Samochody używaneRenaultUżywane Renault Mégane III - typowe awarie i problemy

Używane Renault Mégane III - typowe awarie i problemy

Renault Mégane to ważny gracz w segmencie C, wiele osób nie decyduje się jednak na ten samochód z obawy przed dużym natężeniem uciążliwych usterek. Nowa francuzka jest jednak dużo lepsza niż jej kapryśna poprzedniczka.

Renault Megane 3
Renault Megane 3
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Renault
Artur Kuśmierzak

30.12.2012 | aktual.: 30.03.2023 10:33

Historia modelu

Auto spotkało się z ciepłym przyjęciem i rewelacyjnie się sprzedawało niemal w całej Europie. Z kolei Mégane II szokowała odważną stylizacją, a ze względu na wysoką awaryjność do dziś nie cieszy się najlepszą opinią.

Na szczęście Renault postanowiło coś z tym zrobić i III generacja auta jest już znacznie lepsza. Nie tylko pod względem technologii i wykończenia wnętrza, ale również trwałości podzespołów mechanicznych. Auto zostało zaprezentowane po raz pierwszy w 2008 roku na targach motoryzacyjnych w Paryżu.

Kilka miesięcy później w salonach pojawiły się odmiany hatchback i coupé. W następnym roku do oferty dołączyła wersja kombi, a w roku 2010 CC z otwieranym dachem.

Renault Megane 3
Renault Megane 3© mat. prasowe / Renault

Kilka miesięcy temu samochód przeszedł drobny facelifting. Zmiany widać głównie z przodu, gdzie pojawił się nowy pas przedni z diodami LED do jazdy dziennej. W odświeżonej ofercie Renault Mégane nie mogło zabraknąć też nowych wzorów felg i tapicerki, a także lepszego systemu audio. Na drobne zmiany zdecydowano się również w palecie silnikowej.

Silniki

  • R4 1,2 TCe (115 KM)
  • R4 1,4 TCe (130 KM)
  • R4 1,6 (100-110 KM)
  • R4 2,0 (143 KM)
  • R4 2,0 TCe (180 KM)
  • R4 2,0 Turbo (250-265 KM) wersje RS i RS Trophy

Diesle:

  • R4 1,5 dCi (85,90,105-110 KM)
  • R4 1,9 dCi (130 KM)
  • R4 2,0 dCi (150-160 KM)

Jak na francuski kompakt przystało Renault Mégane oferuje tak bogaty wybór silników, że każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Spośród jednostek benzynowych najbardziej racjonalnymi propozycjami wydają się być motory 1,6 i 2,0 l. Ich elastyczność i dynamika jest raczej przeciętna w stosunku do 1,4 i 2,0 TCe trzeba jednak pamiętać, że to konstrukcje downsizingowe – nie wiadomo jak się będą sprawować w przyszłości.

Najwięcej przyjemności z jazdy dają topowe odmiany RS i RS Trophy, ale jak to w przypadku hot-hatchy bywa sporo palą. Nawet ponad 13 l/100 km w mieście.

Renault Megane 3
Renault Megane 3© mat. prasowe / Renault

Egzemplarze z dieslami pod maską jak na razie nie sprawiają jeszcze problemów. Silniki 1,5 dCi i 1,9 dCi były już jednak montowane w poprzedniej generacji tego modelu i często się psuły. W tej słabszej jednostce dochodziło do uszkodzenia układu wtryskowego, tą mocniejszą trapiły jeszcze awarie turbosprężarki i dwumasowego koła zamachowego. Nie wiadomo jednak czy w Renault Mégane III wyeliminowano już te usterki.

Najlepiej zapowiada się nowszy silnik 2,0 dCi, który znajdziemy też w Lagunie III niestety taka wersja jest praktycznie nie do znalezienia w Polsce. Przed zakupem Diesla koniecznie sprawdźcie filtr cząstek stałych.

Awaryjność

W niektórych egzemplarzach wariuje elektronika. Awarie kart Hands Free, szwankujące czujniki systemu ABS, niepoprawna praca sterownika silnika czy niedziałająca klimatyzacja to na szczęście jeszcze niegroźne przypadłości. Z innych drobnych niedomagań warto wymienić jeszcze: samoistnie pękającą przednią szybę, zapiekającą się linkę hamulca ręcznego, skrzypiące elektrycznie składane lusterka oraz uszkodzenia wybieraka skrzyni biegów.

Naszym zdaniem

Na pochwałę zasługuje też atrakcyjna cena, na rynku aut używanych Renault Mégane III kosztuje od około 24 000 do 69 000 zł. Kupując ten model należy obawiać się przede wszystkim: drogich części zamiennych, niepewnych diesli, sporadycznych problemów z elektroniką oraz sporej utraty wartości. Szczególną uwagę należy zwrócić na egzemplarze sprowadzone z Francji, większość z nich ma już za sobą poważne wypadki.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)