Toyota Avensis Verso

Model
Toyota Avensis Verso Zobacz 3 zdjęcia

Avensis Verso to model niewielkiego 7-osobowego vana produkowanego przez japoński koncern samochodowy Toyota Motor Corporation w latach 2001-2009.

Historia Avensis Verso sięga tak naprawdę nie roku 2001, ale 1995. Wtedy japoński producent opracował niewielkiego vana na bazie wówczas produkowanej jeszcze Toyoty Cariny E. Auto to otrzymało wtedy nazwę Picnic lub na niektórych rynkach SportsVan.

Stylistycznie Picnic znacząco odbiegał od Cariny E i zapowiadał raczej wygląd auta, który go zastąpił, a więc Avensisa. W Picnicu Toyota zastosowała nadwozie dwubryłowe z tradycyjnie otwieranymi (nie przesuwanymi) tylnymi drzwiami. Cechą wyróżniającą Picnica były wielkie przednie światła.

Samochód miał przestronne wnętrze, w którym swobodnie mogło pomieścić się pięć osób. Możliwe było zamówienie dodatkowego rzędu siedzeń dla dwóch kolejnych pasażerów, jednak swobodnie mieściły się tam tylko dzieci.

W Picnicu montowano dwa 4-cylindrowe silniki benzynowe i jednego diesla. Benzynowce miały objętość skokową 1,8 l i 2,0 l, a motor wysokoprężny 2,2 l.

Produkcję tego auta zakończono w 2001 roku i to właśnie wtedy zaprezentowano Avensis Verso. Na niektórych rynkach, na przykład w Singapurze, Toyota pozostała przy nazwie Picnic.

Nowy van zarówno nazwę, jak i płytę podłogową zaczerpnął z produkowanej już od 3 lat następczyni Toyoty Cariny E. W pewnym stopniu designersko Verso był kontynuatorem Toyoty Picnic, jednak nie był do niej bezpośrednio podobny. Równie trudno odnaleźć podobieństwa między odmianą van a zwykłą Avensis.

W porównaniu z Picnic Avensis Verso znacznie urosła i wyładniała. Jej karoseria stała się wyraźnie dwubryłowa. Tak samo jak w poprzedniczce, tak i w tym wozie producent zdecydował się na zastosowanie normalnie, a nie przesuwnie otwieranych tylnych drzwi. Wynikało to między innymi z faktu, że tylna część Verso była dość krótka, więc drzwi nie mogłyby odsunąć się zbyt daleko.

Avensis Verso już w podstawowej wersji był samochodem siedmioosobowym. Dwa siedzenia, wzorem starszego auta, zainstalowano całkiem z tyłu. Niestety nie były zbyt duże, więc swobodnie mogły zasiąść na nich tylko dzieci, ponieważ wyższym osobom brakowało miejsca i na nogi, i nad głowami. Rozkładane tylne fotele zajmowały oczywiście sporo przestrzeni bagażowej.

Na pozostałych pięciu miejscach przestrzeni było bardzo dużo. Wyższe posadowienie siedzisk sprawiało, że siedziało się w pozycji przypominającej siedzenie na krześle. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie potrzeba było aż tyle miejsca na nogi. Z kolei nad głowami przestrzeni było dużo, ponieważ dach był poprowadzony dość wysoko.

Kabina co prawda wyglądała nowocześnie, ale nie porywała swą stylistyką. Wszystkie elementy obsługi znajdowały się w miejscach, w których zazwyczaj spodziewa się ich kierowca. Do materiałów zastosowanych w środku, jak i ich montażu nie można było mieć większych zastrzeżeń.

Pod maską Avensis Verso montowane były trzy silniki, z czego dwa były jednostkami napędowymi spalającymi benzynę. Benzynowce miały objętość 2,0 l i 2,4 l, a motor wyposażony we wtrysk common rail 2 litry objętości i moc 116 KM. Napęd przenoszony był na przednie koła.

W wyposażeniu seryjnym znajdowały się m.in.: cztery poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera (nie na wszystkich rynkach), ABS z EBD i elektrycznie sterowane przednie szyby.

W 2003 roku Toyota dokonała restylingu swojego vana, unowocześniając nie tylko wygląd, ale też wnętrze, i zwiększając liczbę elementów wyposażenia podstawowego. Trzy lata później ze względu na słabą sprzedaż na Starym Kontynencie producent zdecydował się na zakończenie wytwarzania wersji z kierownicą po lewej stronie. Od tego czasu samochód sprzedawano w Europie tylko na Wyspach Brytyjskich, gdzie również nie cieszył się szczególnym wzięciem. Produkcję zakończono w 2009 roku, a Avensis Verso nie ma swojego bezpośredniego następcy w Europie.

4.02
Ocena na postawie 30 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
TypSamochód osobowy
SegmentC

Generacje Toyota Avensis Verso

Inne modele Toyota

C - Inne modele

Oceny użytkowników (1)

Toyota Avensis Verso: newsy, testy i recenzje

Żegnamy Toyotę Avensis. Ostatnie sztuki na sprzedaż

... Toyota Avensis zniknęła z oferty polskiego importera marki, a na stronie internetowej nie ma już cennika. Model trzeciej generacji zastąpi większa Toyota Camry. Ostatni Avensis był sprzedawany w Polsce od 2009 roku. Poznaj kilka ciekawych faktów ...

8 miesięcy temu

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Używana Toyota Avensis II [2003-2008] - poradnik kupującego

... Zdaniem niektórych użytkowników, ale też mechaników, Toyota Avensis drugiej generacji była najmniej udaną Toyotą nie tylko z tego okresu, ale także tej klasy. Od debiutu w 2003 roku zaczęto się bać ... wielowahaczowa. Niektórzy twierdzą, że ...

9 miesięcy temu

Wyścigowa Toyota GR Supra GT4 w sprzedaży od 2020 roku

... Toyota GAZOO Racing wprowadzi do sprzedaży specjalną wersję Supry przygotowaną z myślą o zespołach prywatnych w seriach wyścigowych. Poza mocniejszym silnikiem, innym wydechem oraz lepszym układem hamulcowym, auto dostało m.in. imponujący i ...

2 tygodnie temu

Toyota C-HR Modellista zmodyfikowana w azjatyckim stylu

... Stylistyka Toyoty C-HR zdążyła się już nieco opatrzeć. Nadal jednak możną ją określić mianem kontrowersyjnej. Jeśli mimo to uważacie, że seryjna C-HR nie przykuwa uwagi wystarczająco mocno, japońska firma tuningowa Modellista ma kilka dodatków, ...

4 tygodnie temu

Toyota Camry zastąpi Škodę Superb we flocie Sądu Najwyższego

... Po 7 latach użytkowania dwóch egzemplarzy Škody Superb, Sąd Najwyższy zdecydował się wymienić swoją flotę pojazdów. Czeską limuzynę zastąpi japońska Toyota Camry z hybrydowym napędem i bogatym wyposażeniem. ... . Zwycięzcę wyłoniono spośród ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie