Suzuki Kizashi

Model
Suzuki Kizashi Zobacz 5 zdjęć

Kizashi to model klasy średniej (segment D) produkowany od 2009 roku przez japońską firmę samochodową Suzuki. Słowo Kizashi po japońsku ma wiele znaczeń, może oznaczać na przykład "znak" czy "ostrzeżenie". Oczywiście nazwa samochodu jest celowa i ma się kojarzyć nabywcom z czymś ważnym pojawiającym się w ich życiu.

Wizualnie samochód bazuje na dwóch prototypach. Pierwszym z nich był Kizashi Concept, drugim – Kizashi 2 Concept. Choć seryjny samochód nie wygląda tak samo jak auta koncepcyjne, to wiele elementów karoserii i cały jej styl są podobne do obu zaprezentowanych wcześniej aut. Auto jest oferowane tylko z jednym nadwoziem – jako sedan.

W Kizashi wzrok przyciąga wiele detali. Są nimi na przykład nietypowo wyglądające reflektory przednie, które na pierwszy rzut oka wydają się za duże, lub atrapa chłodnicy, której wypełnienie sprawia wrażenie, jakby zostało wykonane z grubego drutu. Dzięki temu osłona chłodnicy przypomina te stosowane w sportowych samochodach. Ciekawie prezentują się też zachodzące aż na boki samochodu tylne światła zespolone. Ogólnie karoseria sprawia wrażenie bardzo umięśnionej.

Wnętrze Kizashi jest wystarczająco duże, by spokojnie mogły podróżować w nim cztery osoby. Pewien problem może stanowić zajęcie środkowego miejsca na tylnej kanapie, ale jazda w komplecie pasażerów nie jest zbytnio uciążliwa. Pasażerom nie zabraknie przestrzeni na nogi ani nad głowami.

Kabina Suzuki została wykonana z dobrych materiałów, a jej elementy dobrze spasowano. Pod względem jakości wykonania auto przebija wielu swoich konkurentów.

Wyposażenie Kizashi jest bardzo bogate już w podstawowej wersji. Auto ma skórzane siedzenia z przodu, wyposażone w elektryczną regulację. Skórą obszyte są też inne detale w kabinie pasażerskiej. Oprócz nich są jeszcze dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, trzystopniowy system ogrzewania foteli czy elektrycznie otwierany szyberdach. Auto ma też niezłej jakości system dźwiękowy, a jego atutem jest dobre wyciszenie wnętrza.

Problemem może być za to widoczność z wnętrza. Przyczyną są między innymi dość szerokie słupki.

Auto prezentuje też wysoki poziom wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa. Seryjnie montowane są ABS z EBD, ESP, BAS, system dynamicznej kontroli jazdy SVDC, a także ksenonowe reflektory z funkcją automatycznego uruchamiania po zmroku. Suzuki nie zapomniało także o poduszkach powietrznych. W samochodzie jest ich aż siedem. Dwie poduszki powietrzne ochronią osoby siedzące z przodu przy zderzeniu czołowym, dwie również przy zderzeniu bocznym. Do tego są kurtyny powietrzne dla wszystkich zasiadających we wnętrzu japońskiego samochodu oraz poduszka gazowa chroniąca kolana kierowcy.

Co ciekawe, jedynym elementem, który może wybrać nabywca wozu z bardzo krótkiej listy wyposażenia dodatkowego, jest napęd na wszystkie koła. W podstawowej wersji samochód ma napęd na przód. Odmiana z napędem na cztery koła jest wyposażona w bezstopniową, zautomatyzowaną skrzynię CVT. Niezbyt szybko zmieniająca biegi skrzynia zachęca do spokojnej jazdy, dzięki czemu kierowca oszczędza paliwo.

Jedynym dostępnym w tym wozie silnikiem jest 2,4-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 178 KM przy 6000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm dostępnym przy 4000 obr./min. Dzięki niemu ważące nieco ponad 1500 kg Suzuki przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 s i rozpędza się do 205 km/h.

Dużą zaletą tego japońskiego sedana jest niewygórowana cena wynosząca niespełna 115 000 zł za wersję z napędem na przednie koła oraz niecałe 130 000 zł za odmianę z napędem na wszystkie koła.

4.00
Ocena na postawie 45 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
TypSamochód osobowy
SegmentD

Generacje Suzuki Kizashi

Inne modele Suzuki

D - Inne modele

Oceny użytkowników (5)

Suzuki Kizashi: newsy, testy i recenzje

Test: Suzuki Swace - to... skomplikowane

... się Suzuki Swace. Także serdecznie zapraszam was na test Suzuki Swace'a, który jest tak naprawdę Toyotą Corollą. ... Suzuki Swace - test wideo Co się tutaj w ogóle wydarzyło i dlaczego Corolla ma znaczek Suzuki? Otóż w 2019 roku Toyota przejęła ...

2 miesiące temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Suzuki Swift Sport - oddajcie mi moje konie!

... Suzuki Swift Sport nigdy nie było bardzo szybkie, ale zawsze miało w sobie "to coś". Dawało po prostu bardzo dużą radość z jazdy. I gdzie się to podziało? ... Suzuki Swift Sport. Fajny, mały hatchback ze sportowym zacięciem, który od niedawna ...

5 miesięcy temu

Suzuki Vitara - wybrała miasto i już wiem, dlaczego

... Jeszcze kilkanaście lat temu dla Suzuki absolutnym priorytetem były właściwości terenowe ich samochodów. Problem jednak w tym, że osób rzeczywiście potrzebujących auta pozwalającego poruszać ... się po wymagającym terenie z czasem zaczęło ...

5 miesięcy temu

Suzuki Kizashi + Bonneville = 325 km/h!

... Suzuki Kizashi, choć nie można mu odmówić uroku, to nie należy do zbyt emocjonujących aut na rynku. No, chyba że mówimy o solidnie przerobionym Kizashi przez ekipę z Suzuki oraz Road&Track, które pobiło rekord w kategorii Blown Gas Coupe. ... ...

dawno temu

Suzuki Kizashi sedan oficjalnie odsłonięty

... Suzuki postanowiło zdjąć płaszcz tajemnicy, który do tej pory okrywał model Kizashi w wersji sedan. Kizashi to po japońsku "coś wielkiego nadchodzi". Czy rzeczywiście model ten wywoła spore ... w sobie japońską jakość i europejski styl. Sam ...

dawno temu

Koniec produkcji Suzuki Grand Vitara i Kizashi

... Rzecznik prasowy Suzuki powiedział redakcji portalu Just-Auto, że podjęto decyzję o zaprzestaniu produkcji Suva- Grand Vitara i sedana Kizashi. ... Suzuki już rok temu przyznało, że Kizashi jest samochodem, który poniósł sprzedażową klęskę. ...

dawno temu

Nowa kampania reklamowa Suzuki Kizashi

... Suzuki właśnie ruszyło z humorystyczną kampanią reklamową nowego modelu Kizashi. Japończycy chwalą się nadzwyczajnymi zdolnościami swojego nowego auta, które w kilku konkurencjach deklasuje między innymi niemieckich rywali. ... Suzuki właśnie ...

dawno temu

Suzuki Kizashi 2,4 VVT MT - nie dla każdego [test autokult.pl]

... Pamiętam, jak sylwetka Suzuki Kizashi kształtowała się przez trzy modele koncepcyjne do postaci, którą można dzisiaj oglądać w salonach sprzedaży. ... Suzuki Kizashi 2,4 VVT MT - testPamiętam, jak sylwetka Suzuki Kizashi kształtowała się przez ...

dawno temu

Suzuki Ignis - mały, ale wariat #VLOG

... Suzuki Ignis jest samochodem, którego koncepcja jest bardzo rzadko spotykana u konkurencji. To mały miejski samochód z napędem na cztery koła. Jego fenomen polega na tym, że Ignis niczego nie udaje ... . On nie stara się walczyć o potencjalnego ...

6 miesięcy temu

Test: Suzuki Across PHEV – lifting twarzy za 30 tys. zł

... się jasne, że jest to tak naprawdę Toyota RAV4 z innym znaczkiem. Liftingi są też drogie – od bliźniaczej Toyoty Suzuki jest droższe. Ładne buzie dużo kosztują... ... Suzuki Across Elegance PHEV - test, opinia ^^^Unia Europejska ma dar ...

4 miesiące temu

Nowy Jork: Suzuki Kizashi 3

... Tak jak wspominaliśmy, Suzuki odsłoniło na targach w Nowym Jorku trzecią już wersję koncepcyjnego eleganckiego sedana - Kizashi. Przypomnę jedynie, że wcześniej firma co jakiś czas nękała ... , że auto trafi do salonów przed 2010 rokiem. Kolejny ...

dawno temu

Przed Nowym Jorkiem: Suzuki Kizashi

... w Genewie zakończone zostaną w najbliższą niedzielę. Wiemy już na pewno, że na owych targach (w Nowym Jorku) Suzuki pokaże trzecią odsłonę koncepcyjnego modelu Kizashi, który pierwszy raz zobaczyliśmy we Frankfurcie. ... w Genewie zakończone ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie