Kia Picanto 1 generacji

Generacja
Kia Picanto 1 generacji

Kia Picanto I została zaprezentowana na salonie we Frankfurcie w 2003 roku. Jest to najmniejszy samochód koncernu Kia. Na rynku zastąpił model Pride, uznawany za dość udany. Konkurował z takimi wozami, jak: Hyundai Getze, Toyota Yaris, Nissan Micra czy Fiat Panda.

Z zewnątrz auto jest mocno pudełkowate. Picanto przy długości wynoszącej 3,49 m ma 1,59 m szerokości i 1,48 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,37 m. Z przodu Picanto poznamy po charakterystycznych reflektorach, które są wręcz olbrzymie jak na rozmiar tego auta. Znajduje się tam również grill w kształcie trapezu, w którym umieszczono poprzeczne użebrowanie. Gdy patrzy się na auto z boku, wydaje się ono większe niż w rzeczywistości. Efekt taki zapewniają duże boczne płaszczyzny i nisko zawieszone nadwozie. Zadarta do góry linia okien w bocznych tylnych drzwiach wygląda całkiem ciekawie. Także tył Picanto prezentuje się ciekawie. Duże lampy z gładkimi kloszami i szyba na całej szerokości klapy mogą się podobać. W 2007 roku samochód przeszedł gruntowną modernizację. Zastosowano nowe lampy, poprawiono zderzaki oraz grill.

Mimo małych rozmiarów auta za kierownicą siedzi się dość wygodnie. W Picanto jest dość szeroko, dzięki czemu z przodu usiądą komfortowo nawet dwie wyższe osoby. Z tyłu niestety nie jest już tak dobrze. Miejsca nad głowami jest sporo, ale trzem osobom będzie tam już ciasno ze względu na ograniczoną szerokość tylnej kanapy. Mimo niskiej ceny Picanto nie rozczarowywał zastosowanymi materiałami. Mają one dobrą jakość, a przede wszystkim są dobrze spasowane, dzięki czemu nic nie trzeszczy. Bagażnik jest raczej skromnych rozmiarów, ale da się go łatwo powiększyć dzięki składanej i dzielonej kanapie.

W najdroższej odmianie Kii Picanto można było liczyć na takie elementy wyposażenia, jak: dwie przednie poduszki powietrzne, centralny zamek, immobiliser, manualna klimatyzacja, obrotomierz, elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach, regulacja wysokości kolumny kierownicy, dwukolorowa tapicerka, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, wspomaganie kierownicy, zderzaki w kolorze nadwozia, barwione szyby, tylny spoiler. Picanto niestety nie jest mistrzem w dziedzinie bezpieczeństwa. W testach zderzeniowych Euro NCAP otrzymało trzy gwiazdki.

Przez cały okres produkcji do auta mógł trafić jeden z trzech silników. Dwa z nich to czterocylindrowe jednostki benzynowe. Słabszy z nich to motor 1,0 o mocy 62 KM. Tylko trochę mocniejsza jednostka 1,1 rozwija moc 65 KM. Jedyny oferowany silnik wysokoprężny to jednostka trzycylindrowa 1,1 CRDi o mocy 75 KM. Oczywiście żaden z montowanych silników nie zapewnia sportowych osiągów. Wszystkie pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w granicach 16-17 s. Dużym atutem jest jednak ich niskie spalanie. W mieszanym trybie jazdy Picanto nie powinno zużyć więcej niż 6 l paliwa na 100 km.

W samochodzie mogła się znaleźć jedna z dwóch przekładni. Większą popularnością cieszyła się 5-biegowa przekładnia ręczna. 4-biegowa skrzynia automatyczna była dostępna jedynie z silnikiem benzynowym 1,1. Niestety, nie dość, że podwyższa spalanie, to jeszcze pogarsza osiągi i tak już mało dynamicznego auta.

Produkcję Picanto I zakończono w 2011 roku, wprowadzając na rynek kolejną generację tego modelu. Auto przeznaczone jest do poruszania się po mieście. Dłuższe trasy są już niestety męczące.
Koreański pojazd jest interesującą propozycją, głównie ze względu na korzystny stosunek walorów do ceny. Na rynku wtórnym auto cieszy się dość dobrą opinią. Najczęstsze problemy to nieprecyzyjna praca skrzyni biegów, przepalające się żarówki świateł mijania i szwankujące przekładnie kierownicze.

4.70
Ocena na postawie 37 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaKia
ModelKia Picanto
Produkcja od2004
Produkcja do2007

Wybrane wersje Kia Picanto 1 generacji

Inne generacje Kia Picanto

Inne modele Kia

Kia Picanto 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Kia Picanto niebawem doczeka się elektrycznej wersji

... Rynek małych pojazdów elektrycznych stopniowo się rozrasta. Do trojaczków grupy VW, które niebawem pojawią się w salonach, powinna dołączyć także Kia. Jak się okazuje, Koreańczycy zamierzają zelektryfikować miejskie Picanto. ... się to z ...

4 tygodnie temu

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Dawid kontra Goliat. Wyścig Kii Picanto i ciężarowego MAN-a

... Drogowa Kia Picanto i drogowy MAN TGN nie mają za sobą praktycznie nic wspólnego. Wszystko zmienia się jednak na torze. Wyścigowa konfrontacja jednego z najmniejszych aut wyścigowych z tym największym przyniosła zaskakujące, niemożliwe do ...

3 miesiące temu

Kia Picanto 1.2 X-line: kosztowny indywidualizm

... Oto Kia Picanto, lecz nie jest to najzwyklejsza "kijanka" jaką jeździ twoja sąsiadka. To Picanto X-line, która swoją stylizacją imituje większe SUV-y. Właśnie w takiej specyfikacji najmniejsza Kia pokazuje, że o klienta walczy się także w wadze ...

10 miesięcy temu

Konkurs: wygraj przejazd wyścigową Kią Picanto na Torze Poznań!

... w wyczynowej Kii możesz pojawić się także Ty! Wystarczy wziąć udział w naszym konkursie, w którym nagrodą są przejazdy na prawym fotelu podczas wyścigowego weekendu. ... Po zaciętych zmaganiach na Węgrzech i w Austrii, Kia Platinum Cup przenosi ...

5 miesięcy temu

Kia zaprezentuje 16 zelektryfikowanych modeli do 2025 roku

... Koreańska Kia na dobre dołącza do wyścigu w staraniach o podbój rynku pojazdów elektrycznych oraz hybryd. Plany są naprawdę śmiałe. W ciągu najbliższych 5 lat poznamy co najmniej 16 modeli tego producenta, wyróżniających się zelektryfikowanym ...

2 tygodnie temu

Kia Platinum Cup na Autodromie Most: wyścig z piorunami w tle

... Przedostatnia runda pucharu Kii wystawiła uczestników na ekstremalne warunki pogodowe. Od czwartkowych treningów musieli mierzyć się ze wszystkim od upałów po gwałtowne burze. Czołowi zawodnicy potrafili jednak udowodnić swoją klasę niezależnie ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie