Honda CR-X 1 generacji

Generacja
Honda CR-X 1 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Honda CR-X, a w niektórych regionach Ballade Sports CRX lub Civic CR-X, to mały, przednionapędowy samochód produkowany przez Hondę od 1983 roku. Oferowano go jako auto dla czterech osób, chociaż na początku na amerykańskim rynku występował wyłącznie jako 2-osobowe coupé.

Pierwsza generacja Hondy CR-X była kanciasta. Przedni pas pozbawiono grilla. Umieszczono tam jedynie prostokątne światła, poniżej których znajdowały się dodatkowe kierunkowskazy montowane w zderzaku. Charakterystyczna dla CR-X-a była linia boczna okien. Opadała ona gwałtownie do tyłu tuż za słupkiem B. Tylna szyba kończyła się natomiast płaską powierzchnią imitującą spojler. W drugiej generacji została ona nieco przemodelowana - spojler rozdzielał tylną szybę na dwie części: skośną i pionową. Ta druga łączyła się optycznie ze światłami. Druga generacja CR-X-a została też nieco wyoblona. Sylwetka nabrała bardziej sportowego kształtu.

Wnętrze CR-X-a było bardzo proste, jak w większości aut z tamtego okresu. Ponieważ CR-X miał być niedrogim autem sportowym skierowanym do młodszych odbiorców, producent zastosował wewnątrz niezbyt wyszukane materiały. Na kanciastej desce rozdzielczej znajdowały się jedynie podstawowe instrumenty. Na pochwałę zasługiwały przednie fotele. Gwarantowały one dobre trzymanie boczne podczas pokonywania ostrzejszych zakrętów. Niestety, tylna kanapa nie zapewniała już takiej wygody. Tylne miejsca, szczególnie podczas dłuższych podróży, przeznaczone były dla dzieci lub niskich osób. Również bagażnik nie należał do obszernych - mieścił tylko niewielkie bagaże.

Według miłośników tego modelu ilość miejsca w środku i komfort nie powinny być głównymi kryteriami oceny tego auta. Dzięki bardzo niskiej masie wynoszącej w najlżejszych odmianach nawet poniżej 800 kg, a w najcięższych nieprzekraczającej tony, CR-X połączony z doskonałymi jednostkami spisywał się na drodze świetnie.

Paleta motorów benzynowych do pierwszej generacji była bogata. Najmniejszy silnik 1,3 generował 58 KM. W latach 1984-1986 rozwijał on moc 60 KM. W 1984 roku Honda wprowadziła jednostkę 1,5 o mocy 58-76 KM. Od 1985 roku silnik ten rozwijał w zależności od rynku, na którym był oferowany, 91 lub 108 KM. Najmocniejsza jednostka dostępna w pierwszej generacji miała pojemność 1,6 l i moc 135 KM.

3.83
Ocena na postawie 17 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda CR-X
Produkcja od1983
Produkcja do1987

Inne generacje Honda CR-X

Inne modele Honda

Honda CR-X 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Honda pokazała CR-V po liftingu. Niełatwo znaleźć różnice

... Po prawie 3 latach od debiutu piątej generacji modelu CR-V Honda zdecydowała się na delikatny lifting. Japończycy skupili się głównie na wnętrzu i detalach, pozostawiając napęd bez zmian. ... Ostatnia generacja Hondy CR-V nadal wygląda ...

2 miesiące temu

Nowe Renault CLIO E-TECH Hybrid - wykorzystuje technologię z Formuły 1

Test Hondy CR-V Hybrid: ten drugi hybrydowy SUV z Japonii

... Bycie "tym drugim" to niewdzięczna rola. Trudno jest z niej wyjść, nawet gdy talentem wcale nie odstaje się od faworyta. Sprawdźmy, czy w podobną pułapkę nie wpadła Honda i czy polscy klienci, szukający hybrydowego SUV-a z Japonii, nie ...

8 miesięcy temu

Test: Honda e - bycie oryginalnym i stylowym wymaga poświęceń

... Od początku było jasne, że Honda e będzie małym, ale drogim elektrykiem, który niski zasięg ma nadrobić uroczym nadwoziem i nietypowymi rozwiązaniami w kokpicie. Tak też się stało, choć Japończycy nie uniknęli wpadek. Dla niektórych mogą one ...

3 tygodnie temu

Honda City powraca, ale tym razem nie jest brzydkim sedanem

... Honda pochwaliła się swoją najnowszą propozycją w segmencie B. Mowa o modelu City, który właśnie zadebiutował w Tajlandii. Analizując jego zalety, można śmiało stwierdzić, że mógłby też odnieść sukces w Europie. ... Honda City Polakom kojarzy ...

2 miesiące temu

Używana Honda Civic IX w pigułce. Ostatnia taka honda

... To ostatnia generacja Hondy Civic zbudowana w oparciu o stare japońskie zasady. Ma pod maską wolnossące silniki benzynowe i klasyczny automat. To obecnie jeden z najbardziej niezawodnych kompaktów, jakie można kupić za ok. 30 tys. zł. ... ) ...

4 miesiące temu

Przejechał hondą civic ponad 760 tys. km. Teraz czas na następcę

... Honda Civic ósmej generacji, popularnie określana mianem "Ufo", to udane i trwałe auto. Przykładem może być egzemplarz z Polski, który od nowości pokonał ponad 760 tys. km. Jego właściciel zgłosił się do warszawskiego salonu, ponieważ rozważa ...

5 miesięcy temu

Tak wygląda nowy Nissan Rogue, który u nas może być X-Trailem

... Rogue to popularny SUV Nissana, który na europejskim rynku oferowany jest pod nazwą X-Trail. Za oceanem zadebiutowała właśnie kolejna odsłona modelu, która u nas najprawdopodobniej przerodzi się w ciekawie wystylizowanego następcę X-Traila. ... ...

7 miesięcy temu

Honda CR-X del Sol [awarie i problemy]

... Wśród młodych kierowców jest spora grupa entuzjastów Hondy CR-X II. Niestety to auto ma już swoje lata i coraz trudniej znaleźć zadbany egzemplarz. Swego rodzaju alternatywą dla tego modelu ... jest jego następca, czyli CR-X del Sol - może nie ...

dawno temu

2012 Honda CR-V - pierwsze oficjalne zdjęcia

... Pierwsze zdjęcie konceptu nowej odsłony Hondy CR-V widzieliśmy już lipcu, po czym japoński producent we wrześniu ujawnił koncept Hondy CR-V w pełnej krasie. Dziś prezentujemy pierwsze oficjalne zdjęcia nowej Hondy CR-V w produkcyjnej wersji. ... ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie