Rajd Barbórka po raz trzeci dla Kajetana Kajetanowicza

Rajdowy mistrz Europy potwierdził dziś klasę w 53. Rajdzie Barbórka. Kajetan zaliczył hat trick jako czwarty kierowca w historii tej imprezy. Zdeklasował również rywali na słynnym Kryterium Karowej.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Kamil Cichocki / Automobilklub Polski
Marcin Łobodziński

Kajto wygrał tylko dwie próby w Rajdzie Barbórka, ale to wystarczyło do odniesienia trzeciego w karierze zwycięstwa. Impreza rozpoczęła się na torze Służewiec. Próbę tę wygrał Jakub Brzeziński, który odniósł zwycięstwo również na kończącym rajd drugim przejeździe Bemowa. OS2 na PGE Narodowym padł łupem Bryana Bouffiera, ale to Wojtek Chuchała, który dwukrotnie trzeci w wynikach uzyskał bardzo skromną, bo wynoszącą 0,45 s przewagę nad Michałem Ratajczykiem został liderem po tej próbie. Brzeziński dostał tu karę 5 minut za pojechanie niewłaściwą drogą. Kończący pierwszą pętlę Autodrom Bemowo najszybciej pojechał Kajetanowicz i to on objął prowadzenie. Na drugie miejsce spadł Chuchała ze stratą 1,83 s.

Drugi przejazd Służewca umocnił na prowadzeniu Kajtka, który wygrał z Rafałem Grzesińskim o 0,1 s. Dobry wynik tego drugiego dał mu pozycję wicelidera, podczas gdy Chuchała stracił na tym oesie prawie 4 s. Drugi przejazd na Narodowym najlepiej wykonał Ratajczyk, ale zaraz za nim uplasowali się Kajetanowicz i Grzesiński, co dało im jeszcze lepszą sytuację przed ostatnią próbą. I ta padła łupem Brzezińskiego, ale prowadzenie utrzymali mistrzowie Europy – Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran.

Wyniki 53. Rajdu Barbórka

Oczywiście rajd rajdem, ale walka o najwyższe laury dopiero miała się rozpocząć. Chodzi oczywiście o Kryterium Karowej. Na zwycięstwo tutaj wielką ochotę miał w pewnym sensie przegrany rajdu - Tomasz Kuchar, który w samym rajdzie zajął dopiero siódme miejsce. Niestety nie miał szans. Po pierwszych przejazdach na Karowej było coraz więcej wody z powodu nasilającego się deszczu. Wydawało się, że nawet kierowcy mocnych czteronapędówek nie mieli możliwości pobicia wyniku 2:19,36 uzyskanego wcześniej przez Łukasza Byśkiniewicza jadącego przednionapędowym Renault Clio R3.

Z czasem okazało się, że na Kryterium Karowej wszystko jest możliwe. Jako pierwszy pokonał go rewelacyjny w rajdzie (3. miejsce) Michał Ratajczyk - mistrz GSMP w grupie N jadący Lancerem EVO. Było to możliwe w pewnym sensie dzięki temu, że przestało padać, ale nie miał łatwo. Jadący tuż przed nim, wolniejszy o 2 s od Byśkiniewicza Maciek Oleksowicz (Ford Fiesta R5) twierdził na mecie, że jest potwornie ślisko. Mimo tego wyraźnie się poprawiło, bo chwilę później Rafał Grzesiński pojechał lepiej od Byśkiniewicza, choć nie pokonał Ratajczyka. Jedyną osobą, która mogła tego dokonać był oczywiście Kajto. I już od pierwszych metrów było widać, że jedzie po zwycięstwo. Dokonał tego deklasując rywali i będąc szybszym o 2 s od Ratajczyka.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
Surowe kary za jazdę po alkoholu na dwóch kółkach
Surowe kary za jazdę po alkoholu na dwóch kółkach
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
Zmiany w obowiązkowych światłach do jazdy. Znamy datę
Zmiany w obowiązkowych światłach do jazdy. Znamy datę
Nadchodzi koniec "ekranozy" w nowych autach. Wiemy, od kiedy
Nadchodzi koniec "ekranozy" w nowych autach. Wiemy, od kiedy
"Wilczych oczu" jest na drogach coraz więcej. To proste i tanie rozwiązanie
"Wilczych oczu" jest na drogach coraz więcej. To proste i tanie rozwiązanie
W Zakopanym za parkowanie zapłacisz w weekend. No i te pomarańczowe koperty!
W Zakopanym za parkowanie zapłacisz w weekend. No i te pomarańczowe koperty!
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇