Nowe dodatki od AC Schnitzera dla BMW M3 F80
Niemiecki tuner BMW firma AC Schnitzer zaprezentowała pakiet nowych elementów usprawniających i poprawiających wygląd modelu M3 F80. Wiele z nich pasuje rzecz jasna również do coupé lub cabrio M4.
Tuner tej klasy oferuje części najwyższej jakości i modyfikacje, która mają usprawnić silnik, a nie skrócić jego żywotność. Za 4212 euro można zamówić strojenie 3-litrowej jednostki S55B30T0 o mocy 431 KM na 510 KM. W efekcie uzyskujemy wzrost maksymalnego momentu obrotowego z 510 Nm do 654 Nm. Tuner zastrzega, że auto musi bezwzględnie pracować na benzynie 98-oktanowej. Ponadto, za niespełna 450 euro można poprawić również wygląd silnika. AC Schnitzer montuje pokrywę własnego projektu. Standardowo tuner oferuje 2-letnią gwarancję na podzespoły z limitem przebiegu 60 tys. km, ale jest możliwość jej przedłużenia do 3 lat za jedyne 1000 euro.
Wraz ze zmianami w komputerze sterującym pracą silnika idą również modyfikacje układu wydechowego. W zależności od preferencji, wydech kosztuje od 2 600 do 3 774 euro. Jest wykonany ze stali nierdzewnej i ma aktywne klapy sterujące przepływem spalin, jednocześnie zmieniające akustykę. Same końcówki to już detal, ale jakże kosztowny! AC Schnitzer ceni się na prawie 1 000 euro za takie drobiazgi.
Odpowiednio do potrzeb kierowcy, można zamówić same sprężyny obniżające zawieszenie od 15 do 25 mm z przodu i od 10 do 25 mm z tyłu. Koszt zestawu to 1 226 euro z montażem. Można też pójść na całość i kupić zestaw zawieszenia gwintowanego za niecałe 3 200 euro lub opcjonalnie z elektroniczną regulacją za 3 600 euro. Kompletny „zawias” obniża samochód o 30-40 mm. Oczywiście warto byłoby dorzucić felgi zaprojektowane dla firmy AC Schnitzer w różnych, oryginalnych wzorach i kolorach do wyboru. Tuner oferuje również dwa rodzaje ogumienia w zależności od preferencji. Są to opony Continental lub Michelin o średnicy od 19 do 21 cali. Ceny kompletnych kół z ogumieniem to od 3 700 do 8 000 euro.
Widoczny na zdjęciach, dość rozbudowany spojler przedni kosztuje 1 297 euro. Każda dodana część pakietu aerodynamicznego jest wykonana z kompozytów węglowych. Za sam splitter zapłacicie niewiele ponad 1 000 euro, a jeżeli chcecie by wasze auto wyglądało jak pojazd DTM, musicie je wyposażyć w boczne skrzydełka zwane canards. Ich cena to 1 157 euro. W tylnej części mamy dokładkę zderzaka z dyfuzorem za 1 557 euro oraz skrzydło na pokrywę bagażnika za 2 607 euro. Nachylenie płata jest regulowane, można też wybrać wyższe jego ustawienie . Za mniejszy spojler trzeba zapłacić 822 euro, a za dokładkę nad tylną szybą, stanowiącą przedłużenie dachu 722 euro. Dodatkowo można wybrać karbonowe obudowy lusterek za 651 euro oraz różne folie na karoserię, m. in. na dach czy ramki okien.
Wnętrze także można przystroić, na przykład pedałami AC Schnitzer za 200-350 euro czy aluminiowymi wykończeniami za kolejne kilkaset. Jednym z ciekawszych i niewspółmiernie drogich dodatków wnętrza jest specjalny uchwyt na kluczyk, który wkładamy w tzw. cup holder. Kosztuje aż 101 euro.
Auto po zmianach nie wygląda powalająco, ale z całą pewnością można powiedzieć, że modyfikacje nie są przesadzone i pasują do konkretnego modelu. AC Schnitzer przygotował całą masę nowych dodatków, których większość zaprezentował na nowych zdjęciach niebieskiego M3. Entuzjaści tuningu mogą liczyć na odpowiedni klimat firmy, która zaczynała w motorsporcie i jest już na rynku prawie 30 lat. Niemiecki tuner ma także czterech polskich przedstawicieli, u których można zamówić wszystkie akcesoria i całe modyfikacje samochodów marki BMW, MINI i Land Rover.