Premiera wideo: Ferrari SF90 XX Stradale to współczesne F50. Zobacz jak jeździ 1030 KM na mokrej drodze!

Ferrari SF90 XX Stradale to najszybszy model drogowy, jaki kiedykolwiek stworzyła ta legendarna marka. Tymczasem niepowtarzalną szansę poprowadzenia wartego około cztery miliony złotych hipersamochodu dostałem w deszczowy dzień na śliskim torze Fiorano…

Mateusz Żuchowski

Takich okazji się jednak nie marnuje. Nie jeśli mówimy o Ferrari, które będzie wyprodukowane w zaledwie 799 sztukach. Osoby, którym udało się wyłożyć co najmniej 903 tys. euro na jedną z nich (z taką ceną startował on w polskich salonach marki), mogą siebie nazywać szczęśliwcami – chętnych do zasilenia włoskiej firmy taką kwotą było o wiele, wiele więcej.

Ferrari SF90XX Stradale / Mateusz Żuchowski
Ferrari SF90XX Stradale / Mateusz Żuchowski © WP | LORENZO MARCINNO

Dlaczego zależało im tak akurat na tym modelu? Ferrari SF90 XX Stradale to rozwinięcie SF90 Stradale, flagowego modelu marki z napędem o mocy okrągłych 1000 KM. Co jednak jeszcze ważniejsze to zawarty w nazwie skrót XX, który wskazuje na przynależność tej konstrukcji do linii najbardziej ekstremalnych modeli Ferrari, w której przez ostatnie blisko 20 lat do tej pory pojawiły się tylko trzy pozycje: FXX, 599XX i FXX-K.

SF90 XX Stradale trochę zmienia ich koncepcję, ponieważ powstaje w stosunkowo większej liczbie i jako pierwszy jest dopuszczony do ruchu drogowego. Obecni podczas mojego testu twórcy tego modelu zapewniali mnie, że homologację drogową udało się uzyskać bez wpływu na osiągi. A te są astronomiczne: model ten do 100 km/h przyspiesza w 2,3 sekundy, a do 200 km/h w 6,3 sekundy. Prędkość modelu spadła co prawda do 318 km/h, ale to ze względu na gigantyczny docisk aerodynamiczny, który generuje to ekstremalne nadwozie – przy 250 km/h wynosi on aż 530 kg.

Ferrari SF90XX Stradale / Mateusz Żuchowski
Ferrari SF90XX Stradale / Mateusz Żuchowski © WP | LORENZO MARCINNO

Co ciekawe, te wszystkie liczby nie byłyby możliwe bez wsparcia… silników elektrycznych. Najszybsze Ferrari w historii to hybryda plug-in, która potrafi pokonać bez spalenia kropli benzyny nawet około 25 kilometrów. Na jaki efekt się to wszystko składa? Porad włączyć silnik …i bezszelestnie udać się na legendarny tor Fiorano.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥