Toyota Land Cruiser Prado

Model
Toyota Land Cruiser Prado Zobacz 2 zdjęcia

Toyota Land Cruiser Prado jest miejskim SUV-em z napędem 4x4 (obie osie) produkowanym przez Toyotę od 1984 roku. Prado jest najmniejszym SUV-em w ofercie producenta, a od 2009 roku auto wykorzystuje platformę Toyoty J150. Od 2014 roku Toyota Land Cruiser Prado dostępna jest w sprzedaży na każdym rynku Toyoty z wyjątkiem USA, Kanady (w obu przypadkach na rynku dostępny bliźniaczy Lexus GX), Meksyku i Południowej Korei. Do dziś wyprodukowano cztery generacje Toyoty Land Cruiser Prado.

Toyota Land Cruiser Prado - historia

Pierwszym z serii był wypuszczony w 1984 roku model J70 (produkowany do 1990). Była to lżejsza terenówka z opcją zamontowania kabiny utwardzanej metalem. Auto zebrało dobre recenzje, jednak rynek nie odpowiedział adekwatnym popytem. Z tego powodu Prado został przeprojektowany, poszerzono maskę i polerowany grill, a kabinę zabudowano standardowym dachem, uzyskując klasycznego SUV-a.

Toyota Land Cruiser Prado – dane techniczne

Toyota Land Cruiser Prado wyposażony jest w silnik, który można wybrać aż z sześciu dostępnych opcji. Trzy pierwsze jednostki napędzane są benzyną, a ich pojemności zawierają się w przedziale 2,7 (w przypadku L4 oznaczonym 2TR-FE) do 4 litrów (V6 oznaczony 1GR-FE). W przypadku silników napędzanych Dieselem Prado wyposażony jest wyłącznie w jednostki L4 o pojemnościach od 2,8 do 3 litrów. Napędy obsługuje aż pięć rodzajów przekładni, a są to kolejno 5 i 6-biegowa manualna i 4, 5 i 6-biegowa automatyczna skrzynia.

Toyota Land Cruiser Prado – rozmiary

Land Cruiser Prado pomimo bycia najmniejszą pośród SUV-ów Toyoty w porównaniu z modelami innych segmentów wypada naprawdę dobrze. Długość auta oscyluje w granicach 5 metrów (dokładnie 4760 mm), przy szerokości 1885 mm i wysokości 1845 mm. Rozstaw osi w przypadku podwozia wynosi natomiast 2790 mm, a zbiornik paliwa Toyoty Land Cruiser Prado mieści ok. 150 litrów. To dużo i pozwala na swobodną jazdę nie tylko po mieście, ale również w dłuższych trasach podmiejskich bez konieczności częstego tankowania.

Toyota Land Cruiser Prado – wyposażenie

Za design najnowszej generacji Toyoty Land Cruiser Prado odpowiada uznany w branży motoryzacyjnej projektant Takanori Ito (lifting w 2009 roku przeprowadził Tomoki Masuda). Dzięki temu Prado posiada nowoczesną linię nadwozia oraz charakterystyczne przewężenia zestawione symetrycznie, które łączą się z mocno zaznaczoną górną krawędzią świateł. Ponadto w standardowej wersji Toyota Land Cruiser Prado posiada czujnik zmierzchu, podgrzewane lusterka zewnętrzne, adaptacyjne wspomaganie kierownicy, podgrzewane dysze wycieraczek, system wspomagający hamowanie, systemy stabilizacji VSC, HAC i DAC oraz aktywne zagłówki dla kierowcy i pasażera.

Toyota Land Cruiser Prado – inne rynki

Toyota Land Cruiser Prado dostępna jest na większości zagranicznych rynków producenta. Warto zwrócić uwagę na wersję australijską auta, w której dodano nawigację satelitarną oraz nowe panele i odświeżone zagłówki. Poza tym auto posiada również mocniejszy silnik V6 o pojemności 4 litrów. Ponadto, warto dodać, że w Europie Prado dostępny jest w wersji przedłużonego vana o zmniejszonym rozstawie osi.

Toyota Land Cruiser Prado – ceny

W ofercie Toyoty dostępne są cztery wersje SUV-a: Prado, Premium, Invicible oraz Executive. W podstawowej odsłonie Toyota Land Cruiser Prado kosztuje ok. 189 900 złotych, a w cenie zawarte jest już wyposażenie za 7 800 złotych. Co ciekawe, w stosunku do wcześniejszej, trzeciej generacji kupujący oszczędza ok. 6 700 złotych.

4.32
Ocena na postawie 20 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
TypSamochód osobowy
SegmentI

Generacje Toyota Land Cruiser Prado

Inne modele Toyota

I - Inne modele

Oceny użytkowników (1)

Toyota Land Cruiser Prado: newsy, testy i recenzje

Autokult odc.2 - Poznań Motor Show, McLaren 600LT i używana Alfa 159

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie