Prototypowe SSC Tuatara osiąga rekordowy czas przyspieszenia od 0 do 200 mph

Gdy amerykańska firma Shelby Super Cars zaprezentowała możliwości swojego modelu Ultimate Aero, cały świat oniemiał. Amerykanom udało się przy znacznie mniejszym budżecie stworzyć auto szybsze niż Bugatti Veyron. Wygląda na to, że teraz zapowiada się kolejna sensacja.

Prototyp SSC TuataraPrototyp SSC Tuatara
Mariusz Zmysłowski

Gdy amerykańska firma Shelby Super Cars zaprezentowała możliwości swojego modelu Ultimate Aero, cały świat oniemiał. Amerykanom udało się przy znacznie mniejszym budżecie stworzyć auto szybsze niż Bugatti Veyron. Wygląda na to, że teraz zapowiada się kolejna sensacja.

Obecnie w fazie testów są prototypy nadchodzącego modelu Tuatara. Pierwszą niespodzianką był wygląd koncepcyjnego samochodu. Zaprojektowane przez Jasona Castriotę nadwozie oczarowało świat motoryzacji kształtem i detalami. Ponieważ wygląd to nie wszystko, firma SSC obiecała, że centralnie umieszczona jednostka V8 o pojemności 6,8 l, będzie generować aż 1350 KM. To oczywiście zobowiązanie jak najbardziej możliwe do spełnienia. Jednak kiedy inżynierowie Shelby Super Cars zapowiedzieli, że ich dzieło rozpędzi się do pond 440 km/h, sceptycy zaczęli się zastanawiać, czy przedstawiciele marki oby na pewno wiedzą, co obiecują.

Teraz możemy być pewni, że amerykańscy konstruktorzy konkurenta Veyrona nie rzucają słów na wiatr. Klika dni temu opublikowali na oficjalnym kanale YouTube marki film prezentujący prototyp Tuatary, skrywany pod nadwoziem modelu Ultimate Aero, który rozpędza się do 200 mph (~322 km/h) w mniej niż 16 sekund. To mało? Dużo? Dla porównania, obecny rekordzista wśród samochodów produkcyjnych – Koenigsegg Agera R - potrzebuje na osiągnięcie tej prędkości 17,68 s. To zapowiada ostrą walkę w czołówce supersamochodwów. Pozostaje teraz czekać na prezentację osiągów wersji produkcyjnej nowego SSC.

SSC 0-200 mph (Gear Ratio Testing)

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają