Suzuki iV-4 – koncept nowego SUV-a [Frankfurt 2013]

Na targach IAA 2013 we Frankfurcie Suzuki zaprezentowało koncept nowego SUV-a. Auto otrzymało oznaczenie iV-4.

Suzuki iV-4Suzuki iV-4
Piotr Ślusarczyk

Na targach IAA 2013 we Frankfurcie Suzuki zaprezentowało koncept nowego SUV-a. Auto otrzymało oznaczenie iV-4.

Suzuki iV-4 mierzy 4215 mm długości, 1850 szerokości oraz 1665 mm wysokości. Rozstaw osi auta to równe 2500 mm. Samochód w kolorze Brilliant Turquoise Metallic postawiono na 20-calowych felgach z oponami w rozmiarze 235/55 R20.

Suzuki iV-4 to crossover z napędem na cztery koła, który posiada „DNA przeszczepione z innych SUV-ów marki”. Producent nie ukrywa, że ma plany produkcyjne względem podobnego auta. Pierwsze egzemplarze samochodu stworzonego w oparciu o koncept iV-4 będą wyjeżdzać z węgierskiej fabryki Magyar już w 2015 roku.

Suzuki iV-4
Suzuki iV-4

Suzuki zapowiada, że produkcyjny SUV będzie posiadał niską masę własną oraz, że zadowoli zwracających uwagę na niską emisję CO2. Auto będzie wyposażone w najnowszą generację napędu ALLGRIP (4WD).

Tak Suzuki wyjaśnia nazwę konceptu:

  • i – indywidualność,
  • v – vehicle (pojazd),
  • 4 – napęd na cztery koła.

[aktualizacja 11 września]

W galerii możecie zobaczyć fotografie prezentujące iV-4 na stoisku Suzuki we Frankfurcie.

Obraz

iV-4 – koncepcyjny SUV Suzuki

Podczas 65. salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie Suzuki prezentuje model iV-4 - najnowszy koncepcyjny SUV o kompaktowych rozmiarach.

Od rozpoczęcia produkcji serii LJ w 1970 roku, Suzuki stale poszerza swoją gamę samochodów typu SUV, wprowadzając kolejne modele: Vitara (1988 r.), Jimmy (1998 r.) oraz Grand Vitara (2005 r.). Będąc pionierem kompaktowych SUV-ów, marka Suzuki prezentuje wizję koncepcyjnego modelu iV-4. Jego produkcyjna wersja będzie oferować  doskonałe własności jezdne przy zachowaniu kompaktowych rozmiarów nadwozia.

Rozwój koncepcji

iV-4 ma DNA przeszczepione z innych SUV-ów marki. Wyróżnia go zdecydowany projekt nadwozia, który czerpie z tradycji kompaktowych SUV-ów Suzuki. iV-4 to dzielny i bezkompromisowy SUV. Pozwala kierowcy na świetną zabawę - pokonywanie i  zdobywanie różnych terenów, zgodnie z hasłem „Grab your field”. Nowy model z napędem 4x4 będzie kierowany do osób, które chcą, aby samochód podkreślał ich indywidualność i styl. Nazwa iV-4 to skrót od: „i” jak „indywidualność”, „v” – vehicle, czyli pojazd i „4” – napęd na 4 koła.

Design nadwozia

  • iV-4 jest wierny tradycyjnemu wzornictwu SUV-ów Suzuki – zachowano proste, eleganckie linie, muskularną maskę i charakterystyczną osłonę chłodnicy. Jego design jest jednocześnie futurystyczny, dzięki takim detalom, jak wyrazista linia nadwozia oraz nowa generacja świateł przeciwmgłowych z czujnikiem laserowym.
  • Duży rozmiar kół oraz kształt felg to detale świadczące o doskonałych właściwościach jezdnych i wytrzymałości SUV-a.
  • Turkusowy kolor nadwozia - Brilliant Turquoise Metallic – jest wyjątkowy, niezwykle intensywny i głęboki.

Wymiary iV-4

  • Długość całkowita 4,215 (mm)
  • Szerokość całkowita 1,850 (mm)
  • Wysokość całkowita 1,665 (mm)
  • Rozstaw osi 2,500 (mm)
  • Rozmiar opon 235/55R20

Plany względem modelu produkcyjnego

Model produkcyjny stworzony w oparciu o koncepcyjny iV-4 będzie SUV-em spełniającym współczesne oczekiwania, charakteryzując się niską masą własną oraz jedną z najniższych wartości emisji CO2 w swojej klasie. Przyjazny dla środowiska, będzie także wyposażony w najnowszą generację napędu ALLGRIP (4WD), która zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa oraz znakomite własności jezdne w terenie. iV-4 będzie oferować połączenie interesującego designu oraz właściwości terenowych, które przekraczają możliwości typowych SUV-ów dostępnych obecnie na rynku.

Suzuki rozpocznie produkcję modelu seryjnego na bazie iV-4 w węgierskiej fabryce Magyar Suzuki  w 2015 roku.

  • Suzuki iV-4
  • Obraz
  • Obraz
  • Suzuki iV-4
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/15] Suzuki iV-4 Źródło zdjęć: |

Źródło: Suzuki

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km