Revozport F12berlinetta RZF‑12 (2013)
08.05.2013 18:00, aktual.: 07.10.2022 21:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po tak renomowanej firmie jak Novitec i tak znanej jak Mansory tuningiem Ferrari F12berlinetty zajmują się mniejsze przedsiębiorstwa. Najnowszą propozycją dotyczącą modyfikacji wozu z Italii jest projekt Revozport zwany RZF-12.
Niedawno włoski magazyn Quattroruote przeprowadził kompleksowy test Ferrari F12. Potwierdziło się, że Włosi na początek zawsze podają masę suchego samochodu. Obecnie Ferrari informuje, że z płynami F12berlinetta waży 1630 kg, ale jeśli jest uzbrojona w pakiet Lightweight. Początkowo Włosi informowali, że waga wozu oscyluje w granicach 1525 kg. Często zapominali dodać w materiałach prasowych, że chodzi o tzw. masę suchego pojazdu. W związku z „zaniżaniem” wagi przez Ferrari można włożyć między bajki ich obietnice, że LaFerrari waży 1255 kg. Moim zdaniem 1400 kg to najmniej, ile może ważyć super-Ferrari.
Dziennikarze włoskiego czasopisma zważyli swoją maszynę (F12berlinettę) i wyszło, że jej masa to aż 1700 kg, a z kierowcą i przyrządami pomiarowymi bolid ważył 1799 kg. Wóz jest bardzo ciężki, ale tym bardziej imponują w nim czasy przyspieszeń. 100 km/h gran turismo ma na liczniku po 3,00 s, a 200 km/h już po 8,80 s! Prędkość maksymalna badanego coupé wyniosła 345 km/h.
Swoje znakomite osiągi F12berlinetta zawdzięcza przede wszystkim 6,3-litrowemu silnikowi V12 (jego zmodernizowana wersja napędza LaFerrari). Wolnossąca jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa gwarantuje moc 740 KM przy 8250 obr./min i maksymalny moment obrotowy 690 Nm przy 6000 obr./min.
Niestety, Revozport nie ingerowało w parametry motoru, więc osiągi drogowe Ferrari F12berlinetty pozostaną na niezmienionym poziomie. Pakiet RZF-12 to przede wszystkim zmiany wizualne, choć nie tylko.
Wszystkie dodatki do karoserii serwowane przez tunera są zrobione z kompozytu węglowego, a składają się na nie takie części jak przedni splitter, listwy mocowane do progów, niewielki spojler na pokrywie bagażnika, osłona światła przeciwmgielnego oraz dyfuzor. Ta ostatnia część wygląda identycznie z seryjną. Za wszystkie części trzeba zapłacić ponad 9500 dolarów.
Kolejne prawie 12 tysięcy dolarów można wydać na wydech i osłony silnika. Wyceniany na niespełna 5000 dolarów sportowy układ wydechowy jest wykonany ze stopów tytanu. Obudowy jednostki napędowej to detale z włókien węglowych, którymi osłonięto większość urządzeń pod maską Ferrari z wyłączeniem silnika.
Kompletny tuning w ramach pakietu RZF-12 to wydatek 21 280 dolarów.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V12, 65supo/sup
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6262 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 740 KM przy 8250 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 118,17 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 690 Nm przy 6000 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa F1
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
- Koła przednie: 20”
- Koła tylne: 20”
- Opony przednie: 255/35 R 20
- Opony tylne: 315/35 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1700 kg (zmierzona)
- Stosunek masy do mocy: 2,30 kg/KM
- Długość: 4618 mm
- Szerokość: 1942 mm
- Wysokość: 1273 mm
- Rozstaw osi: 2720 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,00 s
- Przyspieszenie 0-200 km/h: 8,80 s
- Prędkość maksymalna: 345 km/h
Źródło: automobilesreview