Kia Picanto 2 generacji

Generacja
Kia Picanto 2 generacji

Kia Picanto II to małe auto miejskie segmentu A produkowane od 2011 roku. Od poprzednika nowy model odróżnia dostępność wersji 3-drzwiowej. Główni rynkowi rywale Picanto II to Opel Corsa, Fiat Panda oraz Chevrolet Spark.

Samochody Koncernu Kia już dawno przestały być nudne. Nowy model Picanto to potwierdza. Wiele detali nawiązuje do innych modeli koreańskiej marki. Patrząc na przód auta, można je wręcz pomylić z większym modelem Kii o oznaczeniu Rio. Oczywiście zabieg ten można uznać za w pełni udany, ponieważ nowy maluch Kii wygląda bardzo ciekawie. Są ładne, soczewkowe reflektory, w które wbudowane listwy diodowe zachodzą głęboko w błotniki, sięgając niemal mocno pochylonej przedniej szyby. Załamanie linii słupka wzdłuż bocznego okna czy charakterystyczne wcięcia z pewnością nadają modelowi Picanto oryginalność. Z tyłu znajdują się lampy o ciekawym kształcie oraz szyba zachodząca głęboko na pokrywę bagażnika.

Jakie jest wnętrze Picanto? Z pewnością bardzo praktyczne. Jest w nim mnóstwo schowków, przydatnych półek czy uchwytów. Również jakość materiałów i spasowanie poszczególnych komponentów nie budzi żadnych zastrzeżeń. Deska rozdzielcza jest ładna i ergonomiczna. Nie sposób nie zwrócić uwagi na oryginalną, dwuramienną kierownicę. Auto rejestrowane jest jako 5-osobowe, jednak w jego wnętrzu w miarę wygodnie zasiądą 4 osoby. Przednie fotele są dość wąskie i twarde, więc dłuższa jazda może się okazać męcząca. Pasażerowie tylnej kanapy nie mogą narzekać na przestrzeń nad głowami - jest jej naprawdę dużo. Bagażnik Picanto II pomieści 200 l bagażu. Wartość tę można zwiększyć do 918 l poprzez złożenie tylnej kanapy.

W pojazdach segmentu A coraz częściej dostępne są elementy wyposażenia jeszcze do niedawna zarezerwowane dla modeli wyższych klas. Najlepszym tego przykładem jest Picanto. Na liście jego wyposażenia znalazły się takie elementy, jak: automatyczna klimatyzacja, ESC, HAC (układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu), ESS (układ sygnalizowania hamowania awaryjnego) czy podgrzewane fotele i kierownica. Picanto standardowo wyposażone jest w przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, a także boczne i kurtynowe poduszki powietrzne. Opcjonalnie dostępna jest dodatkowa poduszka powietrzna, chroniąca kolana kierowcy. Kia Picanto brała udział w testach zderzeniowych Euro NCAP, w których uzyskała cztery gwiazdki.

Picanto II występuje z dwoma silnikami benzynowymi. Słabsza jednostka to 3-cylindrowy motor 1,0 o mocy 69 KM. Mimo że auto nie waży wiele (zaledwie 845 kg), nie wystarcza on do sprawnej jazdy. Przyspieszenie na poziomie 14 s do 100 km/h zadowoli jedynie mniej wymagających. Zdecydowanie lepszym wyborem jest 4-cylindrowy, 85-konnny motor o pojemności 1,2 l. Przy przyzwoitych osiągach spala średnio 5 l. Oszczędnym producent proponuje montaż instalacji LPG, dostępnej do mniejszego silnika. Jazda autem wyposażonym w LPG jest ekonomiczna, ale niestety instalacja gazowa pogarsza i tak słabe już osiągi silnika 3-cylindrowego.

Nowe Picanto może mieć 5-biegową skrzynię manualną lub 4-biegową automatyczną. Przekładnia automatyczna pozwala na wygodne poruszanie się po mieście, nie zwiększając przy tym spalania.

Model Picanto II ma szereg zalet: jest tani w zakupie, dobrze wyposażony, stylistyka zasługuje na pochwałę. Jego użytkownicy doceniają również komfortowo zestrojone zawieszenie oraz niskie koszty eksploatacji. Picatno II jest więc dobrą propozycją dla indywidualistów, chcących sprawnie i tanio poruszać się po miejskich ulicach.

4.15
Ocena na postawie 32 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaKia
ModelKia Picanto
Produkcja od2011
Produkcja do2015

Wybrane wersje Kia Picanto 2 generacji

Inne generacje Kia Picanto

Inne modele Kia

Oceny użytkowników (2)

Kia Picanto 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie