Honda Concerto

Model
Honda Concerto Zobacz 4 zdjęcia

Honda Concerto jest dzisiaj niemal białym krukiem wśród kolekcjonerów. Coraz trudniej kupić ten model, a rynek wtórny dla niego prawie nie istnieje. Hondę Concerto wypierają modele Accord i Civic. Samochód ma jednak trudną do przebicia zaletę w postaci komfortu eksploatacji.

Historia modelu Honda Concerto

Auto jest efektem współpracy Hondy i Rovera. Wcześniej już obie firmy wchodziły w komitywę, tworząc Hondę Balladę, Triumph Acclaim, Rover 200, Rover 800 i pierwszą Hondę Legend z 1986 roku.

Honda Concerto zastąpiła Ballade. Produkcja trwała od 1988 do 1994 roku. Konstrukcja Hondy Concerto opierała się na płycie podłogowej wykorzystanej również przy produkcji Civic.

Honda Concerto powstawała równolegle w dwóch miejscach: w fabryce Longbridge w Wielkiej Brytanii i w fabryce Suzuka w Japonii. Nie były to jednak te same samochody. Japońska Honda Concerto miała w przednim zawieszeniu dwa wahacze poprzeczne, a brytyjska - kolumnę MacPhersona. Różnica polegała również na tym, że w Europie sprzedaż Hondy Concerto rozpoczęła się rok później: Japonia - 1988 rok, Wielka Brytania - 1989 rok. Na starym kontynencie można było dostać głównie Hondę Concerto z nadwoziem typu liftback.

Nadwozie Hondy Concerto

W zależności od kraju produkcji Hondę Concerto oferowano w różnych typach nadwozia. Różniły się także oznaczenia. Nadwozie Hondy Concerto produkowanej w Japonii oznaczano MA, a tej z Wielkiej Brytanii - HW (wersja liftback) i HWW (sedan).

Zasadniczo Honda Concerto była dostępna jako sedan i liftback, ale warto zaznaczyć, że Japończycy wyróżniali cztero- i pięciodrzwiowego sedana.

Wśród najczęstszych zarzutów wobec Hondy Concerto wymieniano jej stylistykę, dlatego w 1991 roku wprowadzono kilka zmian, które obejmowały głównie design. Zmodernizowano przednie i tylne zderzaki oraz lampy. Wersje po faceliftingu Hondy Concerto dostępne były głównie w Japonii.

Napęd Hondy Concerto

Ciekawą opcją był specyficzny napęd na cztery koła stosowany w najbogatszych wersjach wyposażenia Hondy Concerto. Napęd ten nazywano INTRAC. Łączył w sobie napęd stały 4WD i trzykanałowy ABS. Niestety było to dosyć drogie rozwiązanie, a przy tym zaawansowane technologicznie, dlatego w 1993 roku podjęto decyzję o zakończeniu produkcji napędu INTRAC do Hondy Concerto.

Silnik w Hondzie Concerto

Do napędu Hondy Concerto stosowano trzy silniki benzynowe o pojemnościach od 1.4 l do 1.6 l oraz jedną jednostkę wysokoprężną 1.8 l. Najlepsze osiągi Hondy Concerto zapewniał silnik 1.6 l, do produkcji którego wykorzystywano lekkie stopy. Silnik ten miał moc od 106 do 130 koni mechanicznych.

W wersji słabszej Honda Concerto rozpędzała się do setki w 11,1 s, a prędkość maksymalna, jaką auto mogło rozwinąć, to 190 km/h. Natomiast w wersji ze 130 końmi mechanicznymi Honda Concerto miała przyspieszenie 10,5 s do setki i maksymalną prędkość 200 km/h. Było tak dlatego, że w mocniejszym silniku zamontowano dwa wałki rozrządu w głowicy.

Zakończenie produkcji Hondy Concerto

Honda współpracowała z Roverem do 1994 roku. Wtedy to Rover został przejęty przez BMW, które nie chciało już kontynuować spółki. W Japonii Honda Concerto została zastąpiona modelem Domani, W Europie nie znalazł się dla niej następca.

Co ciekawe Japończycy wykorzystywali Hondę Concerto jako nieoznakowany radiowóz.

3.85
Ocena na postawie 62 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
TypSamochód osobowy
SegmentC

Generacje Honda Concerto

Inne modele Honda

C - Inne modele

Oceny użytkowników (21)

Przejdź do strony: 1 2

Honda Concerto: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Frankfurt 2019: Honda e na żywo wygląda jeszcze ciekawiej

... Tegoroczny salon we Frankfurcie zdecydowanie obfituje w premiery pojazdów elektrycznych. Jedną z ciekawszych propozycji napędzanych prądem wydaje się nowa Honda e, która na żywo prezentuje się naprawdę dobrze. Do tego może pochwalić się niezłymi ...

miesiąc temu

Frankfurt 2019: Honda e debiutuje w wersji produkcyjnej

... Tak jak wcześniej przewidywano, produkcyjna Honda e praktycznie nie różni się od prototypu zaprezentowanego w marcu 2019. Gotowe auto w ostatecznym wydaniu będzie gwiazdą salonu we Frankfurcie, ale Japończycy już wcześniej jednak pochwalili się ...

2 miesiące temu

Honda Civic Type R będzie hybrydą. To doskonała wiadomość

... Każda kolejna generacja samochodu sportowego musi mieć lepsze osiągi, bardziej angażujące prowadzenie i wydajniejszy układ napędowy. Honda doskonale zdaje sobie z tego sprawę – pierwsze plotki dot. nowego Type R wskazują, że będzie on hybrydą. ...

7 miesięcy temu

Honda N600 jak Hoonitruck. Ma silnik z Suzuki GSX-R 1000

... Ken Block, seria Gymkhana i malowanie "Monster" stały się hitem YouTube’a i światka motoryzacyjnego ostatnich lat. Nic dziwnego, że pojawia się wiele pojazdów nawiązujących do tego trendu. Jednym z nich jest malutka Honda N600. ... Oczywiście, w ...

9 miesięcy temu

Honda Civic do rallycrossu. Osiąga setkę w 2 sekundy

... Najnowsza generacja Hondy Civic w roli samochodu do rallycrossu - na taki pomysł wpadła grupa 19 studentów z uniwersytetu Clemson w Karolinie Południowej. Po dwóch latach wytężonej pracy możemy podziwiać wynik ich wysiłków, który zdecydowanie ...

dawno temu

Które auto używane wybrać? Honda Accord VII czy Mazda 6 (GG/GY)

... Japońskie sedany i kombi są poszukiwanymi autami używanymi za około 20 tys. zł. Jedne z ciekawszych modeli to Honda Accord i Mazda 6, które zdobyły sobie rzeszę miłośników dzięki przyjemnemu dla oka wyglądowi. Który z nich jest lepszy i co warto ...

9 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie