Polski cennik Volvo XC60. Ile kosztuje ulubiony samochód premium Polaków?
Nie BMW, mercedes, ani audi. To Volvo XC60 jest na szczycie rankingu najchętniej kupowanych przez Polaków aut klasy premium. Szwedzki SUV został pokazany w 2017 r., ale w 2021 r. przeszedł lifting, dzięki czemu ma silne argumenty do walki z rywalami. Choć trzeba przyznać, że do tanich nie należy, jednak bogate wyposażenie broni cenę.
01.12.2022 | aktual.: 04.12.2022 15:12
Jednym z atutów Volvo XC60 jest szeroka gama silnikowa. Bazę stanowi 2-litrowy silnik benzynowy z układem miękkiej hybrydy, który generuje 197 KM. Za taki samochód trzeba zapłacić co najmniej 211 900 zł. Znacznie więcej przyjdzie nam zapłacić za hybrydę plug-in, na którą trzeba wyłożyć co najmniej 257 900 zł. A mowa tu o słabszym, 350-konnym wariancie.
Volvo XC60 – ceny dla wersji silnikowych
Benzyna:
- B4 Mild Hybrid FWD (197+14 KM) 8AT - Essential od 211 900 zł
- B4 Mild Hybrid AWD (197+14 KM) 8AT - Plus Dark od 267 900 zł
Diesel:
- B4 Mild Hybrid FWD (197+14 KM) 8AT - Core od 230 900 zł
- B4 Mild Hybrid AWD (197+14 KM) 8AT - Core od 240 900 zł
Hybryda Plug-in:
- T6 eAWD (350 KM) 8AT - Essential od 257 900 zł
- T8 eAWD (455 KM) 8AT - Plus Bright od 306 900 zł
Volvo zdecydowało się na niespotykany krok, oznaczając silniki benzynowe i wysokoprężne tymi samymi symbolami. Mało tego, w obu przypadkach kierowca ma do dyspozycji tę samą moc.
Volvo XC60 - ceny wersji wyposażeniowych
- Essential - od 211 900 zł - podstawowa wersja zawiera m.in. cyfrowe usługi Google, w tym nawigację Google Maps, LED-owe reflektory, system antykolizyjnym tekstylną tapicerkę, układ ułatwiający zjazd ze wzniesienia, dwustrefową klimatyzację automatyczną, klimatyzację postojową, system rozpoznawania znaków drogowych, układ monitorowania pasa ruchu, 12-calowe cyfrowe zegary, tempomat, fotochromatyczne lusterko wewnętrzne, 9-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego, czujnik deszczu, tylne czujniki parkowania, ładowarkę indukcyjną, oraz 18-calowe felgi.
- Core - od 223 900 zł - w tej cenie otrzymujemy dodatkowo kamerę cofania, przednie czujniki parkowania, filtr powietrza wyłapujący cząstki stałe PM 2.5, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika czy bezkluczykowy dostęp do auta.
- Plus Dark - od 244 900 zł - tutaj dostaniemy także elektrycznie regulowane przednie fotele z funkcją pamięci, 19-calowe felgi, czarne błyszczące elementy wykończenia detali zewnętrznych, skórzaną tapicerkę oraz listwę ochroną progu bagażnika ze stali nierdzewnej.
- Ultimate Dark - od 290 900 zł - poza wcześniej wymienionymi w skład tej wersji wchodzą m.in. skrętne reflektory, wyświetlacz HUD, spryskiwacze reflektorów, system informujący o ruchu poprzecznym, asystent jazdy w korku, aktywny tempomat adaptacyjny, klimatyzacja czterostrefowa, 20-calowe felgi, system audio Harman Kardon, obszyta deska rozdzielcza czy panoramiczny szyberdach.
- Polestar Engineered - od 360 900 zł - to topowa wersja dostępna jedynie z najmocniejszą wersją napędową, czyli T8 eAWD. W skład wyposażenia, poza wcześniej wymienionymi, wchodzą m.in. podgrzewane fotele przednie Contour, sportowe zawieszenie Polestar Engineered, podgrzewana kierownica, 21-calowe felgi, kryształowa dźwignia zmiany biegów, sportowa kierownica oraz tapicerka ze skóry nappa.
Na koniec należy dodać, że niektóre wersje wyposażeniowe (Ultimate czy Plus) podzielone są na odmiany Bright oraz Dark. Różnica między nimi polega tylko na kolorze detali zewnętrznych, jak obramowania grilla, lusterek, szyb czy kolor relingów. Jak nazwa wskazuje, w wersji Dark są one czarne, natomiast w Bright - srebrne błyszczące. Nie wszystkie wersje napędowe dają jednak wybór między odcieniami.