Honda Odyssey 3 generacji

Generacja
Honda Odyssey 3 generacji

Trzecia generacja modelu Odyssey pojawiła się na rynku japońskim w 2003, a w innych krajach w 2004 roku jako następca starszej wersji. Produkowany w Japonii i Chinach samochód był reprezentantem klasy vanów. Podobnie jak wszyscy jego poprzednicy trzeci Odyssey jest 5-drzwiowy.

Pod względem wyglądu zewnętrznego trzecia generacja Hondy w znacznej mierze różniła się od swojego poprzednika. Różnic jest niemało, ponieważ ta generacja była pierwszym absolutnym przeprojektowaniem auta od 1995 roku. Przednie reflektory stały się wąskie i regularne, podczas gdy starsze modele miały światła o nieregularnym kształcie, z zaokrąglonymi elementami. Bryła nadwozia była bardziej opływowa, jednak - podobnie jak u poprzednika - tył auta ścięto niemal pionowo. Zmodyfikowano również wygląd pasa przedniego. Zmieniła się liczba poziomych poprzeczek w grillu, zniknęły dodatkowe reflektory. Na masce pojawiły się nowe przetłoczenia. Trzecia generacja okazała się najniżej zawieszona ze wszystkich, jakie do tego czasu gościły na rynku.

Dzięki elementom imitującym drewno wnętrze trzeciej generacji modelu Odyssey było przytulne. Pośrodku deski rozdzielczej umiejscowiono ekran LCD, panel sterowania nawigacją i przyciski służące do obsługi reszty urządzeń pokładowych. Zegary podświetlało miłe dla oka niebieskie światło, a ich czytelność zasługuje na pochwałę. Podobnie ogólna ergonomia auta – liczne schowki oraz intuicyjność obsługi w połączeniu z dobrze wyprofilowanymi fotelami gwarantowały zadowalający komfort podróży. Część przycisków znajdowała się w kole kierownicy, co ułatwiało kierowcy obsługę podczas jazdy.
Honda Odyssey trzeciej generacji występowała na polskim rynku wyłącznie w wersjach z silnikami benzynowymi o różnych pojemnościach. Zaliczały się do nich motory 2,3-, 3,0- oraz 3,5-litrowe. Dwa ostatnie należały do widlastych szóstek. Silniki te rozwijały odpowiednio 150, 210 i 243 KM. Model dostępny był w sprzedaży w wersji z przełożeniem napędu na oś przednią bądź z napędem na cztery koła. W egzemplarzach z napędem na obie osie występowała 5-biegowa przekładnia automatyczna, a w autach z napędem na przód montowano skrzynię biegów typu CVT (bezstopniową skrzynię automatyczną).

Trzecia generacja modelu Odyssey osiągnęła duży sukces zarówno na rynku europejskim, jak i w innych rejonach świata. Przykładowo, w Australii w 2005 roku było to najlepiej sprzedające się auto, po raz pierwszy wówczas Toyota Targo została pokonana na tym polu. Użytkownicy cenili ten samochód za pojemny bagażnik i przestronne wnętrze zapewniające niezły komfort podróży. Honda była również chwalona za niską awaryjność – japoński rodowód samochodu w tym przypadku faktycznie oznaczał dbałość o jakość i wykonanie auta. Jeśli już zdarzyła się usterka, części zamienne lub ich tańsze zamienniki innych firm figurowały na rynku w zadowalająco niskich cenach. Odyssey był często wybierany jako auto rodzinne. Nierzadko służył za samochód dostawczy w małych firmach – przestrzeń bagażowa po złożeniu tylnych siedzeń (prosta czynność) była spora. Można było na niego liczyć także w dłuższej trasie – silniki o dość pokaźnych mocach mimo sporych rozmiarów auta gwarantowały zadowalającą dynamikę jazdy. Koszty utrzymania samochodu plasowały się w granicach normy. Produkcję modeli trzeciej generacji Hondy Odyssey zakończono w 2008, by zastąpić ją na rynku jej odnowioną wersją.

4.13
Ocena na postawie 44 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Odyssey
Produkcja od2004
Produkcja do2010

Wybrane wersje Honda Odyssey 3 generacji

Inne generacje Honda Odyssey

Inne modele Honda

Honda Odyssey 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Tak wygląda Honda Civic Sedan XI. Zaskoczeni?

... Po przeciekach, rysunkach patentowych, nieoficjalnych zdjęciach oraz przedprodukcyjnym koncepcie przyszedł czas na coś pewnego. Honda w końcu pochwaliła się pierwszym zdjęciem/grafiką przedstawiającą 11. generację Civika w wersji sedan. ...

4 tygodnie temu

Honda pokazała CR-V po liftingu. Niełatwo znaleźć różnice

... Po prawie 3 latach od debiutu piątej generacji modelu CR-V Honda zdecydowała się na delikatny lifting. Japończycy skupili się głównie na wnętrzu i detalach, pozostawiając napęd bez zmian. ... Ostatnia generacja Hondy CR-V nadal wygląda ...

5 miesięcy temu

Używana Honda Legend IV - samochód wyłącznie dla koneserów

... Japoński, luksusowy i bardzo zaawansowany technicznie samochód klasy wyższej nie jest częstym widokiem na ulicach. Honda Legend IV generacji to propozycja dla konesera, osoby świadomej, która szuka ... Honda zaprezentowała kolejną generację ...

2 miesiące temu

Tak wygląda nowa Honda HR-V. Pod maską tylko hybryda

... Obecna, druga już generacja Hondy HR-V jest z nami od 2013 roku. Niebawem zostanie zastąpiona nową odsłoną, zasilaną wyłącznie hybrydowym napędem e:HEV. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów pod koniec roku, ale już dziś wiemy, czego się ...

3 miesiące temu

Honda City powraca, ale tym razem nie jest brzydkim sedanem

... Honda pochwaliła się swoją najnowszą propozycją w segmencie B. Mowa o modelu City, który właśnie zadebiutował w Tajlandii. Analizując jego zalety, można śmiało stwierdzić, że mógłby też odnieść sukces w Europie. ... Honda City Polakom kojarzy ...

6 miesięcy temu

Używana Honda Civic IX w pigułce. Ostatnia taka honda

... To ostatnia generacja Hondy Civic zbudowana w oparciu o stare japońskie zasady. Ma pod maską wolnossące silniki benzynowe i klasyczny automat. To obecnie jeden z najbardziej niezawodnych kompaktów, jakie można kupić za ok. 30 tys. zł. ... ) ...

7 miesięcy temu

Zatrzymane prawo jazdy na 3 miesiące. Co może stać się dalej?

... Zatrzymanie prawa jazdy na 3 miesiące dotyka tysięcy kierowców rocznie. Dotyczy tych, którzy przekroczyli dopuszczalną prędkość lub przewozili zbyt wielu pasażerów. Jak powinien a jak nie powinien zachować się taki kierowca? Jakie grożą ...

2 tygodnie temu

Przejechał hondą civic ponad 760 tys. km. Teraz czas na następcę

... Honda Civic ósmej generacji, popularnie określana mianem "Ufo", to udane i trwałe auto. Przykładem może być egzemplarz z Polski, który od nowości pokonał ponad 760 tys. km. Jego właściciel zgłosił się do warszawskiego salonu, ponieważ rozważa ...

9 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie