Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Ford Galaxy 2 generacji

Generacja
Ford Galaxy 2 generacji

Druga już wersja modelu Galaxy zjechała z linii produkcyjnych w Palmeli (Portugalia) w 2000 roku. Od starszego kolegi różniła się między innymi ciekawszą stylistyką nadwozia. Światła przednie zyskały trójkątny kształt, dzięki czemu polepszył się wygląd samochodu. Poziomy pas świateł tylnych przepoławiający klapę bagażnika zastąpiono oddzielnymi lampami o lekko trójkątnym kształcie. Największych zmian dokonano jednak wewnątrz. W Galaxy drugiej generacji wykorzystano wiele rozwiązań z Forda Mondeo trzeciej generacji, wprowadzonego na rynek w podobnym czasie. Poprawiła się również jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Nadwozie odmłodzonego Forda zachowało wymiary modeli pierwszej generacji.

Do gamy dostępnych w egzemplarzach pierwszej generacji silników nie wprowadzono zbyt wielkich zmian. Co za tym idzie - w sprzedaży figurowały modele z rzędowymi jednostkami o podwójnym wałku rozrządu i pojemności 2,0 lub 2,3 l, silnikiem VR6 o pojemności 2,8 l oraz z dieslem TDI o pojemności 1,9 l. Znacząca różnica pojawiła się jedynie w jednostkach wysokoprężnych, ponieważ w starszych modelach Galaxy dostępne były wersje o mocy 90 i 110 KM, a w odnowionych wariantach silniki te miały moc 91 (tylko w modelach LX), 117, 132 oraz 152 KM. Warto zastanowić się nad wyborem silnika przed zakupem Galaxy, ponieważ jest to auto o sporych gabarytach, daje możliwość przewozu 7 osób, a i do bagażnika zmieści się wiele. W związku z tym aby poruszać się z zadowalającą dynamiką, potrzeba silnika o większej mocy.

Ford dał nabywcom możliwość wyboru między wersją z 6-biegową, manualną skrzynią biegów bądź 4- lub 5-biegową przekładnią automatyczną. Skrzynie automatyczne były dostępne tylko w modelach LX. Galaxy, zarówno pierwszej, jak i drugiej generacji, powstał na bazie płyty podłogowej Volkswagena. Nie jest to dziwne, jeżeli wziąć pod uwagę, że pierwsza generacja tego modelu powstała w tym samym czasie co Sharan Volkswagena oraz Alhambra Seata. Modele te stworzono przy współpracy trzech marek. Nawet ich produkcja odbywała się w tej samej fabryce. Silnik VR6, tak jak TDI stosowany w tym modelu Forda, zapożyczono z Volkswagena.

Podobnie jak w modelach pierwszej generacji odnowione Galaxy oferuje przestrzenne wnętrze, 7 miejsc i pojemny bagażnik. Po złożeniu dwóch tylnych siedzeń jest sporo miejsca na bardziej pokaźne bagaże. Długość przedziału ładunkowego wynosi w takim układzie około 2 metrów. Fordowi należy się pochwała za wykorzystanie materiałów bardzo dobrej jakości do wykończenia wnętrza.

Produkcję modelu zakończono w 2006. Zastąpiła go trzecia generacja tego samochodu. Prowadzenie Galaxy drugiej generacji jest przyjemne, ale mimo dość dobrej mocy większości dostępnych silników trudno mówić o znakomitej dynamice jazdy. Jest ona najwyżej zadowalająca, w końcu – jakkolwiek by patrzeć - jest to sporych rozmiarów van. Dzięki dużej przestrzeni samochód ten doskonale sprawdzi się w roli auta rodzinnego. Awaryjność jest względnie niska. Usterkom najczęściej ulega układ elektryczny. Często zdarzają się również problemy z wentylacją i ogrzewaniem. W zależności od wariantu silnika prędkość maksymalna waha się od 181 do 217 km/h. Z pewnością nie jest to auto dla osób, które lubią się wyróżniać na drodze, ale przecież nie można mieć wszystkiego – liczne zalety rekompensują braki w stylistyce nadwozia i nieciekawe wnętrze.

4.36
Ocena na postawie 54 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord Galaxy
Produkcja od2006
Produkcja do2010

Wybrane wersje Ford Galaxy 2 generacji

Inne generacje Ford Galaxy

Inne modele Ford

Oceny użytkowników (18)

Ford Galaxy 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Autocentrum: VW Autonomia

Ford S-Max i Galaxy będą hybrydami. Debiut już w 2021 roku

... Minivany coraz bardziej tracą na znaczeniu. Widać to chociażby na przykładzie Forda, który w 2019 roku zrezygnował z modelu C-Max. Na szczęście pozostawił przy życiu S-Max'a i Galaxy ... Ford, jak zresztą większość konkurentów, sukcesywnie ...

6 miesięcy temu

Nowy Ford F-150 w oficjalnej zapowiedzi. Sprzedaż ruszy jesienią

... Nie od dziś wiadomo, że Ford pracuje nad nową odsłoną najsłynniejszego pickupa Ameryki, jakim jest F-150. Auto ma zadebiutować jeszcze w tym miesiącu, a sprzedaż ruszy jesienią 2020 roku. ... w postaci diesla 3.0 V6 253 KM, a w przyszłości ...

2 tygodnie temu

Legendarny Ford RS200 trafi na aukcję. Jest praktycznie nowy

... RS200 to jeden z najbardziej pożądanych Fordów w historii. Świetnie zachowany egzemplarz, który jak dotąd przejechał niecałe 2 tysiące kilometrów, może być dobrą inwestycją. Chętni, by się o tym przekonać, powinni zainteresować się brytyjską ...

5 miesięcy temu

Ford przygotowuje nowego Galaxy

... Obecna generacja Forda Galaxy jest na rynku od 2006 roku. Po czterech latach auto przeszło drobny facelifting i nadal znajduje się w ofercie europejskiego ramienia amerykańskiego koncernu. Ford przygotowuje już całkowicie nową wersję modelu, ...

dawno temu

Test Forda Focusa Active Kombi: dla tych, którzy stronią od SUV-ów

... Wraz z nową generacją Focusa, Ford postanowił wzbogacić swoją ofertę o uterenowioną wersję Active. Tym samym dołączył do dosyć skromnego grona delikatnie podwyższonych kompaktów. Tylko czy można go już nazwać crossoverem? Pojechałem do Beskidu ...

5 miesięcy temu

Nowy Ford Galaxy (2015) przeszedł radykalny facelifting

... Ford zaprezentował nowe Galaxy, które kończy odświeżanie całej europejskiej gamy modelowej tego producenta poza modelem KA. Co nowego wnosi w stosunku do poprzednika? ... o mocy 160 KM i 2,0 EcoBoost o mocy 240 KM. Diesle to 2-litrowy motor TDCi ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie