Ford Galaxy 2 generacji

Generacja
Ford Galaxy 2 generacji

Druga już wersja modelu Galaxy zjechała z linii produkcyjnych w Palmeli (Portugalia) w 2000 roku. Od starszego kolegi różniła się między innymi ciekawszą stylistyką nadwozia. Światła przednie zyskały trójkątny kształt, dzięki czemu polepszył się wygląd samochodu. Poziomy pas świateł tylnych przepoławiający klapę bagażnika zastąpiono oddzielnymi lampami o lekko trójkątnym kształcie. Największych zmian dokonano jednak wewnątrz. W Galaxy drugiej generacji wykorzystano wiele rozwiązań z Forda Mondeo trzeciej generacji, wprowadzonego na rynek w podobnym czasie. Poprawiła się również jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Nadwozie odmłodzonego Forda zachowało wymiary modeli pierwszej generacji.

Do gamy dostępnych w egzemplarzach pierwszej generacji silników nie wprowadzono zbyt wielkich zmian. Co za tym idzie - w sprzedaży figurowały modele z rzędowymi jednostkami o podwójnym wałku rozrządu i pojemności 2,0 lub 2,3 l, silnikiem VR6 o pojemności 2,8 l oraz z dieslem TDI o pojemności 1,9 l. Znacząca różnica pojawiła się jedynie w jednostkach wysokoprężnych, ponieważ w starszych modelach Galaxy dostępne były wersje o mocy 90 i 110 KM, a w odnowionych wariantach silniki te miały moc 91 (tylko w modelach LX), 117, 132 oraz 152 KM. Warto zastanowić się nad wyborem silnika przed zakupem Galaxy, ponieważ jest to auto o sporych gabarytach, daje możliwość przewozu 7 osób, a i do bagażnika zmieści się wiele. W związku z tym aby poruszać się z zadowalającą dynamiką, potrzeba silnika o większej mocy.

Ford dał nabywcom możliwość wyboru między wersją z 6-biegową, manualną skrzynią biegów bądź 4- lub 5-biegową przekładnią automatyczną. Skrzynie automatyczne były dostępne tylko w modelach LX. Galaxy, zarówno pierwszej, jak i drugiej generacji, powstał na bazie płyty podłogowej Volkswagena. Nie jest to dziwne, jeżeli wziąć pod uwagę, że pierwsza generacja tego modelu powstała w tym samym czasie co Sharan Volkswagena oraz Alhambra Seata. Modele te stworzono przy współpracy trzech marek. Nawet ich produkcja odbywała się w tej samej fabryce. Silnik VR6, tak jak TDI stosowany w tym modelu Forda, zapożyczono z Volkswagena.

Podobnie jak w modelach pierwszej generacji odnowione Galaxy oferuje przestrzenne wnętrze, 7 miejsc i pojemny bagażnik. Po złożeniu dwóch tylnych siedzeń jest sporo miejsca na bardziej pokaźne bagaże. Długość przedziału ładunkowego wynosi w takim układzie około 2 metrów. Fordowi należy się pochwała za wykorzystanie materiałów bardzo dobrej jakości do wykończenia wnętrza.

Produkcję modelu zakończono w 2006. Zastąpiła go trzecia generacja tego samochodu. Prowadzenie Galaxy drugiej generacji jest przyjemne, ale mimo dość dobrej mocy większości dostępnych silników trudno mówić o znakomitej dynamice jazdy. Jest ona najwyżej zadowalająca, w końcu – jakkolwiek by patrzeć - jest to sporych rozmiarów van. Dzięki dużej przestrzeni samochód ten doskonale sprawdzi się w roli auta rodzinnego. Awaryjność jest względnie niska. Usterkom najczęściej ulega układ elektryczny. Często zdarzają się również problemy z wentylacją i ogrzewaniem. W zależności od wariantu silnika prędkość maksymalna waha się od 181 do 217 km/h. Z pewnością nie jest to auto dla osób, które lubią się wyróżniać na drodze, ale przecież nie można mieć wszystkiego – liczne zalety rekompensują braki w stylistyce nadwozia i nieciekawe wnętrze.

4.36
Ocena na postawie 54 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord Galaxy
Produkcja od2006
Produkcja do2010

Wybrane wersje Ford Galaxy 2 generacji

Inne generacje Ford Galaxy

Inne modele Ford

Oceny użytkowników (18)

Ford Galaxy 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie