Alfa Romeo Giulietta

Model
Alfa Romeo Giulietta Zobacz 7 zdjęć

Alfa Romeo Giulietta

Niepraktyczny, drogi w utrzymaniu, a przede wszystkim awaryjny samochód – tak większości kojarzy się Alfa Romeo. Niejeden właściciel Alfy Romeo może to potwierdzić. Włoskie "ślicznotki" kupowały jednak osoby, które szukały auta nietuzinkowego, charakteryzującego się nieprzeciętną stylistyką i charakterem, wyróżniającego się w tłumie. W dzisiejszych czasach coraz trudniej znaleźć na drogach ciekawe, ekstrawagancie samochody. Większość producentów wypuszcza nudne i często podobne do konkurencji auta. Na szczęście są marki, które nie utraciły tożsamości i produkują modele wzbudzające emocje. Do takich należy nowa Alfa Romeo Giulietta.

Alfa Romeo Giulietta to następca dobrze znanego w Polsce modelu 147. Włoski kompakt zadebiutował na targach w Genewie w 2010, został wyprodukowany z okazji stulecia marki. Nowa Giulietta nawiązuje do modelu Giulietta Nova, produkowanego na przełomie lat 70-80. Produkowana od 2010 roku Giulietta miała cechować się nieprzeciętnym wyglądem i praktycznością. Została zbudowana na zupełnie nowej płycie podłogowej. Włoski kompakt mierzy 4,35 m długości, 1,80 m szerokości i 1,46m wysokości. Te liczby sprawiają, że Giulietta jest większa od swoich konkurentów: Audi A3 i BMW serii 1. Te wymiary przekładają się na ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów, narzekać mogą wyżsi pasażerowie siedzący z tyłu z powodu braku miejsca nad głową. Bagażnik ma 350 l pojemności i dość wysoki próg załadunku. Stylizacja deski rozdzielczej wzbudza emocje, ma własny styl, z którego słynie włoska marka.

To samo tyczy się dynamicznej pięciodrzwiowej stylizacji nadwozia: muskularnych linii bocznych, szeroko ustawionych przednich lamp wykonanych w technologii LED z centralnie ułożonym grillem czy też wkomponowanych w nadwozie tylnych klamek.

Samochód dostępny jest w dwóch wersjach: Progression i Distinctive oraz w dwóch pakietach: Premium i Sport.

Podstawowa wersja Giulietty została wyposażona m.in. w elektryczną blokadę dyferencjału Q2, 6 poduszek powietrznych, ręczną klimatyzacje, komputer pokładowy, 16-calowe felgi, system DNA, który dostosowuje pracę silnika, układu kierowniczego i hamulców do wymagań i charakterystyki kierowcy, oraz system gaszenia silnika start/stop.

Wersja wyższa Distinctive zawiera dodatkowo m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzacje, tempomat, skórzaną kierownicę, panel kontrolny z możliwością konfiguracji czy felgi ze stopu lekkich metali.

W pakiecie Premium znajdują się: system Blue&Me, port USB i łącze Bluetooth, czujniki parkowania, deszczu i zmroku czy biksenonowe przednie reflektory.
W pakiecie Sport Giulietta zostaje wyposażona w 17- lub 18-calowe felgi ze stopów lekkich metali, nakładki na pedały, sportowe skórzane siedzenia czy osłony progów.

W ofercie silników znajdują się benzynowe jednostki 1,4 TB o mocy 120 KM, 1,4 TB Multiair o mocy 170 KM, a także sportowa wersja Quadriflogio Verde (QV) 1,8, która generuje 235 KM. Diesle oferowane są w dwóch wersjach: 1,6 JTDM o mocy 105 KM i 2,0 l JTDM o mocy 170 KM. Wszystkie jednostki są sterowane przez 6-stopniową skrzynię manualną. Dodatkowo jednostki Multiair i 2,0 JTDM są oferowane z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Nowa Alfa Romeo Giulietta otrzymała najwyższą ocenę w testach Euro NCAP. O bezpieczeństwo podróżujących dbają m.in.: 6 poduszek powietrznych, łamana kolumna kierownicy, system aktywnych zagłówków anti-whiplash, 6 poduszek powietrznych i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Plusy:
-stylizacja nadwozia
-układ jezdny

Minusy:
-widoczność
-jakość niektórych elementów wnętrza

4.54
Ocena na postawie 23 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaAlfa Romeo
TypSamochód osobowy
SegmentSegment C

Generacje Alfa Romeo Giulietta

Inne modele Alfa Romeo

Segment C - Inne modele

Oceny użytkowników (7)

Alfa Romeo Giulietta: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Test: Alfa Romeo Stelvio Veloce - uwielbiam, tylko nie z dieslem

... Większe SUV-y najlepiej spisują się z dieslem pod maską, ale dużym. Niewielka jednostka Alfy Romeo Stelvio nie spełnia oczekiwań, choć spala nieduże ilości paliwa. Tylko czy naprawdę tego oczekujemy od samochodu w wersji Veloce, co po włosku ...

miesiąc temu

Używana Alfa Romeo 156 w pigułce – taniej już nie będzie

... Jeśli kiedykolwiek Alfa Romeo 156 była na liście waszych motoryzacyjnych marzeń, to właśnie teraz jest czas na jego spełnienie. Te samochody są już tak tanie, że nie należy się spodziewać spadku cen. Prędzej wzrostu, bo ładniejszych egzemplarzy ...

3 miesiące temu

Przejechali 400 tys. km nową alfą romeo. Obyło się bez awarii

... Modele Alfy Romeo się psują, a współczesne auta są projektowane tak, by wyzionęły ducha po 150 tys km. Giulia z dieslem, która od kilku lat dzielnie służy w holenderskiej firmie, miażdży te stereotypy. Jeden z użytkowników modelu właśnie ...

7 miesięcy temu

Używana Alfa Romeo Giulietta: solidna włoska robota

... Alfa Romeo Giulietta jest obecnie najstarszym modelem segmentu C dostępnym wciąż na rynku. Pierwsze egzemplarze pierwszej i jak dotąd jedynej generacji pochodzą z 2010 roku. Jesteśmy więc w wyjątkowo ... jest z zupełnie innej bajki. Jednak wcale ...

dawno temu

Jeep i Alfa Romeo w abonamencie – proste zasady, duże korzyści

... Nowa, atrakcyjna cenowo oferta abonamentowa na wybrane modele samochodów marek Jeep i Alfa Romeo. ... na stronach https://abonament.jeep.pl i https://abonament.alfaromeo.pl. Grupa FCA wraz z dealerami rusza z nowym programem abonamentowym na ...

8 miesięcy temu

Alfa Romeo Giulietta - nowa galeria

... Alfa Romeo Giulietta wcześniej była znana jako model Milano. Ostatecznie jednak Włosi postanowili zmienić nazwę, nawiązując do sportowych modeli z lat 50-tych minionego wieku. Na stronie Alfy Romeo ... pojawiły się kolejne fotki tego samochodu, ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie