nowego Nissana powinni zainteresować się wyprzedażową ofertą marki. Podobnie jak w przypadku Hondy, w salonach znajdziemy auta nie tylko z 2020, ale i 2019 roku objęte dużymi rabatami. ... Nissan na oficjalnej stronie internetowej ...

miesiąc temu

Nissan Patrol Nismo dla Bliskiego Wschodu

... W 2010 roku zaprezentowano Nissana Patrola Y62. Niestety wycofanie ze sprzedaży generacji Y61 oznaczało jednocześnie zakończenie historii tego modelu w Europie. Patrol jednak wciąż żyje i trzyma się całkiem nieźle. A teraz dostał jeszcze ...

dawno temu

Nissan: edukacja kluczowa dla rozwoju elektromobilności

... , skierowany do miast, miejsc, instytucji i firm przyjaznych elektromobilności. Jednym z partnerów strategicznych projektu został Nissan. Dorota Pajączkowska, PR Manager w Nissan Sales CEE, opowiedziała ... nam m.in. o zaangażowaniu Nissana w ...

miesiąc temu

Nissan Juke - ile zostało w nim "dżukowatości"?

... Wobec Nissana Juke'a nigdy nie można było być obojętnym. Albo się go kochało, albo nienawidziło. Czy z nowym modelem nadal tak jest? ... Nissan Juke był chyba pierwszym tak polaryzującym samochodem od czasów Multipli. Miał swoich wiernych fanów, ...

7 miesięcy temu

Nissan Patrol po facelifcie

... Nissan postanowił odświeżyć swój flagowy pojazd - model Patrol. Nowy (to już 7 generacja) Patrol zadebiutował oficjalnie wczoraj w Abu Dhabi. Japoński producent uważa, że odświeżony pojazd ... Nissana uznali, że posiadacze ich samochodów ...

dawno temu

Używany Nissan Primera P12 w pigułce. Teraz to okazja jakich mało

... Nissan Primera P12 zadebiutował jako samochód nad wyraz nowoczesny i świetnie wyposażony, ale wraz z upływem czasu zyskiwał coraz więcej złych opinii. A jak jest teraz? Wbrew pozorom - zakup tego modelu może być dobrą okazją. ... , liftback: 460 ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie