Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Honda Odyssey 3 generacji

Generacja
Honda Odyssey 3 generacji

Trzecia generacja modelu Odyssey pojawiła się na rynku japońskim w 2003, a w innych krajach w 2004 roku jako następca starszej wersji. Produkowany w Japonii i Chinach samochód był reprezentantem klasy vanów. Podobnie jak wszyscy jego poprzednicy trzeci Odyssey jest 5-drzwiowy.

Pod względem wyglądu zewnętrznego trzecia generacja Hondy w znacznej mierze różniła się od swojego poprzednika. Różnic jest niemało, ponieważ ta generacja była pierwszym absolutnym przeprojektowaniem auta od 1995 roku. Przednie reflektory stały się wąskie i regularne, podczas gdy starsze modele miały światła o nieregularnym kształcie, z zaokrąglonymi elementami. Bryła nadwozia była bardziej opływowa, jednak - podobnie jak u poprzednika - tył auta ścięto niemal pionowo. Zmodyfikowano również wygląd pasa przedniego. Zmieniła się liczba poziomych poprzeczek w grillu, zniknęły dodatkowe reflektory. Na masce pojawiły się nowe przetłoczenia. Trzecia generacja okazała się najniżej zawieszona ze wszystkich, jakie do tego czasu gościły na rynku.

Dzięki elementom imitującym drewno wnętrze trzeciej generacji modelu Odyssey było przytulne. Pośrodku deski rozdzielczej umiejscowiono ekran LCD, panel sterowania nawigacją i przyciski służące do obsługi reszty urządzeń pokładowych. Zegary podświetlało miłe dla oka niebieskie światło, a ich czytelność zasługuje na pochwałę. Podobnie ogólna ergonomia auta – liczne schowki oraz intuicyjność obsługi w połączeniu z dobrze wyprofilowanymi fotelami gwarantowały zadowalający komfort podróży. Część przycisków znajdowała się w kole kierownicy, co ułatwiało kierowcy obsługę podczas jazdy.
Honda Odyssey trzeciej generacji występowała na polskim rynku wyłącznie w wersjach z silnikami benzynowymi o różnych pojemnościach. Zaliczały się do nich motory 2,3-, 3,0- oraz 3,5-litrowe. Dwa ostatnie należały do widlastych szóstek. Silniki te rozwijały odpowiednio 150, 210 i 243 KM. Model dostępny był w sprzedaży w wersji z przełożeniem napędu na oś przednią bądź z napędem na cztery koła. W egzemplarzach z napędem na obie osie występowała 5-biegowa przekładnia automatyczna, a w autach z napędem na przód montowano skrzynię biegów typu CVT (bezstopniową skrzynię automatyczną).

Trzecia generacja modelu Odyssey osiągnęła duży sukces zarówno na rynku europejskim, jak i w innych rejonach świata. Przykładowo, w Australii w 2005 roku było to najlepiej sprzedające się auto, po raz pierwszy wówczas Toyota Targo została pokonana na tym polu. Użytkownicy cenili ten samochód za pojemny bagażnik i przestronne wnętrze zapewniające niezły komfort podróży. Honda była również chwalona za niską awaryjność – japoński rodowód samochodu w tym przypadku faktycznie oznaczał dbałość o jakość i wykonanie auta. Jeśli już zdarzyła się usterka, części zamienne lub ich tańsze zamienniki innych firm figurowały na rynku w zadowalająco niskich cenach. Odyssey był często wybierany jako auto rodzinne. Nierzadko służył za samochód dostawczy w małych firmach – przestrzeń bagażowa po złożeniu tylnych siedzeń (prosta czynność) była spora. Można było na niego liczyć także w dłuższej trasie – silniki o dość pokaźnych mocach mimo sporych rozmiarów auta gwarantowały zadowalającą dynamikę jazdy. Koszty utrzymania samochodu plasowały się w granicach normy. Produkcję modeli trzeciej generacji Hondy Odyssey zakończono w 2008, by zastąpić ją na rynku jej odnowioną wersją.

4.13
Ocena na postawie 44 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Odyssey
Produkcja od2004
Produkcja do2010

Wybrane wersje Honda Odyssey 3 generacji

Inne generacje Honda Odyssey

Inne modele Honda

Honda Odyssey 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Test Hondy CR-V Hybrid: ten drugi hybrydowy SUV z Japonii

... Bycie "tym drugim" to niewdzięczna rola. Trudno jest z niej wyjść, nawet gdy talentem wcale nie odstaje się od faworyta. Sprawdźmy, czy w podobną pułapkę nie wpadła Honda i czy polscy klienci, szukający hybrydowego SUV-a z Japonii, nie ...

2 tygodnie temu

STAG: Q&A ODCINEK 2

Honda odświeża Civica Type R i dodaje do oferty dwie nowe odmiany

... Honda Civic Type R po liftingu jest bardziej aerodynamiczna i ma lepiej się prowadzić. Nowością są też dwie nowe wersje auta: jedna dla szukających bardziej subtelnej stylistyki, a druga dla fanów wrażeń na torze. ... Po prawie 3 latach Honda ...

3 miesiące temu

Honda NSX Liberty Walk, czyli eksperymentowanie z legendą

... Honda/Acura NSX bez wątpienia zasłużyła na status auta kultowego. Wielu fanów japońskiej motoryzacji traktuje ten model jak świętość, której nie wypada modyfikować. Jak widać są jednak też ci, sądzący zupełnie inaczej. Dzięki nim powstają ...

3 miesiące temu

Nowa Honda Odyssey na rynek japoński

... Pod koniec tego roku do sprzedaży w Japonii trafi nowe wcielenie dużego vana Honda Odyssey. ... Pod koniec tego roku do sprzedaży w Japonii trafi nowe wcielenie dużego vana Honda Odyssey. Nie znamy jeszcze szczegółów technicznych samochodu. ...

dawno temu

Wspaniała Honda N600 z wysokoobrotowym silnikiem z motocykla

... N600 to pierwszy samochód Hondy sprzedawany w USA. Mały, typowo miejski pojazd o ciekawym wyglądzie dziś jest poszukiwanym klasykiem. Niektórzy wykorzystują go także jako bazę do tuningu, czego przykładem jest opisywany egzemplarz z motocyklowym ...

7 miesięcy temu

Frankfurt 2019: Honda e debiutuje w wersji produkcyjnej

... Tak jak wcześniej przewidywano, produkcyjna Honda e praktycznie nie różni się od prototypu zaprezentowanego w marcu 2019. Gotowe auto w ostatecznym wydaniu będzie gwiazdą salonu we Frankfurcie, ale Japończycy już wcześniej jednak pochwalili się ...

9 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie