Honda Prelude 5 generacji

Generacja
Honda Prelude 5 generacji

Honda Prelude piątej generacji weszła do produkcji w 1997 roku. Zastąpiła popularną Prelude IV, wnosząc oprócz zmienionej stylistyki trochę nowości mechanicznych. Należało do nich przede wszystkim niezależne przednie zawieszenie. Nie zrezygnowano ze wszystkich czterech kół skrętnych, ponieważ rozwiązanie to doskonale spisywało się wtedy, gdy auto zmuszone było wykazać się lepszymi właściwościami jezdnymi.

Nadwozie piątej generacji modelu Prelude było powrotem do bardziej kanciastych kształtów charakterystycznych dla generacji I, II oraz III. Również przednie światła nawiązywały do tych aut. Przybrały one nowoczesny wygląd, ale ich kształt i umiejscowienie budzą jednoznaczne skojarzenia ze starszymi generacjami u osób, które znają historię modelu. Również tył przypomina wcześniejsze auta. Nie został on co prawda wyposażony w poziomą listwę odblaskową łączącą światła, ale lampy są długie i głęboko zachodzą w środkową część tylnego pasa. W niektórych odmianach na klapie bagażnika montowano spojler.

Wnętrze piątej generacji sportowego modelu Prelude nie zostało już tak nowocześnie wystylizowane jak u poprzednika. Oczywiście, było schludne i odpowiednie dla auta tej klasy, w dodatku użyto dość dobrych materiałów do wykończenia, ale nie robiło już takiego wrażenia jak futurystyczna deska rozdzielcza we wcześniejszej generacji. Zegary zostały umieszczone pod zwyczajnym daszkiem, jak w większości aut. Na konsoli środkowej znalazło się miejsce na radio, a w lepiej wyposażonych modelach między sportowymi fotelami montowano podłokietnik. Podobnie jak we wcześniejszych modelach również tutaj mogły podróżować tylko cztery osoby. Wyżsi pasażerowie tylnej kanapy nie byli rozpieszczani dużą ilością miejsca na nogi.

Wyposażenie tego modelu było różne w zależności od rynku. Najlepiej wyposażano odmiany przygotowane na rynek japoński. W Europie niektóre wersje nie miały nawet tylnej wycieraczki. Honda oferowała w tym aucie podgrzewane fotele, elektrycznie sterowane szyby i lusterka z podgrzewaniem, klimatyzację, bardzo dobrej jakości system audio z odtwarzaczem CD i wiele innych. Dla poprawy bezpieczeństwa montowane poduszki powietrzne, ABS, system kontroli rozdziału siły hamowania i inne urządzenia bezpieczeństwa aktywnego.

Silniki oferowane na różnych rynkach, mimo tych samych oznaczeń, często rozwijały inne moce. Było to związane między innymi z różnymi wymogami emisji spalin. Najważniejsze rynki, na których dostępny był model Prelude piątej generacji, to Japonia, Europa, Stany Zjednoczone, Kanada oraz Australia. Najmniej, bo tylko dwie wersje trafiały do USA, a aż pięć na rynek japoński. Również tam dostępne były najmocniejsze jednostki, rozwijające nawet 217 KM. W Europie oferowano łącznie pięć wersji. Podstawowa to 2.0i. Trafiała do niej jednostka F20A4 o pojemności 2,0 l, rozwijająca 133 KM. Nie była w niej oferowana opcja czterech kół skrętnych. Druga wersja silnikowa to 2.2 VTi. Na jej pokładzie znajdowały się jednostki H22A5 oraz H22A8 osiągające odpowiednio 185 i 200 KM. Trzecia odmiana – 2.2 VTi-S, była wyposażona w te same jednostki. Różniła się ona pakietem sportowym.
Produkcję piątej generacji Hondy Prelude zakończono w 2001 roku. Model ten nie doczekał się kolejnego pokolenia. Nie miało to sensu, ponieważ rolę sportowego auta przejął model S2000 – roadster wyposażony w 240-konny, 2-litrowy motor benzynowy.

Na rynku samochodów używanych jest bardzo dużo egzemplarzy tego auta. Można kupić go już nawet za 10 000 zł. To samochód godny polecenia, ponieważ nie jest jeszcze tak leciwy jak poprzednie generacje, zapewnia bezpieczeństwo na dobrym poziomie i świetne osiągi, a cenowo nie różni się znacząco od wcześniejszych modeli.

4.04
Ocena na postawie 24 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Prelude
Produkcja od1996
Produkcja do2001

Wybrane wersje Honda Prelude 5 generacji

Inne generacje Honda Prelude

Inne modele Honda

Oceny użytkowników (2)

Honda Prelude 5 generacji: newsy, testy i recenzje

Frankfurt 2019: Honda e na żywo wygląda jeszcze ciekawiej

... Tegoroczny salon we Frankfurcie zdecydowanie obfituje w premiery pojazdów elektrycznych. Jedną z ciekawszych propozycji napędzanych prądem wydaje się nowa Honda e, która na żywo prezentuje się naprawdę dobrze. Do tego może pochwalić się niezłymi ...

miesiąc temu

Frankfurt 2019: Honda e debiutuje w wersji produkcyjnej

... Tak jak wcześniej przewidywano, produkcyjna Honda e praktycznie nie różni się od prototypu zaprezentowanego w marcu 2019. Gotowe auto w ostatecznym wydaniu będzie gwiazdą salonu we Frankfurcie, ale Japończycy już wcześniej jednak pochwalili się ...

miesiąc temu

Honda Civic Type R będzie hybrydą. To doskonała wiadomość

... Każda kolejna generacja samochodu sportowego musi mieć lepsze osiągi, bardziej angażujące prowadzenie i wydajniejszy układ napędowy. Honda doskonale zdaje sobie z tego sprawę – pierwsze plotki dot. nowego Type R wskazują, że będzie on hybrydą. ...

7 miesięcy temu

Honda Prelude V [awarie i problemy]

... Specjalnie na prośbę jednego z naszych Czytelników postanowiliśmy prześwietlić piątą generację Hondy Prelude. To sportowe auto może być ciekawą propozycją dla młodego kierowcy szukającego sportowych emocji, odstraszać jednak mogą drogie części i ...

dawno temu

Z drugiej ręki: Honda Prelude

... Honda Prelude przez wielu uważana jest za idealne auto do rozpoczęcia przygody z pojazdami coupe o sportowej charakterystyce. Preludium, czyli wstęp, faktycznie pozwoli poznać przyszłemu właścicielowi wszelkie niedoskonałości jakie trzeba ...

dawno temu

Honda Prelude IV [awarie i problemy]

... W latach 90. prawie każdy młody kierowca marzył o Hondzie Prelude IV z silnikiem VTEC. Niestety, ze względu na wysoką cenę tylko nieliczni mogli sobie pozwolić na takie auto. Obecnie ceny japońskiego ... coupé znacząco spadły, dzięki czemu ten ...

dawno temu

Honda Civic do rallycrossu. Osiąga setkę w 2 sekundy

... Najnowsza generacja Hondy Civic w roli samochodu do rallycrossu - na taki pomysł wpadła grupa 19 studentów z uniwersytetu Clemson w Karolinie Południowej. Po dwóch latach wytężonej pracy możemy podziwiać wynik ich wysiłków, który zdecydowanie ...

12 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie