Porsche Cayenne S Diesel (2013) - brakujące ogniwo nadjeżdża [aktualizacja]
Porsche ujawniło szczegóły na temat Cayenne S Diesel. Jakie parametry charakteryzować będą tę odmianę i czy będzie ona realną alternatywą dla benzynowego odpowiednika? Zapraszam do lektury.
14.09.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:59
Porsche ujawniło szczegóły na temat Cayenne S Diesel. Jakie parametry charakteryzować będą tę odmianę i czy będzie ona realną alternatywą dla benzynowego odpowiednika? Zapraszam do lektury.
Porsche Cayenne S dysponuje 400 KM. Opisywana odmiana z 4,2-litrowym wysokoprężnym silnikiem V8 Twin-Turbo pod maską odda do dyspozycji kierowcy nieco mniej - 386 KM. Cayenne S Diesel nadrobi za to maksymalnym momentem obrotowym, którego wartość wyniesie 850 Nm. Benzynowy odpowiednik charakteryzuje się wynikiem o 350 Nm gorszym.
Porsche Cayenne S Diesel przyspieszy do 100 km/h w czasie 5,7 s. Jego prędkość maksymalna, to z kolei 252 km/h. Dzięki bakowi paliwa o pojemności 100 l auto ma charakteryzować się zasięgiem w okolicach 1200 km. Porsche chwali się, że Cayenne S Diesel jest pierwszym na świecie SUV-em z silnikiem V8, który wyposażono w system Start/Stop.
W standardzie w tym modelu znajdzie się również system Porsche Traction Management (PTM), dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, skórzane wykończenie wnętrza, przednie i tylne czujniki parkowania, 7-calowy dotykowy ekran do obsługi multimediów oraz 18-calowe felgi aluminiowe.
Porsche Cayenne S Diesel wejdzie do sprzedaży w styczniu 2013 roku. Na rynku niemieckim trzeba będzie za nie zapłacić 77 684 euro (ok. 320 000 zł).
[aktualizacja 14 września]
Porsche udostępniło nowe zdjęcia Cayenne S Diesel. Zapraszam do galerii poniżej.
Źródło: Porsche