Sprzedaż Porsche w 2022 r. Elektryczna limuzyna popularniejsza od spalinowej, ale rządzą SUV‑y

Porsche pochwaliło się wynikami sprzedaży za zeszły rok. Mimo kłopotów z dostępnością półprzewodników, wojny w Ukrainie i innych kryzysów, firmie udało się zwiększyć dostawy aut na świecie o 3 proc. w porównaniu z 2021 r. Popularność poszczególnych modeli nie zaskakuje – z jednym wyjątkiem.

Gama modelowa Porsche w 2022 r.: 911, Taycan, Macan, 718, Cayenne, Panamera
Gama modelowa Porsche w 2022 r.: 911, Taycan, Macan, 718, Cayenne, Panamera
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe, Porsche
Błażej Buliński

16.01.2023 | aktual.: 16.01.2023 15:45

Porsche to kolejna luksusowa marka, która 2022 rok może zaliczyć do biznesowo udanych. Mimo trwającej w Ukrainie wojny, trudności z globalnymi łańcuchami dostaw czy kolejnymi lockdownami w Chinach, firmie udało się dostarczyć klientom 309 884 nowych samochodów. To o 3 procent więcej niż w 2021 r.

Najchętniej wybieranym modelem był Cayenne – SUV, który w 2022 roku świętował swoje 20-lecie, osiągnął wynik 95 604 sztuk. Na drugim miejscu uplasował się mniejszy z SUV-ów, Macan, którego wybrało 86 724 klientów. Podium sprzedaży Porsche w 2022 roku zamyka duchowy rdzeń marki: model 911 znalazł 40 410 nabywców, czyli o 5 proc. więcej niż w 2021 r. Umacniająca się pozycja legendy Porsche powinna cieszyć miłośników marki.

Ciekawie prezentuje się rywalizacja między limuzynami: to elektrycznego Taycana w największym stopniu dotknęły problemy związane z ograniczoną dostępnością akumulatorów i innych podzespołów, przez co zanotował 16-procentowy spadek sprzedaży. Mimo tego, z wynikiem 34 801 dostaw, Taycanowi udało się uplasować przed spalinową i hybrydową Panamerą, którą wydano 34 142 nowym właścicielom – dla Panamery jest to o 13 proc. lepszy wynik niż przed rokiem. Z kolei najmniejsze i najtańsze modele Porsche – 718 Boxster718 Cayman – łącznie sprzedały się w liczbie 18 203 sztuk.

Gdzie w 2022 roku sprzedało się najwięcej Porsche na świecie i ile w Polsce?

Na największym dla siebie rynku, który stanowi niemal 1/3 globalnej sprzedaży marki, Porsche zanotowało jednak 2-procentowy spadek rejestracji: Chińczycy kupili 93 286 aut producenta ze Stuttgartu-Zuffenhausen, o 2385 mniej niż przed rokiem. Europa depcze Chinom po piętach, wszak poprawiła swój wynik o blisko 6 proc. – na Starym Kontynencie sprzedaż Porsche w 2022 roku wyniosła 92 197 sztuk, z czego 29 512 aut zarejestrowano w Niemczech. Klientom w Ameryce Północnej Porsche dostarczyło 79 260 samochodów, a na rynkach "zamorskich i wschodzących" – jak producent podaje w swoich statystykach – 45 141 aut. W Polsce natomiast zarejestrowano 2998 nowych porsche.

Wybrane dla Ciebie