Honda Concerto

Model
Honda Concerto Zobacz 4 zdjęcia

Honda Concerto jest dzisiaj niemal białym krukiem wśród kolekcjonerów. Coraz trudniej kupić ten model, a rynek wtórny dla niego prawie nie istnieje. Hondę Concerto wypierają modele Accord i Civic. Samochód ma jednak trudną do przebicia zaletę w postaci komfortu eksploatacji.

Historia modelu Honda Concerto

Auto jest efektem współpracy Hondy i Rovera. Wcześniej już obie firmy wchodziły w komitywę, tworząc Hondę Balladę, Triumph Acclaim, Rover 200, Rover 800 i pierwszą Hondę Legend z 1986 roku.

Honda Concerto zastąpiła Ballade. Produkcja trwała od 1988 do 1994 roku. Konstrukcja Hondy Concerto opierała się na płycie podłogowej wykorzystanej również przy produkcji Civic.

Honda Concerto powstawała równolegle w dwóch miejscach: w fabryce Longbridge w Wielkiej Brytanii i w fabryce Suzuka w Japonii. Nie były to jednak te same samochody. Japońska Honda Concerto miała w przednim zawieszeniu dwa wahacze poprzeczne, a brytyjska - kolumnę MacPhersona. Różnica polegała również na tym, że w Europie sprzedaż Hondy Concerto rozpoczęła się rok później: Japonia - 1988 rok, Wielka Brytania - 1989 rok. Na starym kontynencie można było dostać głównie Hondę Concerto z nadwoziem typu liftback.

Nadwozie Hondy Concerto

W zależności od kraju produkcji Hondę Concerto oferowano w różnych typach nadwozia. Różniły się także oznaczenia. Nadwozie Hondy Concerto produkowanej w Japonii oznaczano MA, a tej z Wielkiej Brytanii - HW (wersja liftback) i HWW (sedan).

Zasadniczo Honda Concerto była dostępna jako sedan i liftback, ale warto zaznaczyć, że Japończycy wyróżniali cztero- i pięciodrzwiowego sedana.

Wśród najczęstszych zarzutów wobec Hondy Concerto wymieniano jej stylistykę, dlatego w 1991 roku wprowadzono kilka zmian, które obejmowały głównie design. Zmodernizowano przednie i tylne zderzaki oraz lampy. Wersje po faceliftingu Hondy Concerto dostępne były głównie w Japonii.

Napęd Hondy Concerto

Ciekawą opcją był specyficzny napęd na cztery koła stosowany w najbogatszych wersjach wyposażenia Hondy Concerto. Napęd ten nazywano INTRAC. Łączył w sobie napęd stały 4WD i trzykanałowy ABS. Niestety było to dosyć drogie rozwiązanie, a przy tym zaawansowane technologicznie, dlatego w 1993 roku podjęto decyzję o zakończeniu produkcji napędu INTRAC do Hondy Concerto.

Silnik w Hondzie Concerto

Do napędu Hondy Concerto stosowano trzy silniki benzynowe o pojemnościach od 1.4 l do 1.6 l oraz jedną jednostkę wysokoprężną 1.8 l. Najlepsze osiągi Hondy Concerto zapewniał silnik 1.6 l, do produkcji którego wykorzystywano lekkie stopy. Silnik ten miał moc od 106 do 130 koni mechanicznych.

W wersji słabszej Honda Concerto rozpędzała się do setki w 11,1 s, a prędkość maksymalna, jaką auto mogło rozwinąć, to 190 km/h. Natomiast w wersji ze 130 końmi mechanicznymi Honda Concerto miała przyspieszenie 10,5 s do setki i maksymalną prędkość 200 km/h. Było tak dlatego, że w mocniejszym silniku zamontowano dwa wałki rozrządu w głowicy.

Zakończenie produkcji Hondy Concerto

Honda współpracowała z Roverem do 1994 roku. Wtedy to Rover został przejęty przez BMW, które nie chciało już kontynuować spółki. W Japonii Honda Concerto została zastąpiona modelem Domani, W Europie nie znalazł się dla niej następca.

Co ciekawe Japończycy wykorzystywali Hondę Concerto jako nieoznakowany radiowóz.

3.90
Ocena na postawie 65 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
TypSamochód osobowy
SegmentC

Generacje Honda Concerto

Inne modele Honda

C - Inne modele

Oceny użytkowników (24)

Przejdź do strony: 1 2

Honda Concerto: newsy, testy i recenzje

Tak wygląda nowa Honda HR-V. Pod maską tylko hybryda

... Obecna, druga już generacja Hondy HR-V jest z nami od 2013 roku. Niebawem zostanie zastąpiona nową odsłoną, zasilaną wyłącznie hybrydowym napędem e:HEV. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów pod koniec roku, ale już dziś wiemy, czego się ...

7 dni temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Honda City powraca, ale tym razem nie jest brzydkim sedanem

... Honda pochwaliła się swoją najnowszą propozycją w segmencie B. Mowa o modelu City, który właśnie zadebiutował w Tajlandii. Analizując jego zalety, można śmiało stwierdzić, że mógłby też odnieść sukces w Europie. ... Honda City Polakom kojarzy ...

3 miesiące temu

Honda pokazała CR-V po liftingu. Niełatwo znaleźć różnice

... Po prawie 3 latach od debiutu piątej generacji modelu CR-V Honda zdecydowała się na delikatny lifting. Japończycy skupili się głównie na wnętrzu i detalach, pozostawiając napęd bez zmian. ... Ostatnia generacja Hondy CR-V nadal wygląda ...

3 miesiące temu

Test: Honda e - bycie oryginalnym i stylowym wymaga poświęceń

... Od początku było jasne, że Honda e będzie małym, ale drogim elektrykiem, który niski zasięg ma nadrobić uroczym nadwoziem i nietypowymi rozwiązaniami w kokpicie. Tak też się stało, choć Japończycy nie uniknęli wpadek. Dla niektórych mogą one ...

2 miesiące temu

Używana Honda Civic IX w pigułce. Ostatnia taka honda

... To ostatnia generacja Hondy Civic zbudowana w oparciu o stare japońskie zasady. Ma pod maską wolnossące silniki benzynowe i klasyczny automat. To obecnie jeden z najbardziej niezawodnych kompaktów, jakie można kupić za ok. 30 tys. zł. ... ...

5 miesięcy temu

Honda e już w polskich salonach. Znamy ceny elektrycznego modelu

... Elektryczna Honda e wygląda świetnie i jest napędzana prądem. Takie połączenie powinno przypaść do gustu fanom nowoczesnych pojazdów. Szkoda tylko, że kosztuje krocie. Choć trzeba przyznać, że mniej niż np. konkurent spod znaku Fiata. ... ...

3 miesiące temu

Przejechał hondą civic ponad 760 tys. km. Teraz czas na następcę

... Honda Civic ósmej generacji, popularnie określana mianem "Ufo", to udane i trwałe auto. Przykładem może być egzemplarz z Polski, który od nowości pokonał ponad 760 tys. km. Jego właściciel zgłosił się do warszawskiego salonu, ponieważ rozważa ...

6 miesięcy temu

Euro NCAP 2020: Honda Jazz i Mazda MX-30 z kompletem gwiazdek

... Euro NCAP rozbiło kolejne auta. Oczywiście po to, by sprawdzić jak bardzo są bezpieczne. Honda Jazz i Mazda MX-30 zasłużyły na najwyższą ocenę. To już kolejne modele z Japonii mogące pochwalić się wyjątkowo wysokim poziomem ochrony dorosłych ...

3 miesiące temu

Test: Honda Jazz Crosstar - tak wiele za… tak wiele

... Zupełnie nowa Honda Jazz jest dostępna wyłącznie w wersji hybrydowej. Auto zachwyca nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale również przemyślanym wnętrzem i materiałami niezłej jakości. Jeden ... 1938 Honda Jazz Crosstar 1.5 Hybrid - test ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie