Citroën C6

Model
Citroën C6 Zobacz 3 zdjęcia

Citroën C6 to luksusowy sedan produkowany przez konsorcjum PSA od 2005 roku w Rennes, we Francji. Zastąpił on model XM po ponad czteroletniej nieobecności francuskiej marki w segmencie E. Pierwszy raz wygląd nowego flagowego modelu Citroëna można było podziwiać już w 1999 roku podczas targów samochodowych w Genewie. Potrzeba było jednak 6 lat, by projekt Lignage dojrzał i stał się autem produkcyjnym.

Nadwozie modelu C6 jest kontrowersyjne. W świecie motoryzacji można je albo kochać, albo nienawidzić. To wzbudzające skrajne emocje auto z pewnością wyróżnia się z tłumu. Na czele długiej maski króluje szeroko rozciągnięte logo marki. Chromowane listwy kończą się w światłach o niespotykanym, nieregularnym i ostrym kształcie. Lampy sięgają daleko w stronę przednich nadkoli. Gdy patrzy się z boku na Citroëna C6, widać przede wszystkim, że auto jest bardzo długie. Podkreślają to ciągnące się daleko za słupek C okna. Łączą się one z tylnymi światłami, które zawijają się wokół krawędzi bagażnika. Są one jedną z cech charakterystycznych modelu. Innym nietypowym rozwiązaniem cechującym model C6 jest tylna szyba wygięta do wewnątrz auta.

Do środka zarówno pasażerowie tylnej kanapy, jak i przednich foteli dostają się przez bezramkowe drzwi. Citroën dołożył wszelkich starań, by wnętrze flagowego okrętu marki było możliwie luksusowe. Dzięki temu C6 ma dobrej jakości materiały oraz nowocześnie zaprojektowany kokpit. Liczba przycisków na konsoli środkowej może nieco onieśmielać. Na szczęście przy projektowaniu zegarów styliści francuskiej marki zdecydowali się na proste i eleganckie rozwiązania. Przed kierowcą widnieje elektroniczny obrotomierz i prędkościomierz. Bieżące parametry jazdy mogą być wyświetlane na przedniej szybie. Nad konsolą środkową umieszczono duży, kolorowy wyświetlacz. Ponieważ C6 to przede wszystkim auto stworzone dla pasażerów, na tylnej kanapie jest bardzo dużo miejsca. Płaska podłoga i komfortowe miejsca z tyłu to niewątpliwe atuty tego modelu.

Wyposażenie modelu C6 obejmuje między innymi skórzaną bądź zamszową tapicerkę, elektrycznie sterowane lusterka, szyby oraz fotele, nawigację satelitarną oraz bardzo dobrej jakości system audio, łącze Bluetooth, dwustrefową klimatyzację i wiele innych. Dzięki hydropneumatycznemu zawieszeniu Hydroactive III+ model C6 gwarantuje komfort jazdy na najwyższym poziomie, według wielu lepszy nawet od czołowych niemieckich graczy w tym segmencie. Dla poprawy bezpieczeństwa Citroën zastosował reflektory kierunkowe, aktywne zagłówki zbliżające się do karku w przypadku uderzenia od tyłu, dwie poduszki powietrzne czołowe, kurtyny powietrzne, poduszkę chroniącą kolana kierowcy oraz cztery poduszki boczne. Dzięki temu model C6 zdobył maksymalną liczbę gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Co ciekawe, był to pierwszy samochód, któremu udało się uzyskać 4 gwiazdki za zachowanie przy zderzeniu z pieszym. To zasługa między innymi aktywnej maski, unoszonej na wysokość 65 mm w czasie 40 ms za pomocą ładunku pirotechnicznego w razie zderzenia. Dzięki temu potrącony człowiek unika obrażeń głowy i ramion od silnika.

Do 2009 roku dostępne były trzy jednostki napędowe dla Citroëna C6. Najsłabsza z nich to 2,2-litrowy motor HDi Biturbo generujący 180 KM i 370 Nm. Najmocniejsza, ale nie gwarantująca najlepszych osiągów to 3-litrowy silnik V6 o mocy 211 KM i momencie obrotowym wynoszącym 290 Nm. Bardzo dobre osiągi i stosunkowo nieduże spalanie zapewnił motor 2,7 V6 HDi Biturbo. Ten diesel osiągał 204 KM i 440 Nm, co pozwalało rozpędzić Citroëna C6 do 230 km/h. Przyspieszenie wynosiło w nim 9,3 s. Od 2009 roku Citroën oferuje tylko jedną jednostkę w swoim flagowym okręcie: 3-litrowy silnik o zapłonie samoczynnym. Z sześciu cylindrów w układzie V motor HDi Biturbo generuje 241 KM i 450 Nm. Dzięki tym parametrom francuska limuzyna rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 8,5 s.

Citroën C6 jest produkowany do tej pory. Najczęściej występują w nim problemy z elektryką. Może się zdarzyć, że komputer pokładowy zasygnalizuje awarię i odetnie dopływ paliwa, mimo że w rzeczywistości nic złego nie będzie się działo z samochodem. Przy niskich temperaturach kłopoty z elektroniką mogą się wzmagać, a liczba sygnalizowanych nieistniejących awarii - wzrastać. Przez większość użytkowników C6 jest jednak chwalony. Osoby decydujące się na zakup tego samochodu otrzymają oryginalne auto o doskonałym komforcie.

4.20
Ocena na postawie 45 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaCitroen
TypSamochód osobowy
SegmentE

Generacje Citroën C6

Inne modele Citroen

E - Inne modele

Oceny użytkowników (5)

Citroën C6: newsy, testy i recenzje

Citroën C5 Aircross debiutuje w wersji Plug-in Hybrid

... Citroën poszedł w ślady bratniego Peugeota i uzupełnił swoją ofertę o hybrydę typu plug-in. Taki napęd zagościł pod maską największego crossovera marki - C5 Aircrossa. Auto wyróżnia się całkiem przyzwoitą mocą, lecz nadal nie jest dostępne z ...

2 tygodnie temu

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Szefowa Citroena potwierdziła. Francuzi wracają z dużą limuzyną

... Dobra wiadomość dla fanów modeli XM i C6. Szefowa Citroena Linda Jackson potwierdziła, że francuski producent pracuje nad zupełnie nową, flagową limuzyną. Na rynku pojawi się najprawdopodobniej za dwa lata. ... ma kontynuować SUV C5 Aircross, ...

6 miesięcy temu

Używany Citroën C5 I w pigułce. Ryzykowny, ale komfortowy francuz

... Pierwszy Citroën C5 zastąpił niezbyt popularny u nas model Xantia i kontynuował tradycję stosowania hydropneumatycznego zawieszenia w aucie klasy średniej. Dziś nawet najmłodsze egzemplarze mają już za sobą 10 lat eksploatacji. Na co zwrócić ...

4 miesiące temu

Citroën C6 [awarie i problemy]

... zupełnie inne zdanie to w rzeczywistości nie jest to żadna nowość. Auta z tego typu nadwoziem pojawiały się na rynku już dobrych kilka dekad temu. Później moda na nie zanikła, ale Citroën od lat 50. i tak konsekwentnie wypuszczał je na rynek. ...

dawno temu

Citroën C5 Aircross, czyli SUV klasy komfort. Zgadzam się

... Rzadko wierzę w hasła kampanii reklamowych i rzeczy wypisane w folderach. Zwłaszcza Francuzom. Jednak w tym przypadku zgadzam się w 100 procentach. Citroën C5 Aircross tworzy nową klasę dla SUV-ów. Klasę komfort. ... Citroën C5 Aircross PureTech ...

8 miesięcy temu

Ostatni Citroën C6 wyjechał z fabryki

... Po siedmiu latach produkcji jedna z najbardziej szykownych i zdecydowanie oryginalnych limuzyn na rynku motoryzacyjnym kończy swój żywot. Dzisiaj z fabryki Citroëna w mieście Rennes wyjechały ostatnie egzemplarze modelu C6. ... ostatnie ...

dawno temu

Citroën C5 Aircross okazał się hitem. PSA zwiększy produkcję

... Wcześniej był sedanem klasy średniej, teraz C5 jest SUV-em. Z poprzednikiem nie ma nic wspólnego, a jedną z najważniejszych różnic jest... ogromne zainteresowanie. Citroën już kilka lat temu podjął ... . Jednocześnie dodano Aircross, które ...

6 miesięcy temu

Wspaniały Citroën SM trafi na aukcję. Niestety cena nie jest niska

... Citroën SM to legendarne francusko-włoskie gran turismo. Auto zostanie niebawem wystawione na jednej z aukcji w Nowej Zelandii. To dość rzadki model, w dodatku zachowany w dobrym stanie, więc cena nie należy do najniższych. ... Królową Elżbietę. ...

3 miesiące temu

Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDi: gdy dużo to wciąż za mało

... Większy, tańszy i oszczędniejszy od SUV-a, choć odrobinę mniej wygodny od minivana. Tak prezentuje się nowy Citroën Berlingo. Dla niektórych ten pojemny samochód może być jednak za mały. Dlatego Francuzi pomyśleli o wersji XL. Nie tylko z bardzo ...

6 miesięcy temu

Citroën debiutuje w Indiach. Uruchomi sprzedaż tanich modeli

... Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Citroën oficjalnie wkracza do Indii. Sprzedaż modeli francuskiego producenta na tamtejszym rynku, wystartuje już w przyszłym roku. Z myślą o mniej zamożnych klientach powstanie specjalna gama budżetowych ...

8 miesięcy temu

Citroën C6 - wersja na rynek chiński (2016)

... Citroën reaktywował koncepcję swojego luksusowego, flagowego modelu. Jednak nie chodzi tym razem o wyrafinowaną stylizacyjnie wersję dla Europy, do jakiej nas przyzwyczaił, a o dużego sedana z przedłużonym rozstawem osi skonstruowanym pod ...

dawno temu

Bertone Mantide - brzydkie kaczątko na sprzedaż

... czy Citroën C1. W 2009 roku powstała jednak niezbyt urodziwa Mantide, którą zaprojektował Jason Gastriota. Ten sam projektant brał udział przy pracach nad Ferrari 599 GTB czy Maserati GranTurismo ... z kolei obfituje w alcantarę i wstawki z ...

miesiąc temu

Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi: rywal Multivana z mocnym napędem

... Citroën Spacetourer wypełnia długo pozostawioną lukę po modelu C8, który z rynku zszedł w 2014 roku. Duży van francuskiego producenta jest też oferowany w wersji dostawczej o dobrze rozpoznawalnej nazwie Jumpy. Co ważne, jest też bazą do ...

10 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie