Alfa Romeo Giulietta

Model
Alfa Romeo Giulietta Zobacz 7 zdjęć

Alfa Romeo Giulietta

Niepraktyczny, drogi w utrzymaniu, a przede wszystkim awaryjny samochód – tak większości kojarzy się Alfa Romeo. Niejeden właściciel Alfy Romeo może to potwierdzić. Włoskie "ślicznotki" kupowały jednak osoby, które szukały auta nietuzinkowego, charakteryzującego się nieprzeciętną stylistyką i charakterem, wyróżniającego się w tłumie. W dzisiejszych czasach coraz trudniej znaleźć na drogach ciekawe, ekstrawagancie samochody. Większość producentów wypuszcza nudne i często podobne do konkurencji auta. Na szczęście są marki, które nie utraciły tożsamości i produkują modele wzbudzające emocje. Do takich należy nowa Alfa Romeo Giulietta.

Alfa Romeo Giulietta to następca dobrze znanego w Polsce modelu 147. Włoski kompakt zadebiutował na targach w Genewie w 2010, został wyprodukowany z okazji stulecia marki. Nowa Giulietta nawiązuje do modelu Giulietta Nova, produkowanego na przełomie lat 70-80. Produkowana od 2010 roku Giulietta miała cechować się nieprzeciętnym wyglądem i praktycznością. Została zbudowana na zupełnie nowej płycie podłogowej. Włoski kompakt mierzy 4,35 m długości, 1,80 m szerokości i 1,46m wysokości. Te liczby sprawiają, że Giulietta jest większa od swoich konkurentów: Audi A3 i BMW serii 1. Te wymiary przekładają się na ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów, narzekać mogą wyżsi pasażerowie siedzący z tyłu z powodu braku miejsca nad głową. Bagażnik ma 350 l pojemności i dość wysoki próg załadunku. Stylizacja deski rozdzielczej wzbudza emocje, ma własny styl, z którego słynie włoska marka.

To samo tyczy się dynamicznej pięciodrzwiowej stylizacji nadwozia: muskularnych linii bocznych, szeroko ustawionych przednich lamp wykonanych w technologii LED z centralnie ułożonym grillem czy też wkomponowanych w nadwozie tylnych klamek.

Samochód dostępny jest w dwóch wersjach: Progression i Distinctive oraz w dwóch pakietach: Premium i Sport.

Podstawowa wersja Giulietty została wyposażona m.in. w elektryczną blokadę dyferencjału Q2, 6 poduszek powietrznych, ręczną klimatyzacje, komputer pokładowy, 16-calowe felgi, system DNA, który dostosowuje pracę silnika, układu kierowniczego i hamulców do wymagań i charakterystyki kierowcy, oraz system gaszenia silnika start/stop.

Wersja wyższa Distinctive zawiera dodatkowo m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzacje, tempomat, skórzaną kierownicę, panel kontrolny z możliwością konfiguracji czy felgi ze stopu lekkich metali.

W pakiecie Premium znajdują się: system Blue&Me, port USB i łącze Bluetooth, czujniki parkowania, deszczu i zmroku czy biksenonowe przednie reflektory.
W pakiecie Sport Giulietta zostaje wyposażona w 17- lub 18-calowe felgi ze stopów lekkich metali, nakładki na pedały, sportowe skórzane siedzenia czy osłony progów.

W ofercie silników znajdują się benzynowe jednostki 1,4 TB o mocy 120 KM, 1,4 TB Multiair o mocy 170 KM, a także sportowa wersja Quadriflogio Verde (QV) 1,8, która generuje 235 KM. Diesle oferowane są w dwóch wersjach: 1,6 JTDM o mocy 105 KM i 2,0 l JTDM o mocy 170 KM. Wszystkie jednostki są sterowane przez 6-stopniową skrzynię manualną. Dodatkowo jednostki Multiair i 2,0 JTDM są oferowane z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Nowa Alfa Romeo Giulietta otrzymała najwyższą ocenę w testach Euro NCAP. O bezpieczeństwo podróżujących dbają m.in.: 6 poduszek powietrznych, łamana kolumna kierownicy, system aktywnych zagłówków anti-whiplash, 6 poduszek powietrznych i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Plusy:
-stylizacja nadwozia
-układ jezdny

Minusy:
-widoczność
-jakość niektórych elementów wnętrza

4.56
Ocena na postawie 24 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaAlfa Romeo
TypSamochód osobowy
SegmentSegment C

Generacje Alfa Romeo Giulietta

Inne modele Alfa Romeo

Segment C - Inne modele

Oceny użytkowników (8)

Alfa Romeo Giulietta: newsy, testy i recenzje

Kia e-Niro - ruszam w poszukiwaniu źródeł energii

Alfa Romeo Giulia GTAm w Polsce. Zostało jeszcze kilka egzemplarzy

... Warta ponad 900 tys. zł Alfa Romeo Giulia GTAm zawitała do Polski. Wyprodukowanych zostanie zaledwie 500 egzemplarzy, a zaporowa cena nie przeszkodziła kilku klientom z Polski w zamówieniu swojego auta. Jedno jest pewne – tak szybkiego pojazdu ...

4 miesiące temu

Peugeot nie wróci do USA. Stellantis woli skupić się na Alfie Romeo

... Liczne zapowiedzi, plany i obietnice właśnie legły w gruzach. Peugeot, który oficjalnie opuścił USA w 1991 roku, po 3 dekadach przerwy miał wrócić za ocean. Tak się jednak nie stanie. Władze koncernu Stellantis wolą skupić się na Alfie Romeo, ...

11 miesięcy temu

Alfa Romeo Giulietta - nowa galeria

... Alfa Romeo Giulietta wcześniej była znana jako model Milano. Ostatecznie jednak Włosi postanowili zmienić nazwę, nawiązując do sportowych modeli z lat 50-tych minionego wieku. Na stronie Alfy Romeo ... pojawiły się kolejne fotki tego samochodu, ...

dawno temu

Alfa Romeo Giulietta z rocznika modelowego 2014 we Frankfurcie

... Alfa Romeo przygotowała dla modelu Giulietta kilka nowości na rok 2014. Wśród nich jest m.in. jednostka wysokoprężna. ... Alfa Romeo przygotowała dla modelu Giulietta kilka nowości na rok 2014. Wśród nich jest m.in. jednostka wysokoprężna. Alfa ...

dawno temu

Alfa Romeo Giulietta Veloce – 200 sztuk dla Polski

... Alfa Romeo Giulietta Veloce to limitowana edycja specjalna auta. 200 egzemplarzy wyjątkowej Giulietty będą mogli kupić polscy klienci. Czym zachęca dopisek Veloce? ... Alfa Romeo Giulietta Veloce to limitowana edycja specjalna auta. 200 ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie