Suzuki Splash

Model
Suzuki Splash Zobacz 5 zdjęć

Splash to model miejskiego samochodu (segment A) produkowanego przez japońską firmę Suzuki Motor Corporation od 2008 roku. Splash w Europie zastąpił Wagona R+. Auto jest wytwarzane w dwóch miejscach na świecie. Egzemplarze przeznaczone na rynek europejski są produkowane na Węgrzech, a auta, które mają trafić na inne rynki, powstają w Indiach. Prezentacja samochodu nastąpiła na salonie samochodowym we Frankfurcie w 2008 roku.

Splash jest oferowany na razie z tylko jednym typem nadwozia. Jest to 5-drzwiowy hatchback. Stylistyka przodu wpisuje się w ogólny styl małych modeli Suzuki. Auto jest podobne do Alto oraz większego Swifta. Tył Splasha jest mocno ścięty, a światła designerzy umieścili w tylnych słupkach, co poprawia ich widoczność w gęstym ruchu miejskim.

Samochód mierzy tylko 3,7 m długości, ale jest dość szeroki (1,68 m) i wysoki (1,59 m). Wysokość podkreśla biegnąca ku górze dolna linia okien. Brak listwy na drzwiach sprawia, że powierzchnie blach są dość duże, przez co Suzuki wygląda dziwnie. Na szczęście na dole drzwi znajduje się przetłoczenie, które nadaje Splashowi lekkość i dynamikę.

Wnętrze jest dość obszerne jak na samochód segmentu A. Wysokie nadwozie pozwoliło na bardziej pionowe ustawienie siedzeń. Dzięki temu zmniejszono ilość przestrzeni potrzebnej na nogi pasażerów. Nie do końca udało się to w tylnej części wozu, gdzie wysocy pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca na kończyny, szczególnie gdy fotele przednie zostaną przesunięte do tyłu. Za to nikomu nie zabraknie przestrzeni nad głową.

Zaletą wynikającą z wysokiego ustawienia siedzisk jest doskonała widoczność w każdym kierunku. Spora szerokość Splasha i takie, a nie inne ustawienie foteli sprawiają, że kierowca ma wrażenie, że prowadzi auto większe niż w rzeczywistości.

Do obicia wnętrza użyto przede wszystkim twardego plastiku, ale nie powinno to nikogo dziwić w tej klasie samochodów. Za to montaż elementów kabiny pasażerskiej jest na dość wysokim poziomie.

Mimo że Splash ma mocno ścięty tył, jego bagażnik wcale nie należy do najmniejszych. Jego pojemność wynosi 176 l, a w wersji Comfort pod podłogą znajduje się 36-litrowy schowek. Po złożeniu tylnej dzielonej kanapy bagażnik ma aż 1050 l.

Splash jest dość bezpiecznym samochodem. W badaniu Euro NCAP w teście zderzeniowym uzyskał cztery gwiazdki na pięć możliwych. Taki wynik osiągnięto nie tylko dzięki dobrej konstrukcji podwozia i nadwozia, ale też dzięki bogatemu jak na tę klasę samochodów wyposażeniu seryjnemu.

Kupując dowolną wersję tego Suzuki, właściciel otrzymuje przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, ABS z EBD i BAS. W droższej odmianie komfort seryjnie instalowane są kurtyny powietrzne.

Splash napędzany jest trzema różnymi silnikami, dwa to jedności benzynowe. Najmniejszy silnik ma 1,0 l objętości skokowej i z trzech cylindrów wydobywa moc 65 KM oraz maksymalny moment obrotowy 90 Nm. Napęd na przód przekazywany jest przez 5-biegową, manualną skrzynię biegów.

Większa jednostka napędowa ma 1,2 l objętości i rozwija całkiem sporą moc. Ma ona 94 KM mocy i 118 Nm momentu obrotowego. Na niektórych rynkach ten silnik generuje 85 KM, a nie 95 KM. Pozwala on rozpędzić się autu do 175 lub 170 km/h w zależności od skrzyni biegów. Standardową skrzynią w tym przypadku jest 5-biegowa skrzynia manualna, ale opcjonalnie można nabyć 4-biegowy automat.

Początkowo w Polsce Splash sprzedawany był tylko z mocniejszym silnikiem. W naszym kraju nie jest oferowany wóz z 1,3-litrowym motorem wysokoprężnym produkcji Fiata (75-konna jednostka Multijet z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu common rail).

Najtańsze Suzuki Splash w Polsce kosztuje 41 900 zł (stan z 22.01.2012 r.).

4.09
Ocena na postawie 43 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
TypSamochód osobowy
SegmentA

Generacje Suzuki Splash

Inne modele Suzuki

A - Inne modele

Oceny użytkowników (1)

Suzuki Splash: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Suzuki Swace to Corolla z innym znaczkiem, która trafi do Europy

... Ta hybryda to tak naprawdę Toyota Corolla Touring Sports przemianowana na Suzuki Swace. Co ciekawe, auto trafi do Europy, będąc pełnoprawną hybrydą w ofercie marki dotychczas zdominowanej przez tzw. miękkie hybrydy. ... Współpraca Suzuki i ...

miesiąc temu

Suzuki Swift po liftingu. Polskie ceny modelu

... Odświeżone Suzuki Swift właśnie wjeżdża do polskich salonów. Auto dostało kilka nowych, wizualnych detali oraz nowe elementy wyposażenia. Modernizacji poddano też benzynowy motor 1.2 z systemem miękkiej hybrydy. Ile trzeba zapłacić za ...

4 miesiące temu

Suzuki Splash po faceliftingu wjeżdża do Polski

... Po pierwszych doniesieniach o faceliftingu Suzuki Splash w końcu ukazała się oficjalna informacja producenta. Ujawniono, że odświeżony maluch wjedzie do polskich salonów jeszcze w tym miesiącu. ... Po pierwszych doniesieniach o faceliftingu ...

dawno temu

Suzuki Splash po kuracji odmładzającej

... Suzuki Splash to model segmentu A, który został wprowadzony na rynek w 2008 roku, a jego bliźniaczym modelem jest Opel Agila. Japoński producent jeszcze w tym roku zaprezentuje odświeżoną wersję miejskiego malucha. ... Suzuki Splash to model ...

dawno temu

Test Suzuki Vitary 1.0 BoosterJet: tak dużo za tak niedużo

... Zawsze staram się w samochodach znaleźć coś ciekawego. Jakiś jeden element, który sprawia, że mogę uzasadnić potrzebę istnienia tego modelu. W Suzuki Vitarze to jednak nie jest takie proste ... 1938 Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet (2019) - test ...

5 miesięcy temu

Test: Suzuki Ignis Hybrid 4WD - czym naprawdę jest ten maluch?

... Wydaje mi się, że Suzuki Ignis dalej cierpi na kryzys tożsamości. Czy chce być modnym dodatkiem zwracającym uwagę na ulicy? Czy też może mikroSUV-em, który ma napęd na cztery koła? A może autem miejskim, które wjedzie wszędzie? Ignis sprawdza ...

3 miesiące temu

Suzuki Jimny Pickup istnieje, ale kupicie je tylko w Nowej Zelandii

... Najnowsza odsłona Suzuki Jimny fabrycznie jest dostępna tylko w jednej wersji nadwoziowej, która raczej nie stanowi atrakcyjnej propozycji dla chcących przewozić większe ładunki. Nowozelandzki ... pojazdami osobowymi z otwartą przestrzenią ...

7 miesięcy temu

Suzuki Swift Sport Extreme to tylko koncept. Wielka szkoda

... Suzuki Swift Sport nie cieszy się w Europie oszałamiającą popularnością. Być może uzupełnienie oferty o wersję Extreme pomogłoby zmienić ten stan rzeczy. Niestety auto jest tylko konceptem, który raczej nigdy nie trafi na rynek. A nawet jeśli, ...

10 miesięcy temu

Suzuki RAV4? Efekt współpracy japońskich producentów już za rok

... Suzuki zaprezentuje w trzecim kwartale 2020 roku nowego SUV-a, będącego wyniki współpracy z Toyotą. Wszystko wskazuje na to, że może być to RAV4 Hybrid ze zmienionym znaczkiem. Ale to jeszcze nie wszystko. ... 28711 Wprowadzenie do gamy Suzuki ...

11 miesięcy temu

Suzuki wycofuje dwa modele. Skupi się na crossoverach

... Dwa modele Suzuki - Celerio i Baleno - już niebawem znikną z polskiego rynku. Japońska marka zamierza zmodernizować całą gamę i skupić się na crossoverach oraz pojazdach wykorzystujących system tzw. "miękkiej hybrydy." ... Polski importer marki ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie