Lancia Ypsilon 3 generacji

Generacja
Lancia Ypsilon 3 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Ypsilon to model małego samochodu (segment B) produkowanego od 1994 roku przez firmę Lancia, należącą do włoskiego koncernu Fiat.

Rozpoczęcie produkcji Ypsilona III przypadło na rok 2011, najpierw jednak przedstawiono ten wóz na salonie samochodowym w Genewie. Początkowo samochód miał być wytwarzany we Włoszech, jednak w końcu produkcja rozpoczęła się w fiatowskiej fabryce w Tychach, w Polsce. Włosi zdecydowali się na przeniesienie produkcji Fiata Pandy III do Włoch, a w zamian w Polsce rozpoczęto wytwarzanie Ypsilona.

Była to decyzja, która wzbudziła wiele emocji. W Polsce oznaczało to zmniejszenie liczby zatrudnionych osób, ponieważ produkcja Lancii miała być mniejsza niż Fiata. Dodatkowo produkty z tyskiej fabryki cieszyły się dużym uznaniem. Wytwarzane w Polsce Fiaty Panda były bardzo dobrze zmontowane.
Włosi podjęli jednak taką decyzję ze względu na kryzys w swoim państwie. Dzięki takiemu rozwiązaniu, mimo podniesienia kosztów produkcji Pandy, możliwe było zatrudnienie sporej liczby Włochów przy produkcji nowego wozu.

Nowy model Lancii charakteryzuje się niepowtarzalnym kształtem nadwozia. Z wyglądu auto zupełnie nie przypomina poprzedniczek. Przód zdominowany jest przez dużą osłonę chłodnicy, przywodzącą na myśl atrapy z amerykańskich samochodów. Podobne wrażenie może sprawiać pokrywa silnika.
Przednie światła nie są zupełnie podobne do Ypsilona II, ale w tylnych pozostawiono styl znany ze starszego modelu. W przeciwieństwie do auta drugiej generacji nowa Lancia jest wytwarzana tylko jako 5-drzwiowy hatchback (Ypsilon II dostępny był tylko jako samochód 3-drzwiowy). Styliści zdecydowali się jednak na ukrycie tylnych drzwi. Ich klamka znajduje się wysoko przy górnej krawędzi dachu, co w połączeniu z biegnącą mocno ku górze dolną linią okien sprawia, że samochód wygląda na 3-drzwiowy.
W Ypsilonie III kierowca może mieć spory problem z widocznością. Ukształtowanie tylnych bocznych okien oraz bardzo szeroki tylny słupek skutecznie utrudniają obserwację drogi. Wysokie osoby mogą mieć problem z zajęciem prawidłowej pozycji za kierownicą. W ogóle Ypsilon nie grzeszy ilością miejsca, co jest szczególnie odczuwalne z tyłu. Gdy przednie fotele są przesunięte maksymalnie do tyłu, na tylnej kanapie mogą podróżować w zasadzie tylko dzieci.

Przyczyną tego jest niewielki rozstaw osi i w ogóle niewielkie rozmiary zewnętrzne samochodu. Rozstaw osi wzrósł w porównaniu z Ypsilonem II o zaledwie 2 mm.

W Ypsilonie bagażnik jest raczej symboliczny, choć sprawę ratuje możliwość złożenia oparcia tylnej kanapy (dzielone). Powiększa to trochę przestrzeń bagażową.

Za to jakość zastosowanych w środku materiałów jest najlepsza spośród wszystkich samochodów segmentu B i przebija też wiele aut kompaktowych. Nie można także narzekać na spasowanie wszystkich elementów w kabinie pasażerskiej.

Lancia Ypsilon III w tej chwili dostępna jest z trzema silnikami. Najmniejszy i najsłabszy jest 1,2-litrowy benzynowiec o 8 zaworach. Ma on moc zaledwie 69 KM. Lepszą dynamikę gwarantuje 0,9-litrowy silnik z systemem TwinAir, który rozwija 85 KM. Najwięcej mocy ma 1,3-litrowy turbodiesel Multijet. Silnik ten generuje 95 KM mocy maksymalnej przy 4000 obr./min i moment obrotowy na poziomie 200 Nm. Dzięki niemu auto osiąga prędkość 183 km/h, a do 100 km/h przyspiesza w 11,4 s.

Problematycznie działa za to system Start & Stop, który potrafi zdławić tę ostatnią jednostkę napędową w zaskakującym momencie.

Ponieważ Lancia Ypsilon III jest samochodem nowym, trudno powiedzieć coś o jej usterkowości.

4.10
Ocena na postawie 43 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Lancia Ypsilon 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Nowa czy odświeżona Lancia Ypsilon (2015)?

... Produkowana w tyskiej fabryce Lancia Ypsilon niedługo po prezentacji nowego Fiata 500 przeszła odświeżający lifting. Co ciekawe, Fiat Chrysler Automobiles twierdzi, że to nowy model. ... O ile o Fiacie 500 można powiedzieć, że jest nowym ...

dawno temu

Lancia Ypsilon ELLE - dla kobiet z klasą

... Historia Lancii Ypsilon sięga roku 1996, kiedy to zaczęto produkować włoskie supermini. Od tego czasu jest ona wciąż produkowana, ale przeszła kilka zmian stylistycznych. Ta najbardziej zauważalna ... miała miejsce w 2003 roku, kiedy to zupełnie ...

dawno temu

Greta Thunberg dostała Teslę Model 3 od Arnolda Schwarzeneggera

... najwyraźniej zrobiły duże wrażenie na Arnoldzie Schwarzeneggerze, skoro zdecydował się on podarować jej Teslę Model 3. ... się po Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, pomiędzy wydarzeniami związanymi z ochroną środowiska i klimatu. Arnold stanął na ...

2 tygodnie temu

Lancia zostaje z samym Ypsilonem

... Wiadomo, jakie będą dalsze losy Lancii. Niestety, przyszłość legendarnej włoskiej marki nie maluje się w różowych barwach. ... wyłącznie Ypsilona, czyli małego, modnego mieszczucha. Jego żywot dobiegnie końca w 2018 roku. Co będzie później? ...

dawno temu

Lancia Ypsilon III 1.2 8V 60 KM - inna niż myślisz

... Lancia Ypsilon, czyli Lancia Y, bo w alfabecie włoskim tak nazywa się ta litera. Nazewnictwo aut, to szczególnie ciekawy i głęboki temat. Gdyby nazwać samochód po naszemu byłaby to Lancia Igrek ... jeszcze długo ale nie o to tutaj chodzi. Lancia ...

dawno temu

Lancia Ypsilon S 1,2 Momo Design - test

... Lancia zabiera z piaskownicy swoje zabawki, ale nie wszystkie. W grze o segment B zostaje model Ypsilon, który mimo sprzedaży rzędu 400 sztuk rocznie jest dość rzadkim widokiem na naszych drogach ... Lancia Ypsilon S 1,2 Momo Design - test 1938 ...

dawno temu

Volkswagen ID.3 pokazany. Elektryczny hatchback ma do 550 km zasięgu

... Do 550 km zasięgu, wnętrze rozmiarów Passata i przystępna cena. To obiecywał Volkswagen, gdy zapowiadał ID.3 i wygląda na to, że wszystko udało się spełnić. Auto zostało oficjalnie zaprezentowane na salonie samochodowym we Frankfurcie. ... Długo ...

miesiąc temu

Lancia Ypsilon na sztandary

... także nowa wersja auta, która po raz pierwszy w swojej historii otrzyma pięciodrzwiowe nadwozie. Zdaniem przedstawicieli grupy Fiata, to zdecydowanie zwiększy szansę Lancii Ypsilon na sukces sprzedażowy ... postawiono na styl, nie na ...

dawno temu

Lancia Thema do serwisu. 31 właścicieli może mieć problem

... W rzadko spotykanej i nieprodukowanej już Lancii Themie może dojść do poważnej awarii tempomatu, a w związku z tym do niekontrolowanej zmiany prędkości. Informujemy o tym, ponieważ usterka ma duży wpływ na bezpieczeństwo. ... Akcja serwisowa ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie