Kia Picanto dostała 0 gwiazdek w teście Latin NCAP. Winę ponosi nie tylko producent

Rynki rozwijające się to zupełnie inny motoryzacyjny świat. Szczególnie jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Przykładem może być niedawny test Kii Picanto w południowoamerykańskiej specyfikacji. Auto uzyskało miażdżąco słaby rezultat 0 gwiazdek.

Kia Picanto dostała 0 gwiazdek w teście Latin NCAP. Winę ponosi nie tylko producent
Aleksander Ruciński

02.11.2020 | aktual.: 16.03.2023 15:44

Są na świecie miejsca, w których niska cena stanowi główne kryterium zakupu samochodu. Komfort, wyposażenie, a niestety także i bezpieczeństwo schodzą na drugi plan. Z perspektywy Europejczyka jest to niewyobrażalne, ale nadal istnieją rynki, na których sprzedawane są samochody bez ABS czy poduszek powietrznych. Dobrze, że w standardzie są chociaż pasy bezpieczeństwa.

Kia Picanto Morning + 1 Airbag

Producenci chcący zaoferować klientom jak najniższą cenę spełniają minimalne wymogi, często nie dodając zbyt wiele od siebie. Nic więc dziwnego, że oferowane tam auta nie zapewniają ochrony kierowcy i pasażerów porównywalnej z europejskimi odpowiednikami. Picanto, (na niektórych rynkach Morning) jest tego najlepszym przykładem.

U nas miejska Kia uzyskała słaby, ale akceptowalny wynik 3 gwiazdek na 5 możliwych. W Ameryce Południowej ten sam model zakończył próby z wynikiem 0 gwiazdek. Aby to zrozumieć, wystarczy wspomnieć, że europejskie wydanie ma na pokładzie 6 poduszek powietrznych, a południowoamerykańskie tylko 1. Mało tego - tamtejsze Picanto nie ma nawet ABS-u ani kontroli trakcji.

Picanto nie jest jedynym modelem, który uzyskał słabe wyniki w testach Latin NCAP i nie ma w tym nic dziwnego. Trudno bowiem, by auto z jedną poduszką powietrzną zapewniało właściwy poziom ochrony. Niestety bez zmiany przepisów homologacyjnych określających minimalne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, nic się w tej kwestii nie zmieni.

Źródło artykułu:WP Autokult
KiabezpieczeństwoKia Picanto
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)