Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Citroën C6

Model
Citroën C6 Zobacz 3 zdjęcia

Citroën C6 to luksusowy sedan produkowany przez konsorcjum PSA od 2005 roku w Rennes, we Francji. Zastąpił on model XM po ponad czteroletniej nieobecności francuskiej marki w segmencie E. Pierwszy raz wygląd nowego flagowego modelu Citroëna można było podziwiać już w 1999 roku podczas targów samochodowych w Genewie. Potrzeba było jednak 6 lat, by projekt Lignage dojrzał i stał się autem produkcyjnym.

Nadwozie modelu C6 jest kontrowersyjne. W świecie motoryzacji można je albo kochać, albo nienawidzić. To wzbudzające skrajne emocje auto z pewnością wyróżnia się z tłumu. Na czele długiej maski króluje szeroko rozciągnięte logo marki. Chromowane listwy kończą się w światłach o niespotykanym, nieregularnym i ostrym kształcie. Lampy sięgają daleko w stronę przednich nadkoli. Gdy patrzy się z boku na Citroëna C6, widać przede wszystkim, że auto jest bardzo długie. Podkreślają to ciągnące się daleko za słupek C okna. Łączą się one z tylnymi światłami, które zawijają się wokół krawędzi bagażnika. Są one jedną z cech charakterystycznych modelu. Innym nietypowym rozwiązaniem cechującym model C6 jest tylna szyba wygięta do wewnątrz auta.

Do środka zarówno pasażerowie tylnej kanapy, jak i przednich foteli dostają się przez bezramkowe drzwi. Citroën dołożył wszelkich starań, by wnętrze flagowego okrętu marki było możliwie luksusowe. Dzięki temu C6 ma dobrej jakości materiały oraz nowocześnie zaprojektowany kokpit. Liczba przycisków na konsoli środkowej może nieco onieśmielać. Na szczęście przy projektowaniu zegarów styliści francuskiej marki zdecydowali się na proste i eleganckie rozwiązania. Przed kierowcą widnieje elektroniczny obrotomierz i prędkościomierz. Bieżące parametry jazdy mogą być wyświetlane na przedniej szybie. Nad konsolą środkową umieszczono duży, kolorowy wyświetlacz. Ponieważ C6 to przede wszystkim auto stworzone dla pasażerów, na tylnej kanapie jest bardzo dużo miejsca. Płaska podłoga i komfortowe miejsca z tyłu to niewątpliwe atuty tego modelu.

Wyposażenie modelu C6 obejmuje między innymi skórzaną bądź zamszową tapicerkę, elektrycznie sterowane lusterka, szyby oraz fotele, nawigację satelitarną oraz bardzo dobrej jakości system audio, łącze Bluetooth, dwustrefową klimatyzację i wiele innych. Dzięki hydropneumatycznemu zawieszeniu Hydroactive III+ model C6 gwarantuje komfort jazdy na najwyższym poziomie, według wielu lepszy nawet od czołowych niemieckich graczy w tym segmencie. Dla poprawy bezpieczeństwa Citroën zastosował reflektory kierunkowe, aktywne zagłówki zbliżające się do karku w przypadku uderzenia od tyłu, dwie poduszki powietrzne czołowe, kurtyny powietrzne, poduszkę chroniącą kolana kierowcy oraz cztery poduszki boczne. Dzięki temu model C6 zdobył maksymalną liczbę gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Co ciekawe, był to pierwszy samochód, któremu udało się uzyskać 4 gwiazdki za zachowanie przy zderzeniu z pieszym. To zasługa między innymi aktywnej maski, unoszonej na wysokość 65 mm w czasie 40 ms za pomocą ładunku pirotechnicznego w razie zderzenia. Dzięki temu potrącony człowiek unika obrażeń głowy i ramion od silnika.

Do 2009 roku dostępne były trzy jednostki napędowe dla Citroëna C6. Najsłabsza z nich to 2,2-litrowy motor HDi Biturbo generujący 180 KM i 370 Nm. Najmocniejsza, ale nie gwarantująca najlepszych osiągów to 3-litrowy silnik V6 o mocy 211 KM i momencie obrotowym wynoszącym 290 Nm. Bardzo dobre osiągi i stosunkowo nieduże spalanie zapewnił motor 2,7 V6 HDi Biturbo. Ten diesel osiągał 204 KM i 440 Nm, co pozwalało rozpędzić Citroëna C6 do 230 km/h. Przyspieszenie wynosiło w nim 9,3 s. Od 2009 roku Citroën oferuje tylko jedną jednostkę w swoim flagowym okręcie: 3-litrowy silnik o zapłonie samoczynnym. Z sześciu cylindrów w układzie V motor HDi Biturbo generuje 241 KM i 450 Nm. Dzięki tym parametrom francuska limuzyna rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 8,5 s.

Citroën C6 jest produkowany do tej pory. Najczęściej występują w nim problemy z elektryką. Może się zdarzyć, że komputer pokładowy zasygnalizuje awarię i odetnie dopływ paliwa, mimo że w rzeczywistości nic złego nie będzie się działo z samochodem. Przy niskich temperaturach kłopoty z elektroniką mogą się wzmagać, a liczba sygnalizowanych nieistniejących awarii - wzrastać. Przez większość użytkowników C6 jest jednak chwalony. Osoby decydujące się na zakup tego samochodu otrzymają oryginalne auto o doskonałym komforcie.

4.22
Ocena na postawie 46 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaCitroen
TypSamochód osobowy
SegmentE

Generacje Citroën C6

Inne modele Citroen

E - Inne modele

Oceny użytkowników (6)

Citroën C6: newsy, testy i recenzje

Test: Citroën C5 X – bardzo ciekawe auto z wieloma "ale"

... Już w nazwie "Citroën" można doszukać się analogii do samochodów tej marki. Firma – zamiast postawić kropkę nad "i" – stawia zawsze dwie nad "e". Tworzy ciekawe auta, ale niespójne. Tak jest i w przypadku Citroëna C5 X – pod wieloma względami ...

2 miesiące temu

Citroën C5 X już w salonach. Nie jest przesadnie tani

... Nowy citroën klasy średniej oficjalnie wjechał do polskich salonów. Zaskakuje nie tylko nietypowym designem i charakterem. Niespodzianką dla wielu będzie też bowiem brak diesla i stosunkowo wysokie ceny. ... Citroën C5 X łączy cechy limuzyny i ...

7 miesięcy temu

Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross po liftingu. Po pierwsze wygoda

... Od lat minivany tracą na popularności na rzecz crosoverów i SUV-ów. Francuzi doskonale wiedzą, że tym, którzy myślą o przesiadce do modelu o podwyższonym zawieszeniu, może brakować wygody i praktyczności minivana. Dlatego Citroën stworzył model ...

2 miesiące temu

Ostatni Citroën C6 wyjechał z fabryki

... Po siedmiu latach produkcji jedna z najbardziej szykownych i zdecydowanie oryginalnych limuzyn na rynku motoryzacyjnym kończy swój żywot. Dzisiaj z fabryki Citroëna w mieście Rennes wyjechały ostatnie egzemplarze modelu C6. ... ostatnie ...

dawno temu

Używany Citroën C6 - typowe awarie i problemy

... zupełnie inne zdanie to w rzeczywistości nie jest to żadna nowość. Auta z tego typu nadwoziem pojawiały się na rynku już dobrych kilka dekad temu. Później moda na nie zanikła, ale Citroën od lat 50. i tak konsekwentnie wypuszczał je na rynek. ...

dawno temu

Citroën C1 znika z rynku. Bezpośredniego następcy nie będzie

... segmentu A przestają mieć ekonomiczne uzasadnienie. Nic więc dziwnego, że Citroën nie zdecydował się stworzyć następcy dla C1. 27867 Samochód produkowany we współpracy z Peugeotem i Toyotą w czeskim ... w crossovera własnej konstrukcji, który ...

7 miesięcy temu

Citroën C6 - wersja na rynek chiński (2016)

... Citroën reaktywował koncepcję swojego luksusowego, flagowego modelu. Jednak nie chodzi tym razem o wyrafinowaną stylizacyjnie wersję dla Europy, do jakiej nas przyzwyczaił, a o dużego sedana z przedłużonym rozstawem osi skonstruowanym pod ...

dawno temu

Koniec produkcji w lipcu. Zniknie bardzo lubiany rodzinny model

... Citroën ogłosił oficjalnie koniec produkcji modelu Grand C4 SpaceTourer. Oznacza to zdjęcie z rynku kolejnego klasycznego minivana. To bardzo lubiany model, choć i tak już nie sposób go kupić. ... Citroën C4 Grand SpaceTourer jest produkowany w ...

4 miesiące temu

Test wideo: Citroën ë-C4 - wreszcie jest bez sensu!

... Nowy Citroën ë-C4 jest awangardowy z wyglądu, ma trudną do opisania formę nadwozia i elektryczny napęd. To bez dwóch zdań szalony samochód, ale to samo można było powiedzieć o każdym dobrym aucie tej marki. Czy tak będzie i tym razem? ... Nowy ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie