Toyota Aygo

Model
Toyota Aygo Zobacz 4 zdjęcia

Aygo to model małego samochodu (segment A) produkowanego przez japoński koncern samochodowy Toyota Motor Corporation od 2005 roku. Prezentacja tego wozu odbyła się na salonie samochodowym w Genewie. Aygo jest wspólnym projektem Japończyków i koncernu PSA (Peugeot i Citroën) i jest wytwarzana w czeskiej fabryce, gdzie powstają bliźniacze C1 i 107, w Kolinie.

Aygo to zaliczany do najmniejszych samochodów hatchback wyposażony w troje lub pięcioro drzwi. Nowocześnie wyglądające nadwozie charakteryzuje się wyłupiastymi światłami przednimi i tylnymi oraz prawie całkiem przeszkloną tylną klapą kryjącą bagażnik o mikroskopijnych rozmiarach. Auto ma niewiele ponad 3,4 m długości, 1,6 m szerokości, niespełna 1,47 m wysokości, a jego rozstaw osi to tylko 2,34 m.

Co ciekawe, zarówno w wersji 3, jak i 5-drzwiowej Aygo nie ma otwieranych okien z tyłu. Są tylko okna uchylne, przez co w upalne dni w samochodzie może panować wysoka temperatura. Oczywiście jest problem z wentylacją tylnej części kabiny.

W tak małym wozie również przestrzeni w środku jest niewiele. Wysokie osoby mogą mieć problem ze znalezieniem przestrzeni nad głową i na nogi, nawet wtedy, gdy przedni fotel będzie maksymalnie odsunięty do tyłu. Na tylną kanapę rośli pasażerowie zmieszczą się z wielkim trudem i to pod warunkiem, że przednie fotele będą w skrajnym przednim położeniu. W egzemplarzach 3-drzwiowych niezwykle trudno dostać się na tylną kanapę.

Na szczęście twórcy tego minisamochodu nie starali się upchnąć na siłę w środku pięciu osób i jest ono rejestrowane jako czteroosobowe. Siedzenia nie są zbyt duże, więc podparcie ud jest niewielkie. Fotele jednak są przyjemnie twarde, co przynajmniej częściowo rekompensuje wspomniane wyżej niedogodności.

Deska rozdzielcza wygląda nowocześnie, ale jest pokryta bardzo twardym plastikiem. Również nie najlepszej jakości są obicia foteli. Na szczęście poziom montażu jest lepszy niż średnia w tej klasie pojazdów.

Podstawowe wyposażenie w najtańszej wersji Aygo obejmuje składaną tylną kanapę i przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. W odmianie Luna dokładane są elektrycznie sterowane przednie szyby i manualna klimatyzacja, a w Sol boczne poduszki powietrzne i radio CD. Najdroższa wersja Tabasco dodatkowo daje drobne, mało istotne elementy.

W czołowym teście zderzeniowym przeprowadzonym przez EuroNCAP Toyota Aygo zdobyła cztery na pięć możliwych gwiazdek, co jest w tak małym samochodzie wynikiem co najmniej zadowalającym.
W Aygo dostępne są tylko dwa silniki. Pierwszym z nich jest 1-litrowy motor benzynowy z wielopunktowym wtryskiem, który osiąga moc 70 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy 93 Nm przy 3600 obr./min. Pozwala on na rozpędzenie małej Toyoty do 100 km/h w 14,2 s i osiągnięcie 157 km/h prędkości maksymalnej.

Drugim jest diesel z wtryskiem typu common rail, który ma objętość 1,4 l. Ma on moc 40 KM przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 1750 obr./min. Dzięki temu silnikowi Aygo osiąga prędkość 154 km/h, a do 100 km/h przyspiesza w 16,8 s.

Przy wyborze wersji benzynowej klient może zdecydować się na 5-biegową manualną skrzynię lub urządzenie zautomatyzowane o tej samej liczbie biegów. W dieslu instalowana jest tylko ręczna skrzynia.

W 2008 roku Toyota Aygo przeszła pierwszy niewielki facelifting. Wymieniono wtedy przedni i tylny zderzak oraz klosze lamp tylnych. Drugą małą modernizację w tym samochodzie wykonano na początku 2012 roku, kiedy ponownie unowocześniono przód i tył.

W Polsce za najtańszą Toyotę Aygo w wersji Sol z 1-litrowym motorem trzeba zapłacić 32 500 zł (stan na 26.03.2012 r.).

4.65
Ocena na postawie 40 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
TypSamochód osobowy
SegmentA

Generacje Toyota Aygo

Inne modele Toyota

A - Inne modele

Oceny użytkowników (10)

Toyota Aygo: newsy, testy i recenzje

Toyota Aygo stała się crossoverem. Poznajcie koncept prologue

... Toyota kilkukrotnie ogłaszała już, że nie zamierza wycofywać się z segmentu A. Oto dowód - koncept Aygo X prologue, który jest niczym innym, jak miejskim crossoverem. Spodziewaliście się czegoś innego? ... jest najnowszy koncept Toyoty, który ...

3 miesiące temu

Q&A: Instalacje gazowe do aut. Ekspert STAG odpowiada na pytania vol. 3

Toyota Aygo doczeka się następcy. I to ze spalinowym silnikiem

... Segment A jeszcze nie umarł. Toyota widzi potencjał w małych, prostych samochodach z silnikiem spalinowym, więc linia Aygo doczeka się kontynuacji. Nowa odsłona ma być oparta na tej samej platformie co Yaris. ... , a co za tym idzie, także niską ...

4 miesiące temu

Toyota zapowiada nowego crossovera dla USA. Chyba go już znamy

... Toyota opublikowała w sieci oficjalną zapowiedź modelu, który na początku czerwca 2021 roku zadebiutuje na amerykańskim rynku. Choć producent na razie nie zdradza zbyt wielu szczegółów, mniej więcej wiadomo, czego powinniśmy się spodziewać. ... ...

4 tygodnie temu

Test: Toyota Proace Verso VIP - tu chodzi o floty, ale nie tylko

... Toyota Proace Verso VIP to efekt tzw. badge engineering, a więc samochód zaprojektowany przez zupełnie innego producenta, ale sprzedawany pod znakiem innego. Czy warto się nim interesować i po co w ogóle powstał? ... Toyota Proace Verso VIP - ...

2 miesiące temu

Wyprzedaż rocznika 2020 – Toyota z rabatem do 46 tys. zł

... Toyota nie może narzekać na brak klientów. To najpopularniejsza marka na polskim rynku. Mimo to Japończycy nie stronią od promocji, które mogą przyciągnąć do salonów nowych klientów. Chętni na zakup auta z rocznika 2020 mogą liczyć nawet na ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie