Polscy sprzedawcy coraz odważniej zdobywają zagraniczne rynki

Najnowsze badanie eBay "Polscy sprzedawcy online a zagraniczna sprzedaż", potwierdza, że polskie firmy coraz śmielej spoglądają w stronę rynków zagranicznych. W branży automotive dominuje eksport do Niemiec i Czech, a następnie do Francji.

Części samochodowe po regeneracji - zdjęcie ilustracyjne
Części samochodowe po regeneracji - zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Autokult

Platforma eBay umożliwia małym i średnim przedsiębiorcom w Polsce handlować na rynkach zagranicznych. 68 proc. firm prowadzących sprzedaż online za granicą robi to od ponad 10 lat. W segmencie automotive, kluczowym sektorze w Polsce, odsetek ten jest jeszcze wyższy i wynosi 74 proc.

Sprzedawcy e-Commerce doceniają skuteczność w docieraniu do zagranicznych klientów oraz intuicyjność i globalna popularność platformy e-Bay.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

WIDEO

Elektryczna Mazda 6e. Ale z tym ładowaniem to dajcie spokój, kto to widział

– eBay pomaga firmom pokonać bariery w ekspansji transgranicznej dzięki zintegrowanym rozwiązaniom logistycznym i podatkowym, wsparciu ekspertów, międzynarodowym rozwiązaniom wysyłkowym oraz zautomatyzowanym narzędziom do zapewnienia zgodności z przepisami. W przeciwieństwie do innych platform, eBay zapewnia sprzedawcom wszystko, czego potrzebują, aby rozpocząć sprzedaż międzynarodową – bez zgadywania – mówi Lorna Dunne, szefowa Działu Sprzedaży Międzynarodowej dla Sprzedawców UE, eBay.

Zarówno firmy, które już od lat działają na zagranicznych rynkach e-commerce, jak i te, które dopiero zaczynają, napotykają wyzwania związane z silną konkurencją, nieustannie zmieniającymi się przepisy prawa, logistyką i dostawami oraz zwrotami od klientów

Najpopularniejsze rynki wśród polskich sprzedawców e-commerce

Polscy sprzedawcy e-commerce najczęściej sprzedają do Niemiec (82 proc.), Czech (68 proc.), Holandii (48 proc.), Francji (45 proc.), Węgier (45 proc.). W branży automotive dominuje eksport do: Niemiec (78 proc.) i Czech (62 proc.), a następnie do Francji (42 proc.).

Firmom, które jeszcze zwlekają z rozpoczęciem globalnej sprzedaży platforma eBay dostarcza wsparcia ekspertów, międzynarodowe rozwiązania wysyłkowe oraz zautomatyzowane narzędzia zapewniające zgodność z przepisami. W przeciwieństwie do innych platform, eBay daje sprzedawcom wszystko, czego potrzebują, aby rozpocząć sprzedaż międzynarodową – bez zbędnych domysłów i komplikacji.

- W eBay rozumiemy ambicje polskich przedsiębiorców i ułatwiamy im ekspansję międzynarodową. Oferujemy dostęp do 190 rynków, kompleksowe wsparcie (płatności, logistyka, tłumaczenia, katalogi produktów) oraz dedykowany support. Dzięki temu polskie firmy mogą skupić się na rozwoju biznesu i zdobywaniu klientów na całym świecie – mówi Lorna Dunne.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)