Hyundai Genesis Coupe

Model
Hyundai Genesis Coupe Zobacz 5 zdjęć

Genesis Coupé to niewielki sportowy samochód produkowany od 2008 roku przez wielobranżowy południowokoreański koncern Hyundai. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co limuzyna o nazwie Genesis. Genesis Coupé jest następcą modelu znanego w Polsce jako Coupé, a w wielu innych krajach nazywanego Tiburon. Ponieważ Coupé nie był pełnowartościowym samochodem sportowym, Hyundai unika porównań Genesisa Coupé i starszego Tiburona.

Debiut Genesisa Coupé przypadł na salon samochodowy w Nowym Jorku w 2008 roku. Koreańska firma nieprzypadkowo wybrała właśnie tę imprezę – Genesis Coupé jest adresowany głównie do amerykańskich klientów, którzy chcieliby nabyć niewielki sportowy samochód za niewygórowaną cenę.
Samochód pojawił się w sprzedaży 2008 roku w Korei Południowej, a rok później jako model rocznikowy 2010 został wprowadzony na rynek amerykański.

Nadwozie Genesisa Coupé jest spore i wygląda bardzo sportowo. Samochód ma interesujące światła przednie i tylne.

Mierzące ponad 4,6 m długości coupé jest klasyfikowane jako samochód 2+2-miejscowy, co oznacza w rzeczywistości, że jest to wóz 2-miejscowy. Tylne fotele, małe i ciasne nadają się tylko do przewozu dzieci lub bagażu. Problem jest też z zajęciem na nich miejsca. Z przodu przestrzeni jest znacznie więcej i zarówno kierowca, jak i pasażer nie mogą narzekać na brak miejsca na nogi lub nad głowami.

W zależności od rynku Genesis Coupé już w podstawowej wersji może mieć skórzaną tapicerkę.

W porównaniu z poprzednikiem Genesis ma znacznie lepiej i nowocześniej wykonane wnętrze. Wśród elementów wyposażenia są np. klimatyzacja czy wysokiej jakości system audio.

Genesis Coupé wytwarzany jest z dwoma silnikami. Mniejszy z nich to motor o czterech cylindrach o łącznej objętości skokowej 2,0 l. Silnik jest wyposażony w turbosprężarkę i rozwija moc 210 KM. Standardowo z tym motorem łączona jest 6-biegowa manualna skrzynia biegów, którą za dopłatą (w Polsce 7000 zł) można zamienić na 5-biegową, automatyczną skrzynię.

Większy silnik to jednostka V6 z rodziny Lambda. Motor nie ma doładowania, ale za to jego objętość skokowa wynosi aż 3,8 l. W zależności od rynku silnik generuje różną moc. Na przykład w Polsce ta V-szóstka rozwija 303 KM, ale w odmianie koreańskiej lub amerykańskiej pod maską Hyundaia znajduje się aż 350 KM mocy maksymalnej.

Również w przypadku tego motoru standardem jest 6-biegowa, manualna skrzynia, ale można zażyczyć sobie montażu (w Polsce za 8000 zł) skrzyni automatycznej. To urządzenie ma również 6 biegów, a jest wyprodukowane przez renomowaną niemiecką firmę ZF.

Ważący nieco ponad 1500 kg samochód ma napędzane tylko tylne koła, a w jego moście znajduje się mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu typu torsen. Hamulce do Genesisa Coupé przygotowała włoska firma Brembo.

Od początku produkcji Genesisa Coupé pojawiały się jego wersje specjalne i dodatki do tego wozu (w Polsce nie ma). Na przykład odmiana R z 2-litrowym silnikiem w standardzie ma 19-calowe felgi i sztywniejsze zawieszenie oraz pakiet skromnych spojlerów. Usunięto z niej jednak Bluetooth®, chromowane akcenty we wnętrzu czy też przyciski do sterowania radiem z koła kierownicy.

Od roku 2011 w wersjach R (oba silniki) nie montuje się też nawigacji z 6,5-calowym ekranem dotykowym czy systemu automatycznego włączania świateł głównych po zmroku.

W przyszłym roku w modelu rocznikowym 2013 zostaną dokonane drobne zmiany w wyglądzie zewnętrznym samochodu, a mniejszy, 2-litrowy silnik z doładowaniem będzie rozwijał moc 275 KM zamiast 210 KM.

W Polsce Genesis Coupé kosztuje ok. 115 tys. zł (grudzień 2011). Na tyle wyceniono najtańszą wersję z 2-litrowym silnikiem.

3.81
Ocena na postawie 18 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Hyundai Genesis Coupe: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie