Range Rover II zadebiutował we wrześniu 1994 roku, a do sprzedaży trafił w 1995 roku. Jest następcą Range Rovera I. Aż 25 lat musieliśmy czekać na drugą generację tego modelu. Range Rover II jest bardziej elegancki, jeszcze bardziej luksusowy, a jednocześnie nadal perfekcyjnie radzi sobie w terenie. Wprowadzone modyfikacje były konieczne ze względu na narastającą w tamtym czasie konkurencję, która oferowała znacznie więcej niż Range Rover pierwszej generacji.
Auto ma proste, charakterystyczne dla Range Rovera linie. Mierzący 4712 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 1819 mm wysokości Range Rover II oferowany był wyłącznie w jednej wersji nadwozia - jako 5-drzwiowy SUV. Na początku takie rozwiązanie było zaskoczeniem, ponieważ poprzednik występował także w 3-drzwiowej wersji. Range Rover II nieznacznie urósł w stosunku do pierwszej generacji tego modelu.
Na początku sprzedaży Range Rover II oferowany był z dwiema benzynowymi, ośmiocylindrowymi jednostkami napędowymi, które współpracowały wyłącznie z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów. Chodzi tu o warianty o pojemności 4,0 l SE oraz 4,6 l HSE. Obie jednostki bardzo dobrze radzą sobie z prawie 2,5 t masą nadwozia Range Rovera II. Pierwszy wariant generuje 187 KM przy 4750 obrotach oraz 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka moc pozwala uzyskać setkę po 10,6 s i prędkość maksymalną 187 km/h. Druga jednostka wytwarza 224 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Największym minusem wariantów benzynowych jest ich wysokie spalanie, które wynosi nawet 25 l/100 km w warunkach miejskich. Jednak pojemność baku wynosi aż 100 l, co ogranicza liczbę wizyt na stacji benzynowej.
Dla bardziej oszczędnych Land Rover wprowadził do oferty motor wysokoprężny o pojemności 2,5 l z pompą BOSH, stworzony przez inżynierów BMW. Generuje on 138 KM przy 4400 obr./min. Egzemplarz Range Rovera II z taką jednostkę przyspiesza do setki w 14,9 s (z manualną skrzynią biegów) i osiąga prędkość maksymalną 162 km/h. Nie są to zadowalające osiągi, ale plusem jest za to niskie spalanie, które wynosi średnio 12,5 l/100 km.
Range Rover II już w standardzie ma bogate wyposażenie. Do dyspozycji oddano m.in. elektrycznie regulowane zawieszenie pneumatyczne Electronic Air Suspension (EAS). Jedną z jego funkcji jest wyczucie momentu, gdy auto zawiśnie na podwoziu. System automatycznie podnosi wówczas zawieszenie, co pozwala wybrnąć z kłopotu.
Użytkownicy chwalą sobie Range Rovera II za świetne właściwości jezdne nie tylko w terenie, ale również na drogach szybkiego ruchu. Auto oferuje komfortowe warunki podróżowania, a materiały wykończeniowe są bardzo dobrej jakości. Minusem Range Rovera II jest wysoki koszt eksploatacji. Zamienniki są praktycznie niedostępne, a cena oryginalnych części - bardzo wysoka. Range Rovera II cieszy się jednak opinią bezawaryjnego samochodu, który świetnie radzi sobie na polskich drogach.
Produkcja Range Rovera II została zakończona w czerwcu 2002 roku. Jego następca to Range Rover III, produkowany od 2002 roku do dziś.
Marka | Land Rover |
---|---|
Model | Land Rover Range Rover |
Produkcja od | 1994 |
Produkcja do | 2002 |