Ford odświeżył modele S-Max i Galaxy. Nowe silniki i ciekawszy wygląd

Pomimo sukcesywnego spadku zainteresowania minivanami, S-Max i Galaxy trzymają się nieźle. Na tyle, że Ford zdecydował się odświeżyć obydwa modele i pozwolić im przetrwać kilka kolejnych lat. Lifting sprawił, że nadwozia nieco wyładniały, a pod maskę trafiły nowe opcje napędu.

Minivany Forda są bez wątpienia jednymi z najatrakcyjniej wystylizowanych aut w tym segmencie.Minivany Forda są bez wątpienia jednymi z najatrakcyjniej wystylizowanych aut w tym segmencie.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Galaxy i S-Max są bez wątpienia jednymi z najatrakcyjniej wystylizowanych aut w swoim segmencie. Styliści Forda już kilka lat temu wykonali kawał dobrej roboty, dzięki czemu dziś konieczne okazały się wyłącznie kosmetyczne poprawki w postaci nieco przeprojektowanej atrapy chłodnicy, czy satynowych ramek świateł przeciwmgielnych. Największe różnice dostrzeżemy w topowej odmianie Vignale.

Galaxy może bowiem pochwalić się m.in. podgrzewaną kierownicą i wstawkami z aluminium oraz panelem instrumentów i konsolą centralną, które obszyto skórą. S-Max z kolei zyskuje podgrzewane i wentylowane fotele z elektrycznym sterowaniem oraz funkcją masażu. Oczywiście jak zwykle w przypadku liftingu, dla każdej z wersji wyposażenia przewidziano nowe opcje wykończenia wnętrza oraz wzory felg dostępnych w rozmiarach 17-20 cali.

Jeśli chodzi o niestandardowe wydania, które pozwolą się wyróżnić, poza luksusową wersją Vignale klienci będą mieli do wyboru także S-Maxa ST-Line o lekko sportowym zacięciu. Agresywniej narysowane zderzaki, duże koła i fotele z lepszym trzymaniem bocznym przypadną do gustu klientom, którzy lubią łączyć praktyczność z przyjemnością z jazdy.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Odświeżone pokładowe multimedia zyskały ciekawą funkcję FordPass Connect, która pełni rolę routera Wi-Fi w pojeździe oraz pozwala kierowcy za pośrednictwem aplikacji na smartfona kontrolować zdalnie stan pojazdu. Oprócz tego można liczyć na system LocalHazard informujący o zagrożeniach na drodze na podstawie informacji publikowanych przez służby ratunkowe, nawigację oraz statusy innych pojazdów.

Największą i najważniejszą różnicę w odświeżonych minivanach Forda stanowi jednak nowy, dwulitrowy diesel EcoBlue oferowany w trzech wariantach mocy: 150 KM, 190 KM i 240 KM. Standardowo sparowano go z 6-biegową przekładnią manualną. Opcjonalnie można zdecydować się na nowy, 8-stopniowy automat z pokrętłem zamiast tradycyjnej dźwigni zmiany biegów. Chętni mogą również dokupić napęd na 4 koła, ale o dziwo tylko w odmianie 190-konnej.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Pierwsze egzemplarze modeli S-Max i Galaxy po liftingu trafią do polskich salonów jeszcze w tym roku. Na razie ceny pozostają nieznane. Nie powinny jednak znacząco zmienić się w stosunku do obecnych. Przypominamy, że cennik S-Maxaa startuje od kwoty 115 380 zł, a Galaxy od 126 880 zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/22] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek niczym agent 007. Wpadł przez nieprawidłowe parkowanie
25-latek niczym agent 007. Wpadł przez nieprawidłowe parkowanie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Doskonała jazda Verstappena w Austin i kiepski weekend McLarena
Doskonała jazda Verstappena w Austin i kiepski weekend McLarena