Oddaj swój głos - wybierz najlepszy samochód roku 2021 i wygraj 7000 zł na paliwo

Honda Legend

Model
Honda Legend Zobacz 6 zdjęć

Honda Legend to osobowe auto należące do klasy średniej-wyższej, produkowane od 1985 roku przez japońską firmę Honda Motor Company. W Stanach Zjednoczonych samochód znany jest jako Acura.

Kilka faktów z historii Hondy Legend

Pierwsza generacja Hondy Legend bazowała na modelu Accord. Przy jej tworzeniu współpracowano z brytyjskim Austin Rover Group. Podobnym modelem był Rover 800. Rok po debiucie w Japonii pojawiła się na rynku amerykańskim pod nazwą Acura Legend. Samochód miał być konkurentem Toyoty Crown, Mazdy Luce i Nissana Cedric. Druga generacja Hondy Legend pojawiła się w 1990 roku. Kontynuowano współpracę z Wielką Brytanią i auto bazowało na tej samej płycie podłogowej co poprzednia generacja. W Korei Południowej pojazd był znany także jako Daewoo Arcadia. Od 1995 roku produkowano trzecią generacje Hondy Legend. Tym razem konstrukcja zawierała nową platformę technologiczną E-KA9.

Wraz z kolejnymi generacjami wzbogacano wyposażenie i stylistykę Hondy Legend. Pojawiły się nowe gadżety takiej, jak system audio marki Luxman czy internetowy system nawigacji. Z czasem zwiększono atrapę chłodnicy, zmieniono zderzak i rozciągnięto przednie światła. Projektanci przemodelowali klapę bagażnika i odświeżyli lampy. We wnętrzu pojawił się elegancki panel drewnopodobny. W standardowym wyposażeniu znalazły się dodatkowe poduszki powietrzne boczne i czołowe, ESP i kseony.

Honda Legend – dane techniczne

Honda Legend dostępna jest z nadwoziem coupe oraz sedan. Auto charakteryzuje się napędem przednim lub napędem na cztery koła. Silniki Hondy Legend posiadają moc od 150 do 295 KM oraz pojemność od 2476 do 3664 cm3. Składają się z sześciu cylindrów, na każdy z nich przypada cztery zawory. Maksymalna prędkość Hondy Legend to 223 – 250 km/h. Auto osiąga przyspieszenie do 100 km/h w 7,3 – 8,1 s.

Moment obrotowy układu napędowego Hondy Legend wynosi od 211 do 371 Nm. Spalanie Hondy Legend, w zależności od wybranego silnika, wynosi od 10,8 do 11,9 l na 100 km. Wymiary Hondy Legend to 4775 – 4995 mm długości, 1735 – 1847 mm szerokości oraz 1370 – 1452 mm wysokości.

Honda Legend – opinie

Honda Legend, jak każde auto, posiada wady i zalety. Wśród minusów trzeba wymienić zdarzające się awarie zaworu EGR oraz niektórych elementów napędu klimatyzacji. Czasami szwankuje immobilizer i pojawiają się wycieki oleju w okolicach łączenia silnika ze skrzynią biegów. Ponadto w systemie ABS zawodzą czujniki i pompa. W zawieszeniu szybko zużywają się elementy metalowo-gumowe i łączniki stabilizatora. Minusem Hondy Legend są także mierne osiągi oraz spore zużycie paliwa. Niedogodnością jest także brak silników diesel oraz uboga oferta silników benzynowych.

Zdecydowanie największą zaletą Hondy Legend jest bardzo niska awaryjność. Większość sporadycznie przydarzających się usterek to drobnostki. Atutem jest także dobre prowadzenie auta oraz dobrze zestrojone zawieszenie. Auto posiada bardzo przyjemne wnętrze, które zapewnia komfortowe warunki podróży. Elegancję Hondy Legend podkreśla tradycyjna linia nadwozia oraz skórzana tapicerka. Dodatkowymi zaletami pojazdu są inteligentna automatyczna skrzynia biegów oraz duża ilość poduszek powietrznych.

4.36
Ocena na postawie 38 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHonda
TypSamochód osobowy
SegmentE

Generacje Honda Legend

Inne modele Honda

E - Inne modele

Honda Legend: newsy, testy i recenzje

Używana Honda Legend IV - samochód wyłącznie dla koneserów

... Japoński, luksusowy i bardzo zaawansowany technicznie samochód klasy wyższej nie jest częstym widokiem na ulicach. Honda Legend IV generacji to propozycja dla konesera, osoby świadomej, która szuka ... Honda zaprezentowała kolejną generację ...

2 miesiące temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Tak wygląda Honda Civic Sedan XI. Zaskoczeni?

... Po przeciekach, rysunkach patentowych, nieoficjalnych zdjęciach oraz przedprodukcyjnym koncepcie przyszedł czas na coś pewnego. Honda w końcu pochwaliła się pierwszym zdjęciem/grafiką przedstawiającą 11. generację Civika w wersji sedan. ...

miesiąc temu

Tak wygląda nowa Honda HR-V. Pod maską tylko hybryda

... Obecna, druga już generacja Hondy HR-V jest z nami od 2013 roku. Niebawem zostanie zastąpiona nową odsłoną, zasilaną wyłącznie hybrydowym napędem e:HEV. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów pod koniec roku, ale już dziś wiemy, czego się ...

3 miesiące temu

Honda NSX Liberty Walk, czyli eksperymentowanie z legendą

... Honda/Acura NSX bez wątpienia zasłużyła na status auta kultowego. Wielu fanów japońskiej motoryzacji traktuje ten model jak świętość, której nie wypada modyfikować. Jak widać są jednak też ci, sądzący zupełnie inaczej. Dzięki nim powstają ...

dawno temu

Honda City powraca, ale tym razem nie jest brzydkim sedanem

... Honda pochwaliła się swoją najnowszą propozycją w segmencie B. Mowa o modelu City, który właśnie zadebiutował w Tajlandii. Analizując jego zalety, można śmiało stwierdzić, że mógłby też odnieść sukces w Europie. ... Honda City Polakom kojarzy ...

6 miesięcy temu

Honda pokazała CR-V po liftingu. Niełatwo znaleźć różnice

... Po prawie 3 latach od debiutu piątej generacji modelu CR-V Honda zdecydowała się na delikatny lifting. Japończycy skupili się głównie na wnętrzu i detalach, pozostawiając napęd bez zmian. ... Ostatnia generacja Hondy CR-V nadal wygląda ...

6 miesięcy temu

Honda e już w polskich salonach. Znamy ceny elektrycznego modelu

... Elektryczna Honda e wygląda świetnie i jest napędzana prądem. Takie połączenie powinno przypaść do gustu fanom nowoczesnych pojazdów. Szkoda tylko, że kosztuje krocie. Choć trzeba przyznać, że mniej niż np. konkurent spod znaku Fiata. ... ...

6 miesięcy temu

Używana Honda Civic IX w pigułce. Ostatnia taka honda

... To ostatnia generacja Hondy Civic zbudowana w oparciu o stare japońskie zasady. Ma pod maską wolnossące silniki benzynowe i klasyczny automat. To obecnie jeden z najbardziej niezawodnych kompaktów, jakie można kupić za ok. 30 tys. zł. ... ...

8 miesięcy temu

Test: Honda e - bycie oryginalnym i stylowym wymaga poświęceń

... Od początku było jasne, że Honda e będzie małym, ale drogim elektrykiem, który niski zasięg ma nadrobić uroczym nadwoziem i nietypowymi rozwiązaniami w kokpicie. Tak też się stało, choć Japończycy nie uniknęli wpadek. Dla niektórych mogą one ...

5 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie